Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Waar kleine hoeveelheden poot-aardappelen kopen?


Infinite

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

Weer een vraagje van mijn kant af .

 

Ik zag op het forum dat aardappelen ook geteelt kunnen worden in een bak of mand! Dit lijkt me hartstikke leuk om te doen, maar ik vraag me af welke aardappelen ik hiervoor kan gebruiken?

Ergens op het forum las ik al dat aardappelen uit de supermarkt vaak behandeld zijn tegen kiemen? Maar waar kan ik dan 2 a 3 pootaardappelen kopen?

Of zijn die ook via het forum van iemand te verkrijgen om het eens te proberen?!

 

Groetjes Carola

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de markt? Kleinere tuincentra hebben ze meestal ook. En ik heb afgelopen jaar gewone uit de supermarkt genomen, als je ze in het licht en warmer laat liggen dan zie je er vanzelf spruiten aan komen. Die anti spruitmiddeltjes werken volgens mij niet zo goed want hier lopen de aardappels steeds uit

 

Ik heb ze wel even gewassen voor ze de grond in gingen maar was een geslaagd project! Kijk maar op mijn blogje voor verslag en foto's

http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl/?gr=803649

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de markt kan je nu gecertificeerde pootaardappels kopen, ook in (hele) kleine aantallen. Ze kunnen je dan ook adviseren of een ras - vroeg of laat is.

 

Ik ben van mening dat je beter geen aardapelen uit de supermarkt of winkel plant. Ja ik lepel het riedeltje nog maar een keer op :Aardappels uit de supermarkt kunnen schimmels bevatten en zijn behandeld met een anti-spruitmiddel. Ook wat betreft de preventie van phytopthora koop je daarom (NAK) gecertificeerd pootgoed bij de zaadhandel, tuincentrum of op de markt. Op die manier kan je er bijna zeker van zijn dat je gezond pootgoed gekocht hebt. Overigens zullen ze prima groeien hoor (zelfs als ze behandeld zijn met anti-spruit middel, het punt van ziektes en schimmels blijft wel staan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik heb van ieder een kilo moeten kopen, en dat is veel te veel voor mij. Dus als je wilt dat ik je wat op moet sturen laat het dan even weten met je adres in een pbtje. ik heb de vroege aardappel roseval, vastkokend, rose/rode schil, ook lekker in de schil in de oven,en de middelvroege, charlotte,ook vastkokend,schijnt een heerlijke aardappel te zijn. Ik hoor het wel van je,of niet ha ha. O en ik hoef er niets voor terug, want ik heb al zoveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...