LucV Geplaatst: 25 januari 2011 Geplaatst: 25 januari 2011 Voor het overzicht heb ik de interessante meloenpeer discussie gekopieerd naar een nieuwe topic: https://www.moestuinforum.nl/meloenpeer-pepino-t543.html Gaarne daar verder praten over de meloenpeer.
Koert Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Geplaatst: 27 januari 2011 Vandaag gezaaid:Paprika Lila purperPaprika RotundumPaprika SoroksariPaprika GeelPaprika Sweet picklePuntpaprika RamiroPeper Jalapeno earlyPeper Madame JeanettePeper Bolivian rainbowPeper PeperoneAubergine AntroewaAubergine Lange VioletteArtisjokZomerpreiKropslaRomaanse slaAvocado (gewoon 2 pitten de grond in gedouwd, we zullen zien!) Even a broken clock is right twice a day
Eva Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 Avokado wil wel hoor! ze zien er leuk uit als kamerplant...of er uiteindelijk nog wat aankomt weet ik niet...gewoon zien! dat je de pepers en paprika zo vroeg zaait snap ik...maar kun je deAubergine AntroewaAubergine Lange VioletteArtisjokZomerpreiook zo vroeg zaaien? dan moet ik ook nodig eens bezig
Koert Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Geplaatst: 27 januari 2011 Artisjok mag vanaf Februari, dus dat moet kunnen en zomerprei in Januari is normaal(voor herfstprei vanaf Maart )(hadden we hier ergens al een discussie over). Aubergine is een probeersel, nou ja op het zakje van de Antroewa die ik ergens bij had gekregen staat voorzaaien binnenshuis vanaf Januari, dus dacht ik dan probeer ik de normale aubergine ook(normaal vanaf Maart), om het seizoen een beetje te verlengen. Zaai ze in Maart ook nog wel een keer, kan ik mooi vergelijken. Even a broken clock is right twice a day
annie en stefaan Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 mijn zomer prei is reeds 2 weken gezaaid in een koude tunnelserreis nog niet opgekomen, maarja t'is koud héwinterprei zaai ik ook in de tunnelserre maar 2 helft van februari
Eva Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 Artisjok mag vanaf Februari, dus dat moet kunnen en zomerprei in Januari is normaal(voor herfstprei vanaf Maart )(hadden we hier ergens al een discussie over). Aubergine is een probeersel, nou ja op het zakje van de Antroewa die ik ergens bij had gekregen staat voorzaaien binnenshuis vanaf Januari, dus dacht ik dan probeer ik de normale aubergine ook(normaal vanaf Maart), om het seizoen een beetje te verlengen. Zaai ze in Maart ook nog wel een keer, kan ik mooi vergelijken. slim...houd ons op de hoogte!
Eva Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 mijn zomer prei is reeds 2 weken gezaaid in een koude tunnelserreis nog niet opgekomen, maarja t'is koud héwinterprei zaai ik ook in de tunnelserre maar 2 helft van februari 2 weken geleden al? tjonge... ok, mijn prei wordt morgen voorgezaaid
Koert Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Geplaatst: 27 januari 2011 Je moet dan wel een ras hebben dat daar geschikt voor is, je kunt niet nu bv. je winterprei zaaien! Even a broken clock is right twice a day
Eva Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 ik heb reuzenprei...maar zal het zeker even checken!thanx!
Eva Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 ik zie nu je nieuwe profielfoto!heb je ook al chilliwillies?
Koert Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 Wat een weer vandaag, Heerlijk! Mijn dochtertje onder het mom van een picknick naar de tuin gelokt: Om haar vervolgens eens flink aan 't werk te zetten!! Even a broken clock is right twice a day
Helly Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Die kan leuk meewerken Voor een picknick krijg je altijd de kids mee. Je eigen dan Grappig, die verhoogde bedden erachter. Good things come in small packages
RickT Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Wat heb je daar voor handig plantkleed/mal? Rick`s Steigerhouten Meubelen
Koert Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 Dat is gewoon gronddoek, mijn bedden zijn 5.40 lang 1.20 breed, daarover heen span ik gronddoek: gaten er in knippen of branden(blikje + gasbrander o.i.d.) Dit doek heeft ik geloof 3 x 40 gaten met tussenafstand van 10 cm (voor uien/rode ui/ sjalot) om en om met 2x3 sleuven van +\- 75 cm op 20 cm afstand,voor wortel, pastinaak etc. Voor luie tuinders die niet van onkruid houden Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 is zoveel gebruik van gronddoekplastiek wel biologisch verantwoord ? Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 blaaaaaaaaah Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 is zoveel gebruik van gronddoekplastiek wel biologisch verantwoord ?Heb ik ooit geclaimd dat te zijn? Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Nee maar ik vroeg het me af, ik ga zelf heel veel tunnels zetten met plastic en dat is natuurlijk beetje onnatuurlijk onbiologisch bezig maarik hink wel vaker op meerdere ideen Players only love you when they're playing.
Frans Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 , ik ga zelf heel veel tunnels zetten met plastic en dat is natuurlijk beetje onnatuurlijk onbiologisch bezig Raak niet te snel met je geweten in de knoop Hans . Plastics worden gemaakt uit aardolieproducten en als er ooit iets wel heel erg biologisch ontstaan is dan is het toch wel die aardolie . -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Koert Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 Wie is er dan nog wel biologisch bezig ! Daar hebben we het wel eerder over gehad he, kilometers rijden met de auto naar een biologische kweker, dure bio-zaden bestellen en dan telen op een moestuincomplex naast een snelweg, 2 pakjes shag in 6 uur roken en de atmosfeer in dampen noem maar op! Het feit dat iemand probeert een steentje bij te dragen aan ons milieu is al heel mooi(zijn er zat die het niet doen)! Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Ja dat is allemaal wel zo, nouja ik zag gisteren op tv dat ""biologisch kweken niet duurzaam"" was dan denk ik wat moet je met zo'n zin., nuja ik wil enkel zoveel mogelijk onbespoten spullen eten, en dan nog vindt ik het kweken leuker en belangrijker dan biologisch bezig te zijn. Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Misschien een beetje erg offtopic... ik zag afgelopen weekend een leuk boekje in de boekenwinkel waarin een klein verhaaltje stond: Aan zee is het vloed geweest. De ver op het strand rollende golven hebben heel veel zeesterren meegenomen. Nu wordt het eb. De golven komen steeds minder ver en nemen de zeesterren niet meer mee terug de zee in, maar laten ze liggen op het zand. Zonder water kunnen ze niet leven. Ze zullen verdrogen en doodgaan, voordat het weer vloed wordt. De nieuwe golven komen dan te laat. Er lopen veel mensen op het strand, die het zien gebeuren. En, er loopt ook een klein jongetje, dat zeesterren oppakt en ze weer in het water gooit. “Waarom doe je dat?”, vraagt een man. “Er liggen duizenden zeesterren. De meeste gaan toch dood. Wat maakt het nou uit, wanneer je er nog een paar redt?” Het jongetje kijkt naar de spartelende zeester in zijn handen. Dan kijkt hij de man aan en zegt: “Ik kan niet voor al die zeesterren iets doen, maar voor deze wel!” En hij gooit hem terug in de zee. Je kunt het interpreteren zoals je het zelf wilt. Mijn interpretatie is dat als je ook maar iets doet, het al helpt. Ergens. Dus als je niet je groenten bespuit, ben je toch al een flink eind op weg naar biologisch. Ook al doe je niet zo heel veel, je doet iets. Je kan niet gelijk het helemaal perfect krijgen zoals je ideaalbeeld is, maar als je met kleine stapjes werkt naar dat ideaalbeeld, dan kom je vanzelf bij je einddoel. Ok, ik houd weer op met mijn 'gezever'.. back ontopic Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Nee mooi Helly wel diepzinnig , nouja ik emmer ook maar biologisch door op mijn manier Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Je emmert met vissen, zeer ecologisch Hans! Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Ja Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten