Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023

Featured Replies

Geplaatst:

Vanmiddag aten we eigen regenboogforelfilet op een broodje. En zo meteen stoofpot met os uit eigen wei, plus wortels en ui en aardappels en boontjes uit de tuin. Dat aten we gisteravond ook, ik maakte een grote pan want we zijn verder druk buiten dus dan is dat maar klaar! 

Geplaatst:
  • Auteur

Pompoensoep. Pompoen had ik afgelopen jaar in blokjes gesneden en geweckt. Nu met groente uet en uitgebakken spekjes ( van de slager) met een lekkere klodder eigen gemaakte sambal , zo lekker..

aangepast door Lia56

Geplaatst:

Sperziebonen uet met rijst en een home made thaise currysaus met courgette en een paar asperges uet, paprika en tomaat uit de tuin van mijn vader. 

Geplaatst:

Broccoliroosjes en peultjes en knoflook uit eigen tuin, gebakken met rijst. Met stoofvlees van @Jorieke123 waarbij ik eigen 'Mexicaanse dragon' en wat bietjes in zuur had meegestoofd. Echt heerlijk. Vooral de broccoli.

Geplaatst:

Hoe kan het anders! sperziebonen

Geplaatst:
  • Auteur

Boontjes... heerlijk de eerste oogst ervan met krieltjes uet

Geplaatst:

a2d882c29d58b59941e075960f12cfd9.jpg

59f85a56ce64ea3c22ffebdf28547f77.jpg

Bietencarpaccio van Amarelia de vaurac. Zeldzame bietensoort uit Portugal. Ze is heerlijk! Ik heb rauw al een paar plakken gegeten. Erg zacht van smaak en vervolgens de salade. De dochter zei verrast ‘het smaakt naar aarde, maar wel lekker. Das gek!’
Eigenlijk wel heel mooi omschreven. Lekker aards, erg sappig en mals.

Ook een tomatensalade met veel rucola en knof uet en spaghetti met eigen saus.

Geplaatst:

Eitjes met ketchup [emoji38]
De zelfgemaakte ketchup is een hit en er werd steeds geproefd of hij wel al goed was. Toen maar aangeboden het bij de spiegeleieren te eten ipv leeg te lepelen als soep [emoji38][emoji38][emoji38]

Geplaatst:
  • Auteur

Pompoensoep met zelf gebakken brood

Geplaatst:

Pasta met courgette, knof, peper en tomatensaus en kruiderij uit eigen tuin. De aubergine en paprika zijn zover nog niet, dus die komen gewoon van de winkel.

Geplaatst:

Gevulde courgettebloem uit de oven. Recept was voor zes bloemen, maar ik had er slechts eentje die geschikt bleek om te vullen 🙁 Daarom de rest van de vulling in vitis coignetiae blad gerold. En de rest door de soep. Maar ik had beter alles in de oven kunnen doen want de gevulde vitisbladeren waren heerlijk. Leek wel een kroketje. Voor herhaling vatbaar.

IMG_20230727_143637.thumb.jpg.33dd8a6a8c458eca9ad11e8c3adbe9a3.jpg

IMG_20230727_143837.thumb.jpg.78cb71f394c11c46cfc75c18ad99b6e1.jpg

Geplaatst:

Vandaag opnieuw komkommersoep en een salade, zo'n beetje alles uet.

PXL_20230728_154627722.thumb.jpg.0b5fe4200e5d4016ea2bf52ecbbb7259.jpg

Geplaatst:

Stamppotje van aardappel en chaos-broccoli. Komkommer en sjalot salade, alles uet. Stukje vis  van de markt.

Geen foto, want al op.

Geplaatst:

VeldOssenbiefstuk 😋 met een handje snijbiet en sperziebonen uit de oppastuin.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Boontjes met tomatensalade

Geplaatst:

Geen foto maar w een aanrader. Schijf rode kool (stronkje) er dus aan houden anders valt tie uit elkaar. Begieten met olijfolie, wat zout en peper er over. Bakken in pan die ook in de oven kan op hoog vuur tot 1 kant lekker donker is. Omdraaien, nog even op hoog vuur. Dan een 10 minuten de oven in. Laatste minuten evt wat kaas (ik had blauwschimmel) er over doen.
Kan ook heel goed op de bbq mits die een deksel heeft. Perfect bbq gerecht voor vega's of vegans. '

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Wat een leuk idee @bonnief
Ik vind kool uit de oven sowieso wel erg lekker. Vandaag een (gekochte) hele bloemkool uit de oven met wat eigen kruiden, bieten, knof, ui, appel en aardappel en gekochte kip met de eigen ketchup. Jaaaa! Nu al zin in.

Geplaatst:

Caprese ultima met de allerlekkerste tomaten, echte buffelmozzarella (die kauwgomballen koop ik niet meer) en megagoede olijfolie die we uit Puglia hebben meegenomen dit voorjaar. Echt geen zuurtje te bekennen in deze tomatenrassen. ❤️ Blush, Berner Rose, Bolzano F1 en P20xBeauty King(?). 

Geflankeerd door spaghetti puttanesca waarin ik de gebarsten tomaten heb verwerkt. 😊

4C3C2D20-4C60-4F99-9606-00A1CAF4162E.jpeg

Geplaatst:
  • Auteur

@MSDG Dat ziet er wel heel erg lekker uit!

Geplaatst:

Lasagne, met aubergine, courgette en tomaatjes uet.

Geplaatst:

Hier ook lasagne. Zelf gemaakte vellen, en de ingrediënten van de saus waarvan kwamen bij allemaal uit eigen tuin.

Geplaatst:
  • Auteur

Pompoensoep, pompoen van afgelopen jaar ( geweckt) en div groente, hamblokjes en creme fraiche. Samen met zelf gebakken brood

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic