Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2023

Featured Replies

Geplaatst:

We krijgen nog zeker 1,5 week lekker zomerweer! :) Hebben we wel verdiend met z'n allen. En gelukkig, zomerweer met een buitje, zeker in het oosten. Hier kan ik wel 2 weken droogte overleven, vooral omdat 't snel afkoelt en 's nachts lekker fris is. 'S Ochtends staat de dauw op de planten en het gras, dus de verdamping loopt hard achteruit t.o.v. 1,5 maand geleden rond de zonnewende.

Geplaatst:

Hier de afgelopen 5 dagen niets...

Geplaatst:

Ik geniet dan weer erg van de koele dag die ik vandaag cadeau kreeg. 

Geplaatst:

Benauwd en de regen die beloofd was is hier in ieder geval niet gevallen 😌

Geplaatst:

Op een paar spetters na hier ook niet. Maar morgen waarschijnlijk wel.
Had ik toch de was kunnen doen en buiten ophangen..

Geplaatst:

Nou, van mij mag het gaan stortregenen…en kouder worden. 
zo vies benauwd nu! Bah! 

Geplaatst:

Duimen maar... hier is t ook erg droog

Geplaatst:

Nou… het is alweer 2 u aan het regenen. Dat is toch wel wat anders dan de woestijnhitte waar Turkije mee geteisterd werd. Nog geen phyto trouwens bij de tomaten [emoji1320]

Geplaatst:

Hier kwam t met bakken tegelijk naar beneden. Nu weer droog.

Geplaatst:

Is het vandaag "donderdag; wolkbreukjesdag"? 

Gelukkig was ik tijdens de wolkbreukjes onderdak, de ene keer nog in het fietsenhok op het werk en de keer erna inmiddels thuis, maar boeh,wat een water ineens.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zo, ik werd zojuist flink opgeschrikt door een flitsum met de klap er meteen achter aan⛈️. In mijn hoofd was ik nog in de hittegolf modus, ik sta er van te kijken en was er niet op bedacht. Gelukkig heb ik fietsen, kussens en dergelijke binnen. 
Chips, bedenkt me net dat het jonge plantje tradescantia in pot zonder gat nog buiten staat. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tradescantia kunnen veel water hebben hoor.

Hier heeft het gisteren avond 3mm geregend, geen onweer gehoord.
Vroeger was het (in mijn beleving) heel normaal dat er na een warme periode regen en onweer kwam.

Geplaatst:

Ik heb net het grootste deel van de wolkbreuk gemist, ik kwam terug uit Amsterdam (op bezoek bij iemand, maar niet Mellie of MdubbelM), kwam bij Rijnsaterwoude aan (tegen 14:00), zag een donkere lucht boven Alphen en Boskoop hangen. Dacht daar regent het vast. Aangekomen in Alphen begon het inderdaad te regenen. Soms wel een beetje hard.
Aangekomen in Boskoop grote plassen op de wegen, overstroomde rioleringen. Dochter van school gehaald en naar huis. Bij de buren schuin tegenover ons stond de brandweer met minimaal 6 man sterk, weet alleen niet wat ze hebben gedaan, in ieder geval geen kat in de boom.

Thuis op buienradar gekeken, strookje rood ging recht over Boskoop. Hetweeractueel geeft 47mm aan.

Geplaatst:

Net 20 min een wolkbreuk hier, totaal 24 mm. We waren nog bezig met een goot aan de nieuwe aanbouw maken... nou ja pech, zijn maar even gestopt 😉

Geplaatst:

Hier gaat de wolkbruik net open.

Geplaatst:

Wij waren net een uurtje terug van vakantie en de hemel werd heeeeel donker, dus gauw even een rondje tuin voor het losbarstte. Daarna werden we getrakteerd op een prachtige regenboog. 🌈

Geplaatst:

Hier waait nu ook van alles weg..😒 Ook hier een hele rare kleur lucht

Geplaatst:

Was hier ook zo. Maar dat is toch wel een licht/kleur in de lucht die we kennen in de herfst met de wisseling van bui en zon? Zeker aan t eind vd dag.  Ik had geluk met de fietstocht net binnen voor de behoorlijk pittige bui. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@acpronk mag volgende x ook hier hoor, altijd gezellig! Maarehm, wij hebben ook flink wateroverlast gehad. Die bliksemschicht poeh hey…. Ik schrik er sinds de boom van de buren is geraakt, toch meer van.
Morgen de regenmeter maar even checken hoeveel het was…. Godzijdank is het dak dicht.

Geplaatst:

@Mellie de like is voor de uitnodiging, niet voor de wateroverlast [emoji38]

Hier werden we vanochtend 5:45am gewekt door een behoorlijk harde donder. Eentje maar (ik ging weer verder slapen), maar die echode lang na, toch zeker wel 15 seconden voordat het weer stil werd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.