Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ff voorstellen


Pedorie

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Peter en sinds vorig jaar beheer ik samen met mijn schoonvader een moestuin van ca. 150 m2.

 

Het was één grote blubber bende met heel veel afval en onkruid. Na diverse zaterdagen zwoegen werd het meer een moestuin. Het idee was om aan de voorkant goed te beginnen. Uiteindelijk hebben we besloten om bakken te maken. In januari was er een flinke storm en met een aantal omgewaaide schuttingen hebben we diverse bakken gemaakt. Via een brutale vraag aan een hovenier hebben we houtsnippers weten te regelen en zo mooie paden kunnen maken om schoon te kunnen werken.

 

In het eerste jaar vrij is mijn schoonvader vrij enthousiast geweest met planten: 4x courgette en niet wetende dat er zoveel courgettes per plant komen ;-), 6 kalabassen en niet wetende dat er zoveel kalabassen aan 1 plant komen ;-), enz.

 

In de tuin hebben diverse groentes en diverse bloemen / planten gestaan, nu staat er nog winterui (rood en wit), winterprei. En de paardenmest ligt alweer over diverse stukken van de moestuin.

 

We hebben veel geleerd het afgelopen jaar en voor komend jaar gaan we het iets anders (gedosseerd) aanpakken, meer aardappels, meer bomen, minder courgettes ;-).

 

Ik voeg wat foto's bij voor een impressie van afgelopen jaar.

Foto 07-02-2022 15 42 51.jpg

Foto 18-10-2022 17 22 38.jpg

Foto 20-08-2022 11 15 54 (2).jpg

Foto 20-08-2022 11 15 54.jpg

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...