Geplaatst: 7 januari 20233 j Hallo lieve mensen! Op 17 en 18 maart 2023 vindt De Moestuinbeurs plaats, op Landgoed Mariënwaerdt in Beesd. Verwacht een event met producten, merken, kennis en inspiratie rondom moestuinieren (en randthema's zoals permacultuur, voedselbos, urban farming). We hebben inmiddels een prachtige lijst met deelnemers, maar er is nog ruimte voor enkele partijen! Wie mag er volgens jullie absoluut niet ontbreken op De Moestuinbeurs? Stuur een mailtje voor meer informatie (of voor andere vormen van samenwerking zoals workshops) naar [email protected]. Let op: Het programma is bijna rond, dus wacht niet te lang. We hopen jullie in maart te zien 🙂 X De Organisatie https://www.demoestuinbeurs.nl/
Geplaatst: 7 januari 20233 j Interessant. Wie zijn jullie? Ben benieuwd naar de deelnemers. Wie of wat hebben jullie allemaal al? 7 januari 20233 j aangepast door Arja
Geplaatst: 7 januari 20233 j Deelnemers kan ik op de website nog niet vinden. Dus suggesties doen is dan wat raar. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 januari 20233 j Mede daarom ben ik ook nieuwsgierig naar de organisatie en de deelnemers. Een moestuinbeurs lijkt me een leuk uitje, als het een beetje een goed georganiseerd evenement is met allerlei standhouders.
Geplaatst: 7 januari 20233 j Daar heb ik ook toch wat vragen bij, de eerste foto op de link lijkt op een kas waar men de tomaten de vrije loop heeft laten gaan sry @Mellie zoiets wat jij had na ettelijke weken vakantie na je terugkeer. Op de voorgrond van die foto zie je nog de jungle, de rest is niet geleid en zitten juist nog wat kleine bladen van dieven aan wegens het snelle snoeien om het wat deftig te maken. De grond ? even wat potgrond overgegooid om het er goed te laten uitzien? dat is niet echt een referentie voor een beurs. Je gaat meer bereiken om in je eigen naam zo'n initiatief hier te promoten en echte, realistische foto's te gebruiken. Zoiets indien niet commercieel kan alleen maar aangemoedigd worden. 7 januari 20233 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 7 januari 20233 j Die foto heeft "X De Organisatie" van het Wereldwijdeweb van Justin geleend zonder bronvermelding : Plants that are just out of their growing zone | Temperate FoodForest . Het ziet er in mijn ogen uit alsof een stagiaire bezig is geweest, terwijl Landgoed Mariënwaerdt normaal wel kwaliteit levert. Ben benieuwd of hier nog gereageerd gaat worden door De Organisatie...... Wij hebben hier destijds de door Bea georganiseerde gaaf groen beurs gehad, wat ruimer in opzet maar leuk om heen te gaan (met vrijkaartjes, dat dan weer wel). Edit: ik zie dat de bewuste foto op diverse websites gebruikt is. 7 januari 20233 j aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 7 januari 20233 j Dat hoop ik wel dat ze reageren @Patrijs "Verwacht een event met producten, merken, kennis" 7 januari 20233 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 7 januari 20233 j Van de Instagramdinges van het Moestuinfestival word je ook niet echt wijzer.
Geplaatst: 7 januari 20233 j Landgoed Mariënwaerdt in Beesd. Heb daar vaker een wandeling in het bos erachter gemaakt. Voor de rest heb je daar de notenlaan, oude bomen die noten geven. Verder ook nog een landwinkeltje in de buurt, genaamd "Aan de Notendijk''. Familie woont in dorp er naast in Rumpth, dus misschien even combineren fam bezoek en even langs de beurs.
Geplaatst: 7 januari 20233 j Ik denk dat dit een beetje onafhankelijk is Mariënwaerdt er is geen vermelding bij deze ,Nieuws & events Archives - Heerlijkheid Mariënwaerdt (marienwaerdt.nl) ze gebruiken gewoon de locatie. De promotiesite is uitmuntend in vaagheid, nergens staat er wie aanwezig gaat zijn. En het is de allereerste " De moestuinbeurs " met als enige referentie geleende foto's. Dus laat me even terughoudend zijn, tot er deelnemers worden vermeld op de site. Er wordt voornamelijk verwezen naar kaartenverkoop. ook dit : DEELNEMEN – De Moestuinbeurs alles lijkt op een scam 7 januari 20233 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 7 januari 20233 j 12 minuten geleden, redzebra zei: Ik denk dat dit een beetje onafhankelijk is Mariënwaerdt er is geen vermelding bij deze, ze gebruiken gewoon de locatie. Ik ga er vanuit dat Mariënwaerdt betrokken is bij de organisatie. En dat ze het houden bij hun grote moestuin of op het aanliggende terrein.
Geplaatst: 7 januari 20233 j Dat zie ik toch nergens, dit zou toch ook op hun site moeten vermeld worden. 7 januari 20233 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 7 januari 20233 j of dit : "van zadenleveranciers tot fermentatiemerken" Dan vermeldt je welke, ik vraag me af of Mariënwaerdt hier weet van heeft. 7 januari 20233 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 7 januari 20233 j Website mag inderdaad wel wat duidelijker. @De Moestuinbeurs - Zou je de prijs hier op het forum willen vermelden? - Bedrijfsnaam * verplicht? - Hoe wil je deelnemen? Standhouder/sponsor begrijp ik. Zoek je mensen die workshops of masterclasses willen geven, of mensen die willen deelnemen?
Geplaatst: 7 januari 20233 j 3 minuten geleden, redzebra zei: of dit : "van zadenleveranciers tot fermentatiemerken" Dan vermeldt je welke. Ik denk dat als het "programma rond is" zoals topicstart zegt in eerste bericht dat het uiteindelijk wel op website komt, of in iedergeval in de email die nog gemaakt moet worden als je je vrijblijvend aanmeld via de website. Lijkt me goed om nu verder te wachten tot er een update is vanuit de organisatie.
Geplaatst: 7 januari 20233 j Ja ? Laten we hopen, zinnen zoals het programma is bijna rond en er zijn weinig plaatsen en ongekende prijzen voor deelname doen bij mij al een waarschuwingslampje branden. edit: een mail gestuurd naar Mariënwaerdt of dit doorgaat op hun domein. 7 januari 20233 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 7 januari 20233 j En nog even over de site van https://demoestuinbeurs.nl/ : Geen adres, geen bedrijf, hoe ga je je verhalen als er iets misloopt. Zelfs al was dit legitiem dan nog bezondigen ze zich tegen allerlei regels. 7 januari 20233 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 7 januari 20233 j 3 uren geleden, rorror zei: Landgoed Mariënwaerdt in Beesd. Heb daar vaker een wandeling in het bos erachter gemaakt. Voor de rest heb je daar de notenlaan, oude bomen die noten geven. Verder ook nog een landwinkeltje in de buurt, genaamd "Aan de Notendijk''. Familie woont in dorp er naast in Rumpth, dus misschien even combineren fam bezoek en even langs de beurs. Praktisch in Belgie, kom niet zo ver. [quote]voor iedereen klein budget toegankelijk[/quote] Dus gratis toegang, want wij moeten betalende exposanten lokken. 7 januari 20233 j aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 7 januari 20233 j @redzebra demoestuinbeurs.nl Houder Uitleg Privacy Protected by Hostnet Hoeft geen scam te zijn kan gewoon een of paar beginnende individuen zijn. Zal geen ge-oefende beurs/markt organisator zijn. 7 januari 20233 j aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 7 januari 20233 j Als ze beginnend zijn, dan zou ik ze aanraden om geen foto's van het internet te "pikken", zeker niet als je een "moestuin" promoot. Verder zou ik ook op mijn website referenties zetten van bedrijven die aanwezig gaan zijn om hetgeen wat ze promoten te bevestigen. En ze willen commercieel werken met die bedrijven, dan zie ik ook graag een btw nummer en adres, zie jij ergens op demoestuinbeurs.nl tot wie je je kan richten een fysiek adres of bedrijf? die "prachtige lijst met deelnemers," zou ik graag willen zien dan kom ik misschien ook. En het ding is, dit is niet een vriendengroep die iets vrijelijk organiseert. Je moet inkom betalen en je moet betalen als standhouder voor iets dat misschien niet doorgaat, voor mij heeft het veel weg van een scam, en ik hoop dat ik verkeerd ben, maar in het allerbeste geval promoten ze iets waar ze nog niet zeker van zijn. 7 januari 20233 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 8 januari 20233 j Ik zie dit ook als totaal onserieus. Zeker als het evenement ook niet staat op de website van dat landgoed. En dan met gejatte foto's werken is al helemaal knullig. @De Moestuinbeurs, is deze post alleen een linkdump en verder niets of verwacht je serieuze op- en aanmerkingen? Zoals het er nu naar uitziet lijkt het mij een brainfart om te kijken hoeveel bezoekers je kunt lokken.
Geplaatst: 9 januari 20233 j Update: het gaat door op Mariënwaerdt, maar zij zijn niet betrokken bij de organisatie. "Bedankt voor uw bericht, dit vindt inderdaad plaats bij ons op het terrein, echter zijn wij zelf niet de organisator vandaar dat er (nog) niets op onze site hierover vermeldt staat. Maar graag tot in maart!"
Geplaatst: 9 januari 20233 j Op 8-1-2023 om 10:20, Flup zei: met gejatte foto's werken is al helemaal knullig. Ik denk dat dit ook wel meevalt. Ik heb de foto even gegoogled en die wordt echt door alles en iedereen gebruikt, dus waarschijnlijk een foto te gebruiken zonder rechten. NIet een kwestie van stelen dus, hij zal vast op een site staan vergelijkbaar met Pixabay. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 9 januari 20233 j Soit, het blijft niet echt een referentiefoto voor wie moestuinfanaten wil bijeenbrengen en zich profileert als "DE moestuinbeurs" . Wie het nu echt organiseert is nog steeds onduidelijk en bij 13 Euro inkom/dag zou je toch willen weten wat het programma is op een bepaalde dag, tickets zijn alleen op voorhand te bestellen en niet wisselbaar tussen de dagen. Oh ja, als je intekent voor 16 januari krijg je 15% korting voor wie een gokje wil wagen. 9 januari 20233 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 9 januari 20233 j Wow, ik had die 13 euro nog niet gezien. Haha, ik ben te gierig voor dat soort dingen. Een beurs zie ik als een winkel/markt en ik ga geen geld betalen om mijn inkopen te mogen doen. Zie je me ooit op een beurs... dan heb ik een vrijkaartje gekregen, lol http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.