Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Binnenzaaien gewoon in potgrond


sacajawea

Aanbevolen berichten

ik heb geprobeerd prei en radijsjes binnen te zaaien maar dat is slappe boel geworden. Natuurlijk heb ik ook teveel zaadjes op een te klein oppervlak gebruikt. En ik heb potgrond gemengd met een beetje zand gebruikt.

Ik had ergens gelezen wit zand maar mijn dacht dat gewoon speelzand ook wel goed zou zijn?

Wat gebruiken jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slappe boel zal vooral komen omdat het te warm zal staan, probeer het meer licht te geven en minder warmte voortaan.

Ook kan je radijs sowieso beter direct ter plaatse zaaien. De knol vorming bij mijn binnen voor gezaaide radijs was veel minder dan bij de radijzen die direct in de volle grond werden gezaaid afgelopen jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

leonie; gebruik je geen zand om te mengen.

dus er bestaat speciaal stekgrond en zaaigrond, ik bedoel heet dat ook zo

Die gebruik ik ook.. Kun je gewoon kopen bij de tuincentra's.. en komt a.s woensdag bij de aldi in de aanbieding..

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem 3 emmers potgrond en 1 emmer zand; daar zaai en stek ik in....Ik neem gewoon de zand die ik heb liggen....de ene keer is dat metselzand...de andere keer straatzand(voor opritten e.d.) en ook wel eens wit zand gehad maar die vond ik persoonlijk te fijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe, de zaden die groter zijn én al naar buiten of in koude kas kunnen, in potgrond. De fijnere zaden, die voorlopig binnen blijven in zaai en stekgrond. ( as woensdag aanbieding bij aldi ) . Hoewel had veel afrikanen te zaaien, heb die in een balkonbak in potgrond gedaan. Die ga ik dit jaar niet verspenen, is toch geen plaats voor in huis. Die hebben potgrond omdat ik dacht ze moeten er nog een paar maanden mee doen maar ook omdat ik denk....dat afrikaantjes het toch wel doen en makkelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zaai alles in potgrond, is heel goed te doen als je het een beetje zorgvuldig doet, een beetje fijn maken met je vingers en de harde stukken eruit halen. Is zo gebeurd en als je zoals ik paprika's/tomaten meteen in een 9 cm potje zaait hoef je ze voorlopig ook niet meer te verpotten.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...