appelvrouw Geplaatst: 10 januari 2023 Geplaatst: 10 januari 2023 (aangepast) Aangeboden: Emmer van de bouwmarkt met kraantje Emmer van de brouwmarkt voor bier/cider etc zonder kraantje 7 doorzichtige beugelflessen 1 onkruidbrander met gastank 1 hevelslangetje Enkele milde pepers. De planten zijn al mooi ontwikkeld en zitten met twee in de pot Het zijn de volgende 4 soorten van alle 1x: Long doux des Landes Tondo Calabrese P.d.P. Tam Jalapeño ( @MarjaP?) Marja P biedt hier in mijn topic enkele gele hart tomaten aan ( ik neem aan dat het de gele coeur de Boeuf zijn!) en ook wat gele pepers. Of het hete pepers zijn weet ik niet. Gevraagd: enkele tomatenplanten (kleine tomatensoort) met al een flinke pot erom heen ( ik heb al mijn grote potten al weg gegeven aan de tuinclub hier zag ik) kruiden voor thee en koken in potten zoals tijm, calendula, citroenmelisse, oregano, bonenkruid, laurier... 28 maart 2023 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 10 januari 2023 Geplaatst: 10 januari 2023 Zucht. De verleiding begint dus nu al he. Kaasmaken staat op mijn lijstje van dingen die ik (ooit) een keer wil gaan doen. En dan kom jij hiermee. Ik denk hier even over na. Want nog meer spullen pffft. Moet eerst de schuur maar eens inrichten. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 januari 2023 Auteur Geplaatst: 13 januari 2023 Op 10-1-2023 om 21:22, Arja zei: De verleiding Klinkt als een conference van Freek de Jonge! Kijk maar, wie het eerste komt… 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 13 januari 2023 Geplaatst: 13 januari 2023 (aangepast) Ik denk er even over na, als er iemand anders is die het spul graag wil is dat prima hoor! Edit: ik doe het toch maar niet. Geen koele ruimte om kazen te laten rijpen, nog meer spullen, enzovoort. Kaas maken gaat op de lange termijn planning, en dan misschien elders ipv thuis. 7 februari 2023 aangepast door Arja Quote
jasmin Geplaatst: 4 februari 2023 Geplaatst: 4 februari 2023 Hoi Jet, wat is jouw ervaring met de Piment doux très long des Landes? Volgens Google een productieve plant. Maar hoe smaakt die en hoe gebruik je 'm? Ik zou wel een paar zaadjes willen. Ik heb voor jou stekken van de Engelse pepermunt (als de wortelstokken niet kapotgevroren zijn, maar denk het niet). Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 5 februari 2023 Geplaatst: 5 februari 2023 Ik heb bergbasilicum voor je straks. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 5 februari 2023 Auteur Geplaatst: 5 februari 2023 Dat is fijn @Jorieke123. @jasmin die PDTLDL is geen hete peper. Heeft wel veel smaak. Het is er een van de soorten die ik zelf graag gebruik vanwege de smaak en de mildheid. Gaat in de wok en de soep etc. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jasmin Geplaatst: 5 februari 2023 Geplaatst: 5 februari 2023 Mooi, zou ik twee of drie zaadjes mogen? Ruilen voor Engelse pepermunt? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
jootje Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 Graag een plantje van de Espelette peper! 😊 ruil komen we wel uit… Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 februari 2023 Auteur Geplaatst: 17 februari 2023 O @jootje ik vergis me. Ik heb van een andere peper uit die streek plantjes, de Longue doux des Landes. Zal ik daarvan een reserveren plus wat zaad van de Espelette zodat je die volgend jaar kan zaaien? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 Dan laat ik het overgaan, Jet! Ik ga de zaden wel bestellen….kan nog gezaaid worden! 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 februari 2023 Auteur Geplaatst: 17 februari 2023 Ok. Ik zal van de week even hier neerzetten welke peper plantjes ik bij me heb in april. Misschien zit er wat voor je bij. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 22 februari 2023 Auteur Geplaatst: 22 februari 2023 Sorry lieve mensen ik kan niet komen ik ben te druk met een aanstaande verhuizing. Volgende x weer! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 23 maart 2023 Auteur Geplaatst: 23 maart 2023 hallo allemaal! het leven kan gek lopen, plotseling woon ik op 15 april in de buurt en is er grote kans dat ik kan komen. het zal even liggen aan een lift maar dat zal ook wel goed komen. Dus. ga ik in het eerste bericht maar even enkele zaken aanbieden en ook wat vragen! 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Ik zal wat kruiden voor je uitsteken en in een potje zetten. Quote
Wortel Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 (aangepast) 2 uren geleden, appelvrouw zei: hallo allemaal! het leven kan gek lopen, plotseling woon ik op 15 april in de buurt en is er grote kans dat ik kan komen. het zal even liggen aan een lift maar dat zal ook wel goed komen. Dus. ga ik in het eerste bericht maar even enkele zaken aanbieden en ook wat vragen! Als het ergens tussen opgeveer Arnhem en Zelhem is, wij hebben nog wel een plekje in de auto. 23 maart 2023 aangepast door Wortel Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 maart 2023 Auteur Geplaatst: 23 maart 2023 Dat is lief maar ik ben wel iets uit de route denk ik, Groesbeek. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
MarjaP Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Ik ga dit jaar voor het eerst komen en heb in de vensterbank staan gele hart tomaten, daar kan ik er een paar van meenemen. In de keuken staan nu nog hele kleine plantjes gele peper, neem ik ook mee als daar vraag naar is. Quote
MarjaP Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Ik wil ook wel wat bakken, zoals een hartige taart. Is daar nog ruimte voor, of is er al genoeg te eten? Quote
MarjaP Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Ik heb niet zo’n wensenlijstje nog, ik kom eerst eens kennis maken met jullie. Ben reuze blij als mijn dierbare vriendin appelvrouw er ook kan zijn met haar Lee. Quote
Wortel Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 (aangepast) 2 uren geleden, appelvrouw zei: Dat is lief maar ik ben wel iets uit de route denk ik, Groesbeek. Dat is wel te doen hoor. Zag al een leuke route :). Als je wilt dan graag even je adres in een persoonlijk bericht. 1 of 2 personen? Oh en ik heb citroenmelisse voor je. 23 maart 2023 aangepast door Wortel 2 Quote
Goldfish Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Hoe klein wil je die tomaten hebben? Gaat om de hoogte van de planten neem ik aan? Ik heb 10 rassen met maximale hoogte tussen 15 en 60cm. En ik kan je er ook nog wel potten bij leveren. Bv 11 liter vierkant en heb ook nog wel 7L Is genoeg voor 2 of 3 lage tomaten. Heb ook nog wel enkele 18L en 27l vierkant. Als de plant wel 60cm mag zijn, heb ik ook nog wel vleestomaten denk ik ergens in de zaden doos, zoals Moscow Stars F1. Anders worden het cherry's. Zou een phyto bestendige semi-determinant ras dat pakweg 120 hoog en breed wordt ook passen? Dan heb ik Celano F1 voor je. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 maart 2023 Auteur Geplaatst: 23 maart 2023 32 minuten geleden, Wortel zei: Als je wilt dan graag even je adres in een persoonlijk bericht Tegen die tijd laat ik je het weten. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 23 maart 2023 Auteur Geplaatst: 23 maart 2023 26 minuten geleden, Goldfish zei: 10 rassen met maximale hoogte tussen 15 en 60cm Ik dacht eigenlijk aan twee of drie soorten cherrytomaten die best laag blijven. Zoiets als Gartenperle. Of Ida Gold. Gewoon voor op mijn grasveldje. En voor een verschillend kleurtje. Ik geloof, maar weet niet zeker dat @redzebra mij ook wel een soort aanbood. Maar weet dat niet zeker. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Gartenperle kan ik zaaien. Wat voor potten zoek je qua inhoud (liters) en rond of vierkant etc? 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.