Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Aangeboden:

Emmer van de bouwmarkt met kraantje

Emmer van de brouwmarkt voor bier/cider etc zonder kraantje

7 doorzichtige beugelflessen

1 onkruidbrander met gastank

1 hevelslangetje

Enkele milde pepers. De planten zijn al mooi ontwikkeld en zitten met twee in de pot

Het zijn de volgende 4 soorten van alle 1x:

Long doux des Landes

Tondo Calabrese 

P.d.P.

Tam Jalapeño ( @MarjaP?)

Marja P biedt hier in mijn topic enkele gele hart tomaten aan ( ik neem aan dat het de gele coeur de Boeuf zijn!) en ook wat gele pepers. Of het hete pepers zijn weet ik niet. 

Gevraagd:

enkele tomatenplanten (kleine tomatensoort) met al een flinke pot erom heen ( ik heb al mijn grote potten al weg gegeven aan de tuinclub hier zag ik)

kruiden voor thee en koken in potten zoals tijm, calendula, citroenmelisse, oregano, bonenkruid, laurier...

C8205ED9-0024-480F-BCD3-A0117E0D7BFB.jpeg

29BB634D-7900-4C87-A9F8-3CD6532E9A41.jpeg

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• appelvrouw changed the title to Jet MTFD 15 april 2023
Geplaatst:

Zucht. De verleiding begint dus nu al he. Kaasmaken staat op mijn lijstje van dingen die ik (ooit) een keer wil gaan doen. En dan kom jij hiermee. Ik denk hier even over na. Want nog meer spullen pffft. Moet eerst de schuur maar eens inrichten. 

• Like 1
Geplaatst:
Op 10-1-2023 om 21:22, Arja zei:

De verleiding

Klinkt als een conference van Freek de Jonge! 
Kijk maar, wie het eerste komt…

• Like 1

Ik denk er even over na, als er iemand anders is die het spul graag wil is dat prima hoor! 

Edit: ik doe het toch maar niet. Geen koele ruimte om kazen te laten rijpen, nog meer spullen, enzovoort. Kaas maken gaat op de lange termijn planning, en dan misschien elders ipv thuis. 

aangepast door Arja
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

O @jootje ik vergis me. Ik heb van een andere peper uit die streek plantjes, de Longue doux des Landes. Zal ik daarvan een reserveren plus wat zaad van de Espelette zodat je die volgend jaar kan zaaien?

• 1 maand later ...
Geplaatst:

hallo allemaal!

het leven kan gek lopen, plotseling woon ik op 15 april in de buurt en is er grote kans dat ik kan komen. het zal even liggen aan een lift maar dat zal ook wel goed komen.

Dus. ga ik in het eerste bericht maar even enkele zaken aanbieden en ook wat vragen!

• Like 4

2 uren geleden, appelvrouw zei:

hallo allemaal!

het leven kan gek lopen, plotseling woon ik op 15 april in de buurt en is er grote kans dat ik kan komen. het zal even liggen aan een lift maar dat zal ook wel goed komen.

Dus. ga ik in het eerste bericht maar even enkele zaken aanbieden en ook wat vragen!

Als het ergens tussen opgeveer  Arnhem en Zelhem is, wij hebben nog wel een plekje in de auto.

aangepast door Wortel
Geplaatst:

Ik ga dit jaar voor het eerst komen en heb in de vensterbank staan gele hart tomaten, daar kan ik er een paar van meenemen. In de keuken staan nu nog hele kleine plantjes gele peper, neem ik ook mee als daar vraag naar is. 

Geplaatst:

Ik heb niet zo’n wensenlijstje nog, ik kom eerst eens kennis maken met jullie. Ben reuze blij als mijn dierbare vriendin appelvrouw er ook kan zijn met haar Lee. 

2 uren geleden, appelvrouw zei:

Dat is lief maar ik ben wel iets uit de route denk ik, Groesbeek.

Dat is wel te doen hoor. Zag al een leuke route :). Als je wilt dan graag even je adres in een persoonlijk bericht. 1 of 2 personen?

Oh en ik heb citroenmelisse voor je.

aangepast door Wortel
  • Like 2
Geplaatst:

Hoe klein wil je die tomaten hebben? Gaat om de hoogte van de planten neem ik aan?  Ik heb 10 rassen met maximale hoogte tussen 15 en 60cm.   En ik kan je er ook nog wel potten bij leveren.  Bv 11 liter vierkant en heb ook nog wel 7L  Is genoeg voor 2 of 3 lage tomaten.   Heb ook nog wel enkele 18L en 27l vierkant.

Als de plant wel 60cm mag zijn, heb ik ook nog wel vleestomaten denk ik ergens in de zaden doos, zoals Moscow Stars F1. Anders worden het cherry's.      Zou een phyto bestendige semi-determinant ras dat pakweg 120 hoog en breed wordt ook passen? Dan heb ik Celano F1 voor je. 

• Like 2
Geplaatst:
32 minuten geleden, Wortel zei:

Als je wilt dan graag even je adres in een persoonlijk bericht

Tegen die tijd laat ik je het weten. 

Geplaatst:
26 minuten geleden, Goldfish zei:

10 rassen met maximale hoogte tussen 15 en 60cm

Ik dacht eigenlijk aan twee of drie soorten cherrytomaten die best laag blijven. Zoiets als Gartenperle. Of Ida Gold. Gewoon voor op mijn grasveldje. En voor een verschillend kleurtje. Ik geloof, maar weet niet zeker dat @redzebra mij ook wel een soort aanbood. Maar weet dat niet zeker. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...