Missmass Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Jawel, het is eindelijk zover!! Mijn eerste moesbak is een feit! Ik had ooit 2 houten poefjes bij de Ikea gekocht en toen ik ze beu was verhuisden ze naar de zolder. Ik heb ze laatst hoogglans wit gelakt, bekleed met worteldoek en mijn kruisbes en aalbes staan er al gezellig in te wortelen! Vooraan in de moesbak wil ik nog 3 aardbeienplanten (die ik driftig aan het opkweken ben). De 2e moesbak moet ik nog bekleden met worteldoek, maar hier wacht ik mee aangezien ik hier de meloenen in wil hebben en deze nog niet naar buiten kunnen natuurlijk. Ik moet wel nog even netjes het uitstekende worteldoek aan de bovenkant van de bak afplakken met witte ducktape (die ik nergens kan vinden )Hier even 2 fotootjes! Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Bit Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 leuk hoor ! Je knipt die groene bandjes nog wel even door ? ( en stokjes eruit enzo ? )
HilkyW Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Dat ziet er leuk uit zeg. En gerecycled. Mijn huisgenootje recycled ook alles voor de plantjes, als ze dit ziet krijgt ze vast weer nieuwe ideeën
Missmass Posted March 4, 2012 Author Posted March 4, 2012 Dankjewel! Ja, ik heb de groene bandjes doorgeknipt en de stokjes eruit gehaald. Kan nu al niet wachten tot de aardbeien groot genoeg zijn om ze erbij te zetten. Ik heb nog een bak en die ga ik komende week klaar maken, maar nog niet vullen met potgrond. Ach, ik heb maar een postzegel als tuintje en door jullie moestuinverhalen werd ik erg enthousiast en herinnerde me de oude poefjes die op zolder stonden te verstoffen. Het maken leuk en ruime plantenbakken waar wel 60 liter potgrond in gaat! En naast het feit dat het veel goedkoper is (want grote bakken en potten kosten nogal wat) is het inderdaad ook gerecycled. Likje verf, beetje worteldoek en potgrond en je hebt zomaar je eigen "moestuintje in bakken" Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Helly Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Leuk hoor die witte bakken. Ben benieuwd of het niet te klein wordt voor 2 struikjes, maar misschien kan iemand anders daar meer over vertellen? Good things come in small packages
Missmass Posted March 16, 2012 Author Posted March 16, 2012 Change of plans! Omdat ik in de tuin bij mijn verhuizende ouders een frambozenstruikje vond heb ik de 2e witte moesbak bekleed met worteldoek en hem daarin geplant met 4 aardbeienplantjes. Moet nu dus wel nog even een nieuw plekje vinden voor de meloenen, maar daar kom ik wel uit.IK zal straks even een fotootje posten, ziet er zo gezellig uit nu met die 2 witte bakken vol fruitplanten! Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Rantje Posted March 16, 2012 Posted March 16, 2012 Ben benieuwd!!! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Missmass Posted March 16, 2012 Author Posted March 16, 2012 Tadaa! Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Rantje Posted March 16, 2012 Posted March 16, 2012 Ziet er super leuk uit!!!! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Supermoeke Posted March 16, 2012 Posted March 16, 2012 Dat ziet er mooi uit.. Lekker fris dat witte..
Helly Posted March 20, 2012 Posted March 20, 2012 Idd, lekker fris. Een goed begin... Good things come in small packages
Missmass Posted March 23, 2012 Author Posted March 23, 2012 Omdat het vandaag zulk verukkelijk weer is kon ik mezelf niet inhouden... Hier even wat fotootjes van mijn tuintje. De moesbakken worden steeds groener! De hangmand met daarin de 3 Elvira aardbeiplantjesMijn nieuwe nectarineboompje al volop in de bloei!De collectie zinken potten met daarin een oude lavendel, citroenboompje en mijn vijgenboompjeEn mijn parkiettulpen komen omhoog!! (elke dag komt er weer eentje bij) Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
jasmin Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 LEUK!! http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Cathelijne Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Dat ziet er echt leuk uit met die witte bakken. En aardbeitjes in een hangmand
Missmass Posted April 15, 2012 Author Posted April 15, 2012 Nu 3 weken later weer even een foto update! *trots!!!* Mijn nectarineboompjeMijn pruimenboompjeDe super parrot tulpenDe framboos met ienieminie zaai aardbeiplantjes ervoorDe kruis- en aalbes met ienieminie zaai aardbeiplantjes ervoorMijn Elvira aardbeien in de hangmandEen van de drie hangers tegen de schuur met daarin 2 Maxim aardbeienDe vijg, citroenboompje en de kiwi plantjes (en de lavendel) Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Jorieke123 Posted April 15, 2012 Posted April 15, 2012 Mooie foto's!Je kunt de updates vanaf nu hier plaatsen: www.moestuinforum.nl/blog want deze oude manier van updaten kan binnenkort niet meer. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Missmass Posted April 16, 2012 Author Posted April 16, 2012 Dank je, gaan we doen! Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Bubbels Posted April 16, 2012 Posted April 16, 2012 Hartstikke leuk zeg. En zo'n setje zinken pakken vind ik toch wel erg mooi staan. (Onthouden) Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Recommended Posts