Stadstuintje Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Vandaag zijn de eerst groenten gezaaid. Omdat mijn vriend ook van rariteiten houd hebben we zaadjes voor witte en paarsblauwe paprika's gezaaid...... Heeft iemand ervaring hoe deze smaken Het lijkt me gaaf om er iets mee in een amuse te doen, wel appart! Alvast bedankt Voor de reactie Quote
Lisa Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Verschillende kleuren paprika's zijn erg leuk, helaas verdwijnt bij de paarse paprika de kleur bij het verwarmen en worden ze groen. Dus vooral leuk voor bijvoorbeeld in salades. Ik teel dit jaar voor het eerst paarse paprika's en kan dus zelf niets over de smaak zeggen. Maar ik lees dat deze iets zoeter is dan de standaard rode paprika.Witte paprika's zijn heel mooi, maar worden toch lichtrood tot rood als ze rijp zijn. Je kan ze natuurlijk wel eten als ze wit zijn maar de smaak is dan vergelijkbaar met die van een onrijpe paprika. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Eva Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 vorig jaar heb ik enkele kleursoorten gekweekt.vooral de paarse soorten zijn niet echt lekker dikwandig.en echt zoet vind ik ze zeker niet. ze smaken ongeveer net zoals een groene paprika...de zoetste soorten zijn rode puntpaprika en de oranje snackpaprika's. ik heb wel een paarse soort gehad die redelijk paars bleef na verwarmen dus het is even kijken of die van jou ook zo zijn...maar net als paarse wortelen, spruiten, bloemkool etc moet je er gewoon rekening mee houden dat alles na het koken groen is.dus vooral leuk in de salade. Quote
tnauta Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Ik heb 5 soorten gezaaid, zaten in 1 zakje.Oranje horizon, Yolo wonder, Purple bell, White bell en Yellow sunbright. Helaas 18 vd 25 opgekomen. Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Menph Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Smaak van de paarse rassen is als die van groene paprika, of bitter (vergelijk roodlof) Wit zal ik dit jaar ondervinden. Quote
Supermoeke Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Ik heb 5 soorten gezaaid, zaten in 1 zakje.Oranje horizon, Yolo wonder, Purple bell, White bell en Yellow sunbright. Helaas 18 vd 25 opgekomen.Dat zakje heb ik ook.. Ben benieuwd wat het gaat doen.. Quote
Stadstuintje Posted March 13, 2012 Author Posted March 13, 2012 Enig idee waarom ze gesneuveld zijn? Ik heb volgens mij hetzelfde zakje..l. Quote
tnauta Posted March 13, 2012 Posted March 13, 2012 Geen idee, bij jou wel allemaal opgekomen? Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Recommended Posts