Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Witte en paarse paprika


Stadstuintje

Aanbevolen berichten

Vandaag zijn de eerst groenten gezaaid. Omdat mijn vriend ook van rariteiten houd hebben we zaadjes voor witte en paarsblauwe paprika's gezaaid......

 

Heeft iemand ervaring hoe deze smaken Het lijkt me gaaf om er iets mee in een amuse te doen, wel appart!

 

Alvast bedankt Voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende kleuren paprika's zijn erg leuk, helaas verdwijnt bij de paarse paprika de kleur bij het verwarmen en worden ze groen. Dus vooral leuk voor bijvoorbeeld in salades. Ik teel dit jaar voor het eerst paarse paprika's en kan dus zelf niets over de smaak zeggen. Maar ik lees dat deze iets zoeter is dan de standaard rode paprika.

Witte paprika's zijn heel mooi, maar worden toch lichtrood tot rood als ze rijp zijn. Je kan ze natuurlijk wel eten als ze wit zijn maar de smaak is dan vergelijkbaar met die van een onrijpe paprika.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vorig jaar heb ik enkele kleursoorten gekweekt.

vooral de paarse soorten zijn niet echt lekker dikwandig.

en echt zoet vind ik ze zeker niet. ze smaken ongeveer net zoals een groene paprika...

de zoetste soorten zijn rode puntpaprika en de oranje snackpaprika's.

ik heb wel een paarse soort gehad die redelijk paars bleef na verwarmen dus het is even kijken of die van jou ook zo zijn...

maar net als paarse wortelen, spruiten, bloemkool etc moet je er gewoon rekening mee houden dat alles na het koken groen is.

dus vooral leuk in de salade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...