Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Sugar Baby water meloen planten zitten inmiddels vol met kleine vruchtjes, we proberen ze allemaal met de hand te bestuiven,

Β 

deze is de eerste die we met de hand hebben bestoven,

IMG_0914.jpeg

hij lijkt inmiddels te groeien, hoop ik 🀞,

IMG_0956.jpeg

Β 

Onderstaand diverse kleintjes,

IMG_0960.jpeg

IMG_0961.jpeg

IMG_0962.jpeg

IMG_0963.jpeg

Β 

πŸ˜ŽπŸ‰

• Like 4
Geplaatst:

Ik beleef veel plezier aan de Sugar Baby watermeloenen πŸ‰, voor de eerste keer valt het me niet tegen.

Β 

Het groeit goed, het worden al hele struikjes, ze klimmen mooi en zitten vol met vruchtjes waarvan ik natuurlijk nog niet weet of ze allemaal bevrucht zijn, we proberen voor zo ver we ze zien zitten wel te helpen met de bestuiving!

Β 

Onderstaand 3 meloentjes waarvan we zeker zijn dat ze bevrucht zijn,

Β 

IMG_1007.jpeg

Β 

IMG_1006.jpeg

Β 

IMG_1002.jpeg

Β 

πŸ˜ŽπŸ‰

• Like 4
Geplaatst:

@Elise3095,

Β 

je ziet het eigenlijk pas doordat de mini vruchtjes onder de vrouwelijke bloem afsterven en dus niet beginnen te groeien, vaak wordt een stukje van de steel en of het vruchtje donker geel!

Β 

Afwachten dus.πŸ‘

• Thanks 1
Geplaatst:

@Elise3095,

Β 

je zorgt dat je open mannelijke en vrouwelijke bloemen hebt dan pluk je een mannelijke bloem en ga je de open vrouwelijke bloemen af en strijk je voorzichtig met de mannelijke meeldraden over de vrouwelijke stampers in de bloemen en daarna is het dus weer afwachten!

Β 

Succes.πŸ‘

Geplaatst:

Ik kan het niet laten om de ontwikkeling van de Sugar Baby Watermeloenen πŸ‰ te Β posten want ze groeien nu per dag!😍

Β 

Het is duidelijk dat het bevruchten nu goed gaat, verder is het rek inmiddels goed gevuld en zit het vol met micro meloentjes, de drie eerder geposte meloenen groeien als kool,

IMG_1051.jpeg

Β 

IMG_1046.jpeg

Β 

IMG_1050.jpeg

Β 

IMG_1047.jpeg

Β 

😎

• Like 5
Geplaatst:

Ik zieΒ  zaad op een krant. Het lijkt afgespoeld zaad. Dat is prima als je het niet wilt fermeteren.Β  ( = in een potje met een laag water een paar dagen laten staan en eens een keertje tussendoor het potje schudden. Na een aantal dagen is het slijm van de pitten af en kan je ze schoonspoelen met een zeef en laten drogen. Je hebt dan echt schoon zaad wat bewaard kan worden.Β  )

Zaad drogen op bakpapierΒ  is het minst beschadigend voor het zaad. Bruikbare tip voor je ?

Β 

Op 27-6-2023 om 19:11, Ruderalis zei:

Β 

IMG_0934.jpeg

• Thanks 1
Geplaatst:

Dit topic zie ik dus te laat .

Mijn twee honingmeloenplanten doen het als een tierelier. Kleine kas zit propvolΒ  loof, bloemen Γ¨n veel meloentjes.

De grootte van die meloentjes is al weken hetzelfde. Ik vroeg me al af hoe al die meloenen groter moeten gaan worden.

Dat is geen doen voor de plant!

Β 

Maar nu zie ik het.

Ik lees ook wat ik nagelaten heb.

Morgen verder zoeken of de schade nog te herstellen is. Of te beperken.

Het zal wel een leerschool worden denk ik  😎

eenvandevele.thumb.jpg.6fd160ad1ecf7b6c0c0c329abb499833.jpg

Geplaatst:

Bij mijn honingmeloenen blijf ik m de paar dagen de vrouwelijke bloem verwijderen omdat bi de meeste planten nog steeds geen 3 tot 6 vrouwelijke bloemen te gelijk bloeien waardoor deze tegelijk vrucht kunnen zetten.

Hoe zorgen jullie ervoor dat je meerdere vrouwelijke bloemen tegelijk aan een plant hebt?

Β 

En tot wanneer kan een vrouwelijke bloem bestoven worden om toch nog op tijd te rijpen?

Β 

Ik heb de rassen:

Kazakh (sterke groei en veel vrouwelijke bloemen)

Petit Gris de Rennes (sterke groei)

Oranje ananas (zwake groei)

HaOn (gemiddelde groei)

Pelora F1 (gemiddelde groei)

Pelgalia F1Β (sterke groei)

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

Helaas op bovenstaande geen antwoord, wel benieuwd naar het antwoord!?

Β 

Bij onze watermeloenen sta ik echt versteld van het groei tempo van de vruchten, vorige week nog zo groot als een knikker en nu groter dan een groot ei, ook blijven de planten maar meloentjes aan maken en bevruchten!

Β 

Ik verwacht straks wel een paar vruchten te verwijderen om de groei van de betere vruchten niet te belemmeren, voor nu wil ik het nog even aanzien.

Β 

Het rek is inmiddels helemaal tot bovenin vol gegroeid en de planten staan er fris en super gezond bij, dus tot nu toe super happy met het eerste meloen seizoen.

Β 

de 3 planten,

Β 

IMG_1102.jpeg

Β 

IMG_1103.jpeg

Β 

de twee grootste vruchten ( vorige week nog zo groot als een grote knikker),

Β 

IMG_1086.jpeg

Β 

IMG_1084.jpeg

Β 

πŸ˜ŽπŸ‰
Β 

- Update, 1 dag later,

IMG_1108.jpeg

Β 

IMG_1107.jpeg

Β 

aangepast door Ruderalis
  • Like 5
Geplaatst:

Dit jaar teel ik voor het eerste de meloenen horizontaal en verticaal i.p.v. op de grond. Nu beginnen de meloen te groeien (sugar baby, cantaloupe en dino meloen) maar vroeg ik me af of ik de vruchten moet gaan ondersteunen of, dat ik deze gewoon kan laten hangen.Β 

Β 

Als ik ze moet ondersteunen, hoe zou ik dat het best kunnen doen. Ik dacht zelf aan netjesΒ  van een sinasapple of panties (beetje creatief zijn :P). Iemand suggesties ?Β 

Β 

photo_5863935046006718314_y.jpg

• Like 2
Geplaatst:

In mijn ervaring kan de plant de vruchten zelf prima dragen als je verticaal teelt, vorig jaar een plant met 6 meloenen van ca. een kilo per stuk en plant had geen enkele moeite. Het dunne jute touw daarentegen vond het wat minder fijn. Met andere woorden, ik gebruik dus geen netjes.

πŸ˜‚ da’s wel lang ja!

bij nader in zien toch niet zo vreemd aangezien ik er zelf 1 heb die zo lang hangt πŸ˜† (de steel is nog langer dan de foto laat zien!)

IMG_1119.jpeg

Β 

Β 

ik ga ze uit eindelijk wel in netjes hangen want ik wil het risico niet nemen, hoop ook wel boven de kilo uit te komen.

Β 

Het meloenen kweken is zo aangeslagen hier dat ik ook zeker weet dat we daar de aankomende jaren mee door gaan en het nog verder gaan uitbouwen dus ik koop wel een pakje netjes ergens en die komen wel op in de toekomst!πŸ˜†

aangepast door Ruderalis
Foto
  • Like 1
Geplaatst:

Dank voor jullie antwoorden, zojuist maar water netjes bij AliExpress besteld. 6-8 euro voor 100 stuks (35-40cm). Ik verwacht dat ik de netjes prima kan herbruiken, we zullen het gaan zien.Β 

• Like 1

Ben ik alweer, de meloenen groeien zo goed met dit weer, met deze warmte kan je veel water en voeding geven en ja het zijn water meloenen πŸ‰ dus dat doet ze erg goed.

Β 

Momenteel krijgen ze bloei voeding en bloei booster tegelijk, van ieder een halve dosering, de booster moet zorgen voor een betere aanmaak van suikers waardoor je meloenen nog wat zoeter zouden moeten worden, verder helpt het bij een optimale bloei.

Β 

Sugar Baby’s vandaag,

Β 

IMG_1140.jpeg

Β 

IMG_1143.jpeg

Β 

IMG_1142.jpeg

Β 

πŸ˜ŽπŸ‰

Β 

Β 

aangepast door Ruderalis
Video toegevoegd
  • Like 6
Geplaatst:

@RuderalisΒ ziet er goed uit, helaas zelf vandaag mijn 3 bevruchten meloenen eraf geplukt, slakken hadden er gaten in gegeten of een ander dier xD wel jammer was de enige plant nog die het goed deed, maar denk wel dat ik uiteindelijk nog 1 meloen krijg, of wellicht is dat valse hoop xD

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...