Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke plant is dit?

Kuikhoven

Aanbevolen berichten

Camelia is winterhard maar dat geldt voor zachte winters met paar graden vorst, afgelopen vorstperiode met flinke vorst heeft hem denk ik best schade toegebracht.

Waarschijnlijk waren zijn bladeren daarvoor nog donkergroen en glanzend (en nu de gele/gevlekte bladeren horen niet) mischien herrinder je je dat nog.

Maar daar kun je niks aan doen verder, is wachten tot hij zich straks in voorjaar/zomer hersteld

Zijn altijd kostbare planten en zeker zo op stam als deze.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Camelia is winterhard maar dat geldt voor zachte winters met paar graden vorst, afgelopen vorstperiode met flinke vorst heeft hem denk ik best schade toegebracht.

Vergeet daarbij niet het totale jaar van 2011 te nemen, Was natuurlijk al een vreemd jaar voor de planten en dan ook nog is die vorst... dat was echt een flinke klap voor véél planten denk. Hiero tenminste wel, zelfs voor +20jaar oude planten is het de dood geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug naar die 1e foto. Die Camelia dus. Das wel een zielepoot hoor. Ik vraag me af of je er niet beter aan doet die sowieso maar op de hoop te gooien.

Camelia's die nu met die rare vorst zo'n klap hebben gekregen, trekken wel weer bij. Ze krijgen een klap ja, misschien valt er es 1 echt helemaal weg , maar op zich redden ze het wel . Maar dat alleen als de plant een beetje happy is. Een beetje op z'n goeie plek , en beetje naar het zin.

Deze heeft het duidelijk niet naar t zin. Vorstschade nu: ja. Maar volgens mij zit hier ook blad aan, wat al zo was vóór die vorst. Gelig / deels gelig. Dat wijst erop dat de plant niet goed staat. Of niet zuur genoeg , of te weinig voedingsstoffen. Dat laatste zou hier goed kunnen, want je grondje ziet er wat belabbert-achtig uit. Die tuin is duidelijk niet van een tuin-liefhebber geweest, dan wel van een erg fanatieke hark/ schoffelaar. Die Camelia's op stam zijn duur ja. Maar al helemaal zo op stam , moet je m een grondje geven waar zo'n Camelia zich thuisvoelt. En geen volle middagzon ( zon op de voet )

Ik zou of het ding opgraven en een plekkie achter het huis gunnen , en kijken of het nog wat wordt. Of maar gewoon op die hoop dus. Blijft een lastig sujet deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik hem toevallig op een goede plek gezet. Geen direct zonlicht tot pas aan het einde van de dag. Tja ik weet niet of het blad er al aan zat. Kan me dat niet meer herinneren. We hebben daar niet echt naar gekeken toen we hier kwamen wonen. Maar ik denk wel dat het eraan zat. Ach ik laat hem dit jaar gewoon in de achtertuin staan (ga daar toch pas volgend jaar aan de slag) en dan zie ik wel wat het wordt.

Weten jullie trouwens of het klopt dat er niets groeit onder dennen omdat deze al het water uit de grond trekt? Want ik heb ook nog 2 mega grote dennen achter in mijn tuin staan. Met dit soort appels erin:

dennenappels640538501330937133.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groeit wel wat. Maar niet veel soeps ( groenten ) nee. Je kan er bodembedekkers onder zetten. Staat die plek ook nog es in de middagzon te bakken ? Dan wordt het nog wat lastiger. Maar kan wel. Hedera , pachisandra oid. Niet te veel willen daar nee. Staat het in de schaduw ? Vingerhoedskruid , dat soort dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weeks later...

een Potentilla

nederlands, ik geloof iets met ganzerik erin. Gemeente-groen noemen wij dat hier. Niets mis mee trouwens. Bloeit lang ( kan geel zijn , wit , roze. ) Verder flutstruiken. Flut kan heel bruikbaar zijn in het plantsoen hoor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later ...
De eerste inderdaad, tweede lijkt mij een karmozijnbes (mooi, maar pas op: delen van de plant zijn flink giftig!)

Goed te weten, dan gaat ie mn tuin uit

Of je laat hem staan en eet er niet van

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...