Kuikhoven Geplaatst: 4 maart 2012 Share Geplaatst: 4 maart 2012 Wie weet wat voor een plant dit is? (Beetje een slechte foto) Lange dunne stam. Winterhard met (nu al) knoppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 4 maart 2012 Share Geplaatst: 4 maart 2012 Camelia, juist met vorstschade denk ik. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 4 maart 2012 Auteur Share Geplaatst: 4 maart 2012 Heb even gegoogled en dat is een mooie plant maar hoe zie je dan dat hij vorstschade heeft? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 4 maart 2012 Share Geplaatst: 4 maart 2012 Camelia is winterhard maar dat geldt voor zachte winters met paar graden vorst, afgelopen vorstperiode met flinke vorst heeft hem denk ik best schade toegebracht.Waarschijnlijk waren zijn bladeren daarvoor nog donkergroen en glanzend (en nu de gele/gevlekte bladeren horen niet) mischien herrinder je je dat nog.Maar daar kun je niks aan doen verder, is wachten tot hij zich straks in voorjaar/zomer hersteld Zijn altijd kostbare planten en zeker zo op stam als deze. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 4 maart 2012 Auteur Share Geplaatst: 4 maart 2012 Wat leuk dat de vorige bewoners hem dan lieten staan ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. We hebben hem vandaag verplaatst. Hoop dat hij dat ook kan hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 4 maart 2012 Share Geplaatst: 4 maart 2012 Camelia is winterhard maar dat geldt voor zachte winters met paar graden vorst, afgelopen vorstperiode met flinke vorst heeft hem denk ik best schade toegebracht. Vergeet daarbij niet het totale jaar van 2011 te nemen, Was natuurlijk al een vreemd jaar voor de planten en dan ook nog is die vorst... dat was echt een flinke klap voor véél planten denk. Hiero tenminste wel, zelfs voor +20jaar oude planten is het de dood geworden Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 4 maart 2012 Auteur Share Geplaatst: 4 maart 2012 Dan nog even een plantje waarvan ik niet weet wat het is: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Janine~Bustani Geplaatst: 4 maart 2012 Share Geplaatst: 4 maart 2012 Das er eentje met gele bloemetjes Naam weet ik niet, ik vond hem lelijk dus heb hem er hier uitgehaald. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 5 maart 2012 Share Geplaatst: 5 maart 2012 Hertshooi... volgens mij Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 5 maart 2012 Share Geplaatst: 5 maart 2012 (aangepast) Ja vogels zijn er dol op en in bloemstukken goed te gebruiken.Kan je nu af knippen op 20 cm loop weer uit. 5 maart 2012 aangepast door Gast Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 5 maart 2012 Auteur Share Geplaatst: 5 maart 2012 Aah oke, dan mag die voorlopig ook blijven staan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 5 maart 2012 Share Geplaatst: 5 maart 2012 Even terug naar die 1e foto. Die Camelia dus. Das wel een zielepoot hoor. Ik vraag me af of je er niet beter aan doet die sowieso maar op de hoop te gooien. Camelia's die nu met die rare vorst zo'n klap hebben gekregen, trekken wel weer bij. Ze krijgen een klap ja, misschien valt er es 1 echt helemaal weg , maar op zich redden ze het wel . Maar dat alleen als de plant een beetje happy is. Een beetje op z'n goeie plek , en beetje naar het zin.Deze heeft het duidelijk niet naar t zin. Vorstschade nu: ja. Maar volgens mij zit hier ook blad aan, wat al zo was vóór die vorst. Gelig / deels gelig. Dat wijst erop dat de plant niet goed staat. Of niet zuur genoeg , of te weinig voedingsstoffen. Dat laatste zou hier goed kunnen, want je grondje ziet er wat belabbert-achtig uit. Die tuin is duidelijk niet van een tuin-liefhebber geweest, dan wel van een erg fanatieke hark/ schoffelaar. Die Camelia's op stam zijn duur ja. Maar al helemaal zo op stam , moet je m een grondje geven waar zo'n Camelia zich thuisvoelt. En geen volle middagzon ( zon op de voet ) Ik zou of het ding opgraven en een plekkie achter het huis gunnen , en kijken of het nog wat wordt. Of maar gewoon op die hoop dus. Blijft een lastig sujet deze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 5 maart 2012 Auteur Share Geplaatst: 5 maart 2012 Dan heb ik hem toevallig op een goede plek gezet. Geen direct zonlicht tot pas aan het einde van de dag. Tja ik weet niet of het blad er al aan zat. Kan me dat niet meer herinneren. We hebben daar niet echt naar gekeken toen we hier kwamen wonen. Maar ik denk wel dat het eraan zat. Ach ik laat hem dit jaar gewoon in de achtertuin staan (ga daar toch pas volgend jaar aan de slag) en dan zie ik wel wat het wordt. Weten jullie trouwens of het klopt dat er niets groeit onder dennen omdat deze al het water uit de grond trekt? Want ik heb ook nog 2 mega grote dennen achter in mijn tuin staan. Met dit soort appels erin: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 5 maart 2012 Share Geplaatst: 5 maart 2012 Groeit wel wat. Maar niet veel soeps ( groenten ) nee. Je kan er bodembedekkers onder zetten. Staat die plek ook nog es in de middagzon te bakken ? Dan wordt het nog wat lastiger. Maar kan wel. Hedera , pachisandra oid. Niet te veel willen daar nee. Staat het in de schaduw ? Vingerhoedskruid , dat soort dingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 27 maart 2012 Auteur Share Geplaatst: 27 maart 2012 En ik heb weer een plant in mijn tuin gevonden waarvan ik echt niet weet welke het is, wie weet het wel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 27 maart 2012 Share Geplaatst: 27 maart 2012 een Potentilla nederlands, ik geloof iets met ganzerik erin. Gemeente-groen noemen wij dat hier. Niets mis mee trouwens. Bloeit lang ( kan geel zijn , wit , roze. ) Verder flutstruiken. Flut kan heel bruikbaar zijn in het plantsoen hoor ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 27 maart 2012 Auteur Share Geplaatst: 27 maart 2012 hahaha nou, ik zal eens kijken wat ik met die flut plant kan doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 27 maart 2012 Share Geplaatst: 27 maart 2012 Sommige struiken kun je mischien beter weg doen of over beslissen na dat je ze een x bloeiend heb gezien,ik vindt bv een witte Potentilla heel mooi, maar een gele erg lelijk Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 27 maart 2012 Auteur Share Geplaatst: 27 maart 2012 ik denk dat ik hem zolang maar even in de achtertuin ga zetten, heb ik daar dit jaar mooi wat kleur Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 7 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 7 mei 2012 Vandaag maar weer een rondje door de tuin gemaakt. En er zijn weer 2 planten aan het bloeien geslagen waarvan ik geen idee heb wat het is. Iemand hier die het misschien weet?Dit is plant 1 met bloemen: En dit is plant 2: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 7 mei 2012 Share Geplaatst: 7 mei 2012 blauwe regen, vet mooie plant. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 7 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 7 mei 2012 blauwe regen, vet mooie plant. de eerste of de tweede? gok dat je de eerste bedoelt?! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Janine~Bustani Geplaatst: 7 mei 2012 Share Geplaatst: 7 mei 2012 De eerste inderdaad, tweede lijkt mij een karmozijnbes (mooi, maar pas op: delen van de plant zijn flink giftig!) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 7 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 7 mei 2012 De eerste inderdaad, tweede lijkt mij een karmozijnbes (mooi, maar pas op: delen van de plant zijn flink giftig!) Goed te weten, dan gaat ie mn tuin uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rubo Geplaatst: 8 mei 2012 Share Geplaatst: 8 mei 2012 De eerste inderdaad, tweede lijkt mij een karmozijnbes (mooi, maar pas op: delen van de plant zijn flink giftig!) Goed te weten, dan gaat ie mn tuin uit Of je laat hem staan en eet er niet van Quote met vriendelijke groet, Rubo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.