Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Grote alternatieve en energiezuinige warmtemat voor je plantjes


Frans

Aanbevolen berichten

Vandaag kwam de kabel en die heb ik direct gelegd. Eerst de temperatuur opgenomen bovenop de koud aanvoelende vensterbank. Vanochtend, 9u00 was het 21°, terwijl het buiten 8° was en binnen 21°.

 

De yogamat op maat geknipt, er was precies genoeg voor de hele vensterbank voor de onderlaag en tussen de kabel.

ve1.jpg

Daar overheen een laagje aluminiumfolie.

 

De kabel uitgelegd in 'sinus' vorm, stukken mat ertussen gelegd in 2 lagen, zodat de kabel vrij ligt en er niets op kan drukken van bovenaf. De kabel kan de warmte kwijt tussen de opvulstukken.

ve2.jpg

 

Daar overheen de platen PS gelegd. Na een paar uur de temp gemeten en die was 26°en dat bleef zo. Rechtsonder komt de kabel eruit.

ve4.jpg

 

Niet heel mooi, maar goed genoeg. Een optie zou zijn om een nieuwe nettere vensterbankplaat op maat te maken, maar deze plaat is slechts 0,5 mm dik en nu kan het raam net open. Ik laat het mooi zo, ook na de winter, gewoon zo lang ik hier woon.

 

Nu heb ik er een tijdschakelklok tussen zitten en ingesteld. Van 18u00 tot 23uoo aan en de overige 19 uren uit. Vanavond ga ik merken of het helpt als ik op mijn hangplek tv ga kijken. De klok kan per kwartier afgesteld worden. In de winter kan ik de kabel vaker aanzetten of continu aan laten. Gebruikt 30 W, dus dat kost me de kop niet.

 

Ik wil er wel een thermostaat tussen plaatsen, maar dan zou de temperatuur vlak boven de vensterbank gemeten moet worden. Met een voeler dus, aan een draad denk ik. Geen vaste thermostaat die in de wandcontactdoos moet. maar ik denk niet eens dat dat nodig is.

 

NB

@Frans, heb ik nu een beetje jouw topic gekaapt, overgenomen? Omdat het niet meer over e-dekens (hihi) gaat? Ik wil het anders wel laten verplaatsen naar een nieuw topic.

aangepast door HuubvG
betere foto 3
  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, HuubvG zei:

NB

@Frans, heb ik nu een beetje jouw topic gekaapt, overgenomen? Omdat het niet meer over e-dekens (hihi) gaat? Ik wil het anders wel laten verplaatsen naar een nieuw topic.

 

Nee hoor Huub. Ga lekker door in dit topic.  :-)

En ook al had ik tot nu toe niet gereageerd, ik volg je verrichtingen met interesse. :thumbup:

 

  • Thanks 1

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...