Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tulpenbollen, nu nog planten?


Rantje

Aanbevolen berichten

Als je er tijd voor hebt (ruimte heb je echt niet nodig voor bollen, die passen overal tussen) gewoon in de grond stoppen. Komt er nog wat dan is het leuk en anders ben je vast klaar voor volgend jaar . Voorjaar 2013 ga je er zeker wel wat van terugzien.

 

Stop ze wel op een plek waar je voorlopig niet weer gaat graven om ook iets anders bij te zetten, want dan blijf je die bollen tegenkomen. Gaatjes in het gazon prikken en ze daarin stoppen is voor sommige mensen de enige optie maar wel een leuke. Je kunt ze ook op je composthoop gooien, dan blijft het helemaal een verrassing wat er van komt.

 

Als je ze nu weglegt tot het najaar dan is een groot deel straks uitgelopen, beschimmeld, weggerot en/of aangevreten. Dat kan ook allemaal in de grond gebeuren maar dat zie je dan niet en dus hoef je je er ook niet aan te ergeren.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja. Maar dat is dus eigenlijk niets voor bij Randje. Die doet aan MM of SFG oid. En dan is je plek beperkt en 20x in een jaar dezelfde plek bewroeten meer regel dan uitzondering.

 

zakje tulpenbollen verkopen aan japanners op Koninginnedag ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan nog prima.

Ze zullen misschien dit jaar niks meer doen, maar volgend jaar zeker wel!

Ik heb bij een tuincentrum in de buurt ( zo`n heerlijk kneuter-tuincentrumpje ipv zo`n grote keten ) 250 narcisbollen en 200 tulpenbollen gehaald.

Daar hadden ze 75% korting op de bollen.

Totaal was ik 11,00 kwijt...

daar heb ik een hoop lol voor volgend voorjaar

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nu gaan vertellen over mijn oma en de oorlog. Maar ik doe het niet.

Fijn om te weten dat je ze in principe gewoon nog in de grond kan stoppen en dat ze volgend jaar gewoon op tijd zullen bloeien. Ik ben een groot koopjesjager en nou weet ik dat ik die spotgoedkope bollen gewoon mee kan nemen.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bubbels dan raad ik je vooral de verwilderingsbolletjes aan, zoals blauwe druif, anemonen, ranonkels, sneeuwklokjes, en kleine narcissen daarmee gaat dat koopjesjagen en laat planten erg goed

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk in een bloemenwinkel en alle bolletjes ( vooral tete à tete narcisjes ) gaan, nadat ze zijn uitgebloeid in de winkel gewoon als afgeknipt bolletje ( dus zonder bloem ) met mij mee naar huis.

Ik plant alles.

En volgend jaar zien we wel wat we terug zien.

Zonde om weg te gooien toch?

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...