Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zie dit topic nog niet, dus maak ik het maar aan. Ik heb enkele vragen over de gekregen/ geruilde plantjes

- tomaat Jerusalem: welke is dit? En hoe te verzorgen? Google helpt me weinig verder.

- tomaat 8 chio? Is dit chio chio san? 
- tomaat ananas - is dit de vreeken tomaat ananas of de ananastomaat, wat een hele andere is?

- tomaat champ? Bordje onleesbaar. Wie weet welke dit is? 

Verder  bleek een van mijn gekregen zoete aardappelennzwarte luis te hebben - wellicht goed voor de gever (goldfish? AcproNC?) even zijn eigen zaaigoed ook na te kijken. Kan ik iets tegen die luis doen? Het plantje staat nu apart in de gang maar daar floreert hij uiteraard niet erg.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Op 7-5-2023 om 08:14, acpronk zei:

Ik heb geen zwarte luizen in huis, alleen kleine geelgroene. En die zaten hoofdzakelijk op de bergbasilicum en yakon. Hebnnog geen luizen op de zoete aardappels bij mij gezien.
Maar ze kunnen uiteraard overgestapt zijn.

Hier geen luis op de bataat gezien. Overigrns begint mijn supermarkt geval nu net uit te lopen!! Weer wat geleerd, duurt echt lang :)

nu nog bestuderen hoe de stekken later eraf te halen.

• 2 maanden later ...
Geplaatst: (aangepast)
Op 8-5-2023 om 11:48, Goldfish zei:

Jerusalem is een stamtomaat, 180 meter, middentijds rijp (dus moet in kas), rood met gele strepen zie Tomato Jerusalem (nikitovka.com) 

Champ: als ie van mij is dan is dit Pink Champagne  Cream of the Crop – Pink Champagne | A.P. WHALEY, LLC (awhaley.com)

De Jerusalem doet het prima in de kas, en ik vind hem erg lekker ook. inmiddels getopt zodat de rest nog kan rijpen. Maak me geen zorgen over de rijping, er was een keiharde knalgroene afgevallen en die heeft hier wekenlang liggen narijpen. Werd uiteindelijk wel wat verschrompelder maar ook rood, in de saus gedaan, smaakte prima.

De champ is vermoedelijk iets anders, als ik naar je foto kijk. Zo eentje heb ik niet. Maar wat ik wel heb is steeds meer een raadsel omdat alle bordjes onleesbaar zijn geworden 😬

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

• 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...