Goudsbloempje2 Geplaatst: 21 mei 2023 Geplaatst: 21 mei 2023 (aangepast) Onze voortuin is op het zuiden. Een ideale plek om beschut een aantal gewassen in pot te kweken. Daar staat ook een hele grote pot/bak die we al een aantal jaar gebruiken. In het najaar was me al opgevallen dat de grond was omgegooid na het planten van de bloembollen. Nu heb ik er donderdag twee tomaatjes in gezet. 1 daarvan was vandaag (misschien al eerder) ondergegraven helemaal verlept en nat. Van de buitenaf was letterlijk niks meer te zien van het 15 cm hoge plantje. Het plantje ernaast staat nog goed. Ik denk dat een kat ermee aan de haal is gegaan en er overheen heeft geplast / de pot als kattenbak gebruikt. Heeft iemand tips voor hoe ik herhaling kan voorkomen? Hoe maak ik de pot minder aantrekkelijk voor katten? Het zijn niet mijn katten trouwens… 21 mei 2023 aangepast door Goudsbloempje2 Quote
redzebra Geplaatst: 21 mei 2023 Geplaatst: 21 mei 2023 mmm, kattenschrikdraad ? eerste keer dat ik er van gehoord had in topic wedstrijdselder, @HuubvG gebruikt het nu voor slakken, misschien even vragen of het ook effectief werkt voor katten. 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 22 mei 2023 Geplaatst: 22 mei 2023 @redzebra, even tussen haakjes: (ditmaal is @Lia56 de wedstrijdleider). Ik heb inderdaad schrikdraad voor kleine dieren om de tuin, maar dat is de achtertuin met schutting rondom. Bovenop de schutting is de schrikdraad gespannen. Ik neem aan dat @Goudsbloempje2 geen schutting heeft om de voortuin. Dan wordt schrikdraad lastig. Is een elektronische kattenverjager misschien iets? 1 Quote
Inloggevens kwijt Geplaatst: 22 mei 2023 Geplaatst: 22 mei 2023 (aangepast) Lange saté-prikkers in de bak zetten. Is niet comfortabel bij het sch**ten ... Kan overigens ook nog een merel of een spreeuw zijn geweest. 22 mei 2023 aangepast door Inloggevens kwijt 1 Quote
Vastone Geplaatst: 22 mei 2023 Geplaatst: 22 mei 2023 Wij hadden bij het vorige huis een buurkat die het prettig vond om in de border naast ons ze voordeur zijn behoefte te doen. Stonk uiteraard onwijs op warme dagen en sowieso niet prettig bij de voordeur. Het experiment met koffieprut op deze plek strooien was toen een succes. We konden echt merken dat als de prut al even lag de kat terug kwam maar als we weer nieuwe prut aanbrachten de kat er vandaan bleef. 2 Quote
Flup Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Schrikdraad, dat werkt veruit het beste. Heel irritant dat dat nodig is, maar alles beter dan een volgescheten tuin. In Nederland heb ik dat gebruikt. Wat daarna het beste werkte was een dikke laag rindermulch en sateprikkers op de open plekken tussen de planten. Dat hield de katten ook redelijk uit de tuin. Om kattenpies tegen de voordeur tegen te gaan (dat hadden wij in NL ook in onze portiek), strooiden wij zwarte peperpoeder in het portiek. Dat moest je wel maandelijks doen, maar dat hielp ook heel goed tegen sproeiende katers. Nu heb ik honden die een hekel hebben aan katten, dat helpt hier heel goed. Ik heb daardoor gelukkig geen last meer van kattenpoep of pies. Kattenscrhik (de biologische variant) heb ik ook ooit getest, maar dat werkt niet en stinkt ook behoorlijk. Koffieprut hielp destijds ook niet helaas. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Ik herinner me nog dat kattenschrik mij uit de tuin verjoeg met die diepe knoflookstank en de katten de tuin injoeg. Zaten er in te rollen als ik had gestrooid er zullen vast katten zijn die er niet van houden, maar die bij ons in de wijk waren er dol op. Ook een meisje wat langsliep. Ooo wat ruikt het bij deze tuin altijd heeeerlijk wel schattig Sproeiende katten hebben we heel veel last in de voortuin en in de buitenkeuken. Echt heel ranzig. We hebben nog niks dat echt werkt helaas. 1 Quote
speets Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Hier liggen stukjes gaas op plekken waar ze vaak 'zitten'. Kunnen ze geen kuiltje graven, gaan ze een deurtje/tuintje verder. 1 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
donaldk Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 (aangepast) Bak, kooitje erop of eromheen? Erop, dan met scharnieren voor toegang. Ik heb er nu niet zo'n last meer van, maar eerder hele lijnen langs de grenzen/looplijnen van die kut beesten getrokken. Vele liters urine uitgegoten ter markering van mijn territorium. Regelmatig herhalen. 29 mei 2023 aangepast door donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.