Kornelis Geplaatst: 21 juni 2023 Geplaatst: 21 juni 2023 Mijn reuzeradijzen zijn klaar. Ik zou ze het liefst in de grond laten om er elke dag enkele te gebruiken, maar dan worden ze voos omdat het er meer zijn dan ik in een paar dagen eet. Ik weet dat ze zonder loof in een bakje water het langst goed blijven, maar dat is ook maar voor een paar dagen. Dus: 1. zo lang mogelijk in de grond en 2. vervolgens in een bakje water. Ondertussen uitdelen en flink dooreten. Mijn vraag: hoe lang kan ik ze in de grond laten zitten zonder dat ze voos worden? Quote
Kornelis Geplaatst: 21 juni 2023 Auteur Geplaatst: 21 juni 2023 Dat zou kunnen, maar ik heb behoorlijk last van tanderosie. Mijn glazuur lost kennelijk gemakkelijk op door zuur voedsel. Dus inmaken is niet voor mij. Quote
Patrijs Geplaatst: 21 juni 2023 Geplaatst: 21 juni 2023 Ik ben ook dol op radijzen, maar als ze goed zijn eten we ze gewoon op. Gewoon als hoofdmaaltijd gekookte aardappels met radijs. Dan kan je zo een paar ons kwijt. En denk er om, in het vervolg elke week een beetje zaaien! 2 Quote De moestuin van Patrijs
speets Geplaatst: 21 juni 2023 Geplaatst: 21 juni 2023 En niet vergeten het loof ook op te eten Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Swa Geplaatst: 21 juni 2023 Geplaatst: 21 juni 2023 Vrouwlief heeft eens geprobeerd om ze te bakken, dat was niet zo'n succes. Iedere week, of om de 2 weken, een lijntje zaaien is inderdaad de truc. En verschillende soorten. Ondertussen is het hier wel te warm en schieten ze direct door. Later op het jaar nog eens een lijntje proberen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.