bonnie f Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 Ik ben Bonnie en woon inmiddels in Lutten. Van een moestuin op 15km afstand naar een huis met een heus weilandje. Ik wil al jaren kippen, een kas en een moestuin bij huis en dat is gelukt of gaat lukken. Die verfoeilijke corona heeft -naast alle ellende- voor 1 goed dingetje gezorgd. Veel mensen hebben de mogelijkheid gekregen om flexibeler te werken en ik ben er 1 van. Ik hoef nog maar 1 a 2 dagen per week naar mijn werk (op 2 uur afstand) maar dat is het meer dan waard. Sinds 1 april zijn mijn man en ik druk bezig om hier alles naar onze zin te maken. De focus ligt op het buitengebeuren want waarom zou je gordijnen ophangen als je ook een moestuin kunt aanleggen? In het weilandje hebben we 2 vakken van ieder 60 m2 moestuin uitgezet met behulp van een borderrand. We hebben een waterpomp laten spuiten en een kippenren gemaakt. Vandaag een mijlpaal: het eerste ei!!! Er komt nog een kas en een fruitkooi en de rest van het weiland zal boomgaard worden voor fruitbomen. Daarna is het winter en ga ik die gordijnen wel ophangen. De moestuin is inmiddels aardig gevuld. Wel met gemakkelijk spul en veel aardappelen. Dat laatste heeft ook als voordeel dat de aardappelen de grond mooi los maken. We hebben de no digmethode van Charles Dowding gebruikt en dat is heel goed gelukt. Met minimale inspanning hebben we 2 mooie vakken gemaakt (wel 15 m3 compost/champost laten komen). Ik zal tzt wel wat foto's plaatsen. Het is wel raar. In mijn vorige moestuin kende ik de grond goed. Nu heb ik waarschijnlijk eerst mijn aardbeien laten verdrogen om ze daarna te verzuipen. Laten we het erop houden dat ik weinig aardbeien heb geoogst.......... Maar het komt goed. De nu nog erg compacte grond zal ieder jaar mooier van structuur worden, net als mijn vorige tuin. 10 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Lia56 Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 Heel veel succes en plezier met de nieuwe tuin Quote
woldistel Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 Wat mooi dat je dit zo kunt doen 😀. En die grond die leer je al doende wel kennen. Quote
fre3ke Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 Wat een fijne verhuizing, met een weiland erbij. Het zou kunnen dat je veel engerlingen in de bodem hebt op voormalig gras. Zet een paar slaplantjes en je weet het. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 Leuk! Gefeliciteerd! 9 uren geleden, fre3ke zei: Het zou kunnen dat je veel engerlingen in de bodem hebt Die zijn ook gek op aardbeienplanten dus misschien dat je daarom geen vruchten had en denkt dat je ze hebt laten verdrogen en daarna verzuipen? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bonnie f Geplaatst: 11 juli 2023 Auteur Geplaatst: 11 juli 2023 Hmm, vooralsnog is er 1 slaplant verpest door beesten en dat waren slakken en vogels aan de sporen te zien. De aardbeienplanten waren nieuw en toen werd het 32 graden. De wortels zitten er nog aan... 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
jootje Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Heerlijk Bonnie, alles bij huis! Geniet ervan,! 😊 Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Fijn Bonnie gefeliciteerd, geniet ervan! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 16 juli 2023 Geplaatst: 16 juli 2023 Ah wat ontzettend leuk! Fijn dat Corona toch iets positiefs heeft gebracht. Mijn schoonbroer is in Groningen gaan wonen. Hoeft ook nog maar 1 x in de week op kantoor in Utrecht te zijn. Heel leuk om met je tuin te beginnen. Wat goed dat het eerste ei er al is. Dat wordt zo genieten. Ontzettend veel geluk gewenst! Quote
bonnie f Geplaatst: 21 juli 2023 Auteur Geplaatst: 21 juli 2023 Dank allemaal. Ik ben zo blij dat we de stap hebben durven nemen! 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.