Geplaatst: 2 uren geleden2 u Winter is voor mij altijd tijd voor kiemgroente en dit leek mij het beste topic om alle kiemgroentes te verzamelen. Het bekende kiemschaaltje met wat tuinkers.Het rooster staat nu helemaal onder water om de zaden te weken. Vanaf morgen 1x per dag water verversen tot net onder het rooster.Voor taugé gebruik ik een kiempot (ooit bij de Lidl gekocht) en daarin gaat 1 eetlepel mungbonen. Dat lijkt heel weinig maar dat is echt genoeg.De boontjes even schoonspoelen. Pot vullen met water en 1 nacht laten weken. Vanaf morgen sochtends en savonds spoelen, goed laten uitlekken en donker wegzetten. Na 5-7 dagen heb ik een pot vol taugé. Hier nog een uitgebreider stappenplan voor taugé:https://depeuleschil.nl/thuiskiemen/kweekmethodes/weckpot-methode/ 1 uur geleden1 u aangepast door loes
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Wat een goede reminder Loes! Ik ga meteen kijken wat ik nog heb om te kiemen 😎 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.