Kevins Moestuin Posted August 3, 2023 Posted August 3, 2023 Vraag ik heb een zwembad van 3300 liter die ik wil legen in regentonnen voor de moestuin, nu vroeg ik mij alleen af hoelang chloor actief blijft? Wij hebben heel weinig chloor gebruikt in totaal maar 4x een langdurige chloor tablet en dat was al 8 weken geleden xD het krieoelt ook van de larven in het zwembad, en volgensmij is dat vaak een teken dat het chloor gehalte heel laag is klopt dat? Quote
Patrijs Posted August 3, 2023 Posted August 3, 2023 (edited) Voor een paar Euro koop je een chloortester, dan heb je zekerheid. Voorbeeld: Summer Fun testset chloor en pH (praxis.nl) Edited August 3, 2023 by Patrijs 1 1 Quote De moestuin van Patrijs
HerbalX Posted August 7, 2023 Posted August 7, 2023 Chloor breekt af in UV licht, dus als je het water in de zon laat staan zal het chloor afbreken. Zwembad water zou normaal een PH van 7 - 7,4 hebben. Zet je het zwembad open en laat je de regen er in vallen zal het PH naar beneden gaan. Mocht het water troebeler en groen gaan worden dan is dat een teken dat het chloor afgebroken is/wordt en het PH aan het dalen is. Succes! Quote
Recommended Posts