Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Appelvrouw aanbod en zo oktober 23 mtfd


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Ik heb:

 

4 x een geworteld plantje berg basilicum ( Tanja

 

Twee x  kleine hoeveelheid kruidenthee, als vanouds maar met wat meer kruiden uit de tuin van Jorieke en moeder natuur. (ACP en Vincent)

Twee kleine flesjes smeerworteltinctuur ( voor uitwendig gebruik en/of om zalf mee te maken) tinctuur op eigen bio eau de vie.


Zaadjes van de tomaat mini Venus 2023 (Arja)

Idem zaadjes van dwerg tomaat rode minibel. (Arja)

idem enkele zaadjes Tiny tiger tomaat

idem zaadjes Hams Gelbe Topftomate

idem Zaadjes Summer of Love tomaat

Zoek je een speciale tomaat laat het dan even weten misschien heb ik die nog van een vorige zaadoogst.
 

Zaden van de calendula Officinalis ‘23

Zaden  pepertje Schwartze Peperoni ‘23

Zaden olijfkruid Santolina Viridis ‘23

 

Enkele kumquats zaden’23

Zaden papaya ‘23

 

Miniplantjes van de kalanchoë Mother of thousands.

 

D0036225-9A31-4CFF-8B9D-6CF7D6241ECC.thumb.jpeg.a821a0f3c027eb41d9a474e36853c39e.jpeg

 

 

Een grote moestuin zal ik niet meer opzetten.

Hier wat zaden uit mijn zaden map die volgend jaar prima te zaaien zijn:

 

Daikon witte rammenas, zaad nog 5 jaar kiemkrachtig volgens de gever die groot verpakking koopt.

Bietjes Crapaudine, merk Vilmorin ongebruikte gesealde verpakking gekocht in 2021(Mellie, Lia, Tanja)

pepertjes Doug très long des Landes (Mellie)

Witte snijbiet “ Poiree” merk Saint-Étienne Marthe

Mais Glass Gem, merk Rare Seeds gekocht 2021

Mais Stowell, ooit van Robo gehad. 
kropsla Hilde dichte verpakking tot 25, van der Wal

Puntarella tot 23

Sla Bebète, plaatselijke soort NOF (Mellie, Tanja)

Sla z little gem (Mellie, Tanje,Ciska)

Sla Saint Antoine.(Mellie, Tanja, Ciska)

Kleine boerenkool Dwarf Green Curled, Jansenzaden, verpakking nog niet geopend (Arja)

Allium Flavum, gele look, zaad eigen oogst. (Arja, Mellie, Ciska))


Verschillende tomaten zaden die ik kan met jullie kan delen. Het meeste zaad is uit 21 en 22, als het ouder is vermeld ik dat:

Coral Queen (Mellie), cherry bleu, Jerusalem, Coeur de Boeuf Bicolor, Groene kers tomaat, Alice dreams ( 2020), Neville ( grote rode tomaat type Beefsteak van vriend Neville uit Frankrijk, 2020)(Mellie), Terra Cotta, Black cherry, tomaat Oranje via tomatenvrien Fr, genaamd: goede smaak), eigen Coeur de Boeuf 2017, 


 


Wensen:

 

zaailing grote of Turkse hazelnoot

Jam of andere inmaak van het jaar 23 (Arja-Tanja jam, Ciska-pasata, ACP-vijgenbladpompoen)

Aardappels

Stoofpeertjes

Enkele kweeperen 


Bessenstruikjes, géén rode aalbes ( wel roze of witte) maar verschillende kleuren frambozen( Mellie, ) , zwarte bessen, bosbessen, aronia, vossebessen en kruisbes.

Ophalen bij fruitbomen net tayberrie en zw bes Vincent

 

Een vers uitgestoken groot wortel stuk van een op een schone plek groeiende smeerwortel..(Arja)

Eenmaal vijg Bordeaux (Jorieke)

zaadjes tomaat hundred and thousand (Lia)

diatomeeën aarde (Lia)

iets leuks..

 

last minut wensen: enkelvoudige dahlias, rode dahlia 

 

Enkele kweeperen. 

 

 

 

 

 

aangepast door appelvrouw
  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-8-2023 om 14:35, appelvrouw zei:

Zaden van andere dwergtomaten dan die ik heb aangeboden

Bedoel je cherrytomaten, Jet? Of is een dwergtomaat weer iets anders? Van cherries heb ik voor je.  In elk geval dancing with smurfs, en black opal. Vooral die laatste vind ik echt super lekker. 

aangepast door Tanja65
  • Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, acpronk zei:

dikke wortels zijn zeer vlezig en breken makkelijk

Het is niet zo erg als ze in stukken zijn want ik maak de wortels nog kleiner, maar heel zijn houdt de wortel wel lekker vers totdat ik ermee aan de slag ga, op zijn vroegst zondag.
 

 

1 uur terug, Arja zei:

Wat doe je met die tinctuur / zalf

Ik maak zalf van smeerwortel op varkensvet of amandelolie of kokosolie of alle drie naar gelang de hoeveelheid en de tinctuur is daar een onderdeel van om het lekker sterk te maken. Ik gebruik het voornamelijk voor mijn spieren en pezen rond knieën en in de onderrug ( artrose).

 

59 minuten geleden, Tanja65 zei:

dancing with smurfs, en black opal


Nee dank ik ik wil graag dwergjes die ik in potten kan houden

  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog enkele zaden toegevoegd:

*dwergtomaat Gelbe Maxi ( is dat de goede naam @redzebra? Ik kan er weinig over vinden) kleine tomaatjes, plant bleef heel goed n  kleine potten opbrengst ok.

*Summer of love ( de vrucht voor de zaden dit jaar via Jorieke) vorig jaar in mijn kas een topper

 

* voor hen met een kas: mijn buren hadden een verse papaya meegenomen uit Mexico, de zaden heb ik gedroogd. Het lijkt gemakkelijk te zijn er een boompje uit op te kweken, je hebt natuurlijk wel een kas nodig.

 

 

image.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelvrouw volledige naam was Hams Gelbe Topftomate ,  als experimentje had ik  een aantal  microdwerg ook geënt om te kijken of deze over langere tijd  gezonder/robuuster in een klein potje bleven vandaar "maxi" op het label (onderstam maxifort), jij had er blijkbaar ook zo eentje van. Voor de zaden die je ervan neemt maakt die onderstam niks uit die zijn terug origineel Hams Gelbe Topftomate.

aangepast door redzebra
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelvrouw op de tomatendag van Velt heb ik geleerd dat dwergtomaten iets héél anders zijn dan cherry of kleine tomaten. Engin, wat tomaten betreft ben ik echt nog een beginner. Maar we mochten wat voor eigen gebruik wat verse zaadjes meenemen, die ik heb gedroogd. Als je interesse hebt, heb ik enkele zaadjes Tasmanian Chocolate voor je, in totaal heb er er zes dus samen delen is elk drie. Ik ben nog aan het uitzoeken, misschien kom ik nig meer dwergvarianten tegen. 

  • Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grote moestuin zal ik niet meer opzetten.

Hier wat zaden uit mijn zaden map die volgend jaar prima te zaaien zijn:

 

Daikon witte rammenas, zaad nog 5 jaar kiemkrachtig volgens de gever die groot verpakking koopt.

Bietjes Crapaudine, merk Vilmorin ongebruikte gesealde verpakking gekocht in 2021

pepertjes Doug très long des Landes

Witte snijbiet “ Poiree” merk Saint-Étienne Marthe

Mais Glass Gem, merk Rare Seeds gekocht 2021

Mais Stowell, ooit van Robo gehad. 
kropsla Hilde dichte verpakking tot 25, van der Wal

Puntarella tot 23

Sla Bebète, plaatselijke soort NOF

Sla z little gem

Sla Saint Antoine.

Kleine boerenkool Dwarf Green Curled, Jansenzaden, verpakking nog niet geopend

Allium Flavum, gele look, zaad eigen oogst.


Verschillende tomaten zaden die ik kan met jullie kan delen. Het meeste zaad is uit 21 en 22, als het ouder is vermeld ik dat:

Coral Queen, cherry bleu, Jerusalem, Coeur de Boeuf Bicolor, Groene kers tomaat, Alice dreams ( 2020), Neville ( grote rode tomaat type Beefsteak van vriend Neville uit Frankrijk, 2020), Terra Cotta, Black cherry, tomaat Oranje via tomatenvrien Fr, genaamd: goede smaak), eigen Coeur de Boeuf 2017, 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey  Jet, als je nog wat zaden van de allium flavum kunt missen graag. 

Ook als je nog wat zaden van St Antoine en little gem over hebt..

 

Moet aan de slag met inmaak van mijn tomaten, dus in ruil voor pot tomaten passata?

aangepast door Ciska
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-9-2023 om 10:25, Ciska zei:

ruil voor pot tomaten passata


Tuurlijk, graag!

 

Op 11-9-2023 om 22:24, Arja zei:

- Allium Flavum 

- Dwarf Green boerenkool


Zeker ik maak dat voor je klaar.

 

Op 11-9-2023 om 23:00, Goldfish zei:

Mag ik zaden van Olijfkruid


Komt voor de bakker!

 

Op 12-9-2023 om 07:39, Mellie zei:

wat sla zaden, maakt niet uit welke


ik maak van de Bebète, de Saint Antoine ( beide Bataviasoorten, vroeg en laat) en van de little gem pakjes voor je. En ok van de rest wat je vraagt.  De bietjes voorlopig voor @Lia56 en voor jou de helft van het pak, er zit genoeg in er kan eventueel nog een iemand meedoen.

 

aangepast door appelvrouw
  • Like 3
  • Thanks 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...