joke81 Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Wie kent tabak als plantje om ongedierte te verjagen in de serre?Naar het schijnt kan er ook heel goed gier van de bladeren gemaakt worden (hoe en wat?) Ik heb de planten voor het eerst gezaaid, in het geval dat ik er teveel heb breng ik het overschot mee naar moestuindag! Quote
Bubbels Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Ik weet wel dat er vaak wat tabakstengels in vollieres en kippenhokken wordt gehangen tegen luizen. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Nick18 Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Ik ken het wel als middel tegen bloedluizen en ander ongedierte in het kippenhok, of het echt werkt heb ik geen ervaring mee Quote De groenten!
ron Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Het blad van de tabaksplant is kleverig, er blijven veel vliegjes e.d. op vast zitten. Als je een grote kas hebt zou je er 1 als experiment kunnenneerzetten. Quote
joke81 Posted March 22, 2012 Author Posted March 22, 2012 vorig jaar had ik 1tabaksplant in m'n serre gezet, groeit met één grote stengel omhoog, neemt dus niet zoveel plaats inik had niets van luisjes of andere insecten, maar ik had ook wel tageetjes staan Quote
joke81 Posted March 22, 2012 Author Posted March 22, 2012 vorig jaar had ik 1 plantje gekregen van iemand, daar heb ik dus zaad van genomen, wat ik dus nu gezaaid heb Quote
thea Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Speciaal voor bloedluis bij kippen ,gebruiken wij (en het help) varen- bladeren .In het nesthok leggen.Stuks of 4 bladeren. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Recommended Posts