Ga naar inhoud

Welke kruiden heb ik gezaaid ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

He dat vindt ik nog best beetje lijken, welke valeriaan is dat op de foto, de gewone heeft heel ander blad en de rode is meer vetachtig grijs/groen blad.

Jouw paarse op de foto ken ik eigenlijk niet.

raadsel-00240241335704458.JPG

raadsel-00377701335704476.JPG

raadsel-00483921335704492.JPG

raadsel-00591841335704505.JPG

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Afrikaanse valeriaan - Fedia cornucopiae ?

Dat zou nog kunnen ook het blad eet je als sla, en bij degodin zou ik dat gekocht kunnen hebben.

Wat goed Jasmin, ben nog niet 100% overtuigd maar dat zou kunnen als het bloeid is het vast herkenbaar.

Geplaatst:

Hier heb je waarschijnlijk niet zoveel aan omdat ik ook niet weet wat dit voor plantje is. Echter lijkt het heel erg op wat jij in je tuin hebt groeien. Het is in ieder geval een plantje wat ik nooit heb gezaaid en overal opkomt.

img137868511335719564.JPGimg137964291335719567.JPGimg138053001335719570.JPGimg138154511335719573.JPG

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

Dat is denk het onkruid waar Dennis het ook over heeft, ik heb dat in echt bekeken en die is het niet.

Geplaatst:

Ja. Ik was het Vind het er nog steeds erg op lijken hoor ! Minder roodtekening wel , maar dat kan aan veel dingen liggen , en misschien is het wel de witte ! haha

Ik weet het gewoon echt niet. Ben inmiddels wel erg benieuwd. Komt er bloem in , nog een keer laten zien he ?

Geplaatst:

Ja zal ik doen, volgens mij is de bloemstengel al in ontwikkeling, dus kan niet lang meer duren.

Ik vindt zelf Jasmin er meest dichtbij zitten, blijf het raar vinden dat dit het type kruidachtige plant is wat normaal afsterft in winter, en dat deze als jonge plantjes de hele winter fris en groen zijn gebleven wel in kas maar in onverwarmd deel waar zeker gevroren heeft.

Geplaatst:

FF Hogere Psychologie toepassen.... Hans is niet iemand die veldsla gaat voorzaaien in witte bekertjes. Toch lijkt het verdraaid veel op veldsla. Wat blijkt... veldsla en valeriaan is familie...

Is Hans een type die wilgenroosje in bakjes gaat voorzaaien?? Ik betwijfel het..

Hij is wel verzot op speciale soortjes. Dus het zal vast iets zijn in een afwijkende variant van gangbaar. Of zeldzaam, maar echt zeldzaam had hij beter onthouden...

Dus het zal iets zijn dat in principe gangbaar is, maar dit zaaisel zal een specifieke variatie zijn... (zoals de relatie aardbei - witte aarbei )

Geplaatst:

Heerlijk. We gaan verder met de psychologie. Hans zal geen wilgeroosje zaaien in koffiebekertjes nee. ( wat haal ik me in t hoofd, ik ken m nul niet niks ) Maar misschien stonden de koffiebekertjes in de kas, met zaad wat verder verwaarloost is geweest, te laat gezaaid , wegedroogd en weggezwommen .... ( Hans is een sloddervos, met name in november, toen het een week regende en de kasdeur 3 dagen open heeft gestaan .... In oktober toen de kasdeur oepen heeft gestaan is zaad in grote hoeveelheden naar binnen gewaaid .... )

Opruimbeurt in de kas rond de kerst ( Eindelijk had Hans weer eens tijd. Maar de koffiebekers bleven onaangeroerd ( wat zat daar ook weer in ?? ) Ieniemiennie kleine plantjes kwamen al op !! ooow wat was dat ook weer ? .... nah ja... laat maar staan. Kas op orde. koffiebekers in t gelid. En wachten op het nwe seizoen. ... wat zaaien vast ? etc etc.

Hele kas op orde. seizoen is al gevorderd. Wat is dat nou in die bekers ?

De psychologie zit m in het woordje 'sloddervos'. Foute boel natuurlijk. Menselijk. Psychologie gaat over de mens.

Geplaatst:

mja soms wel slordig of chaotisch, maar normaal met me etiketten/namen wel scherp.

Zou het wilgenroosje zijn schaam ik mij diep omdat ik dan onkruid zit te verzorgen/koesteren/bemesten/beschermen en trots op te zijn voor bijna half jaar lang

Maar lijkt mij sterk en ik blijf even in de droom geloven dat het afrikaanse valeriaan is.

Valt me ook op hoe meer ik probeer te bedenken waar zaad van komt, wat ik toen gedaan heb enzo. hoe meer ik in de war raak en nu helemaal niet meer goed herrinder.

Maar dat ik in die tijd bij de godin gekocht heb klopt en het zou ook iets zijn waarvan ik denk goh laat ik afrikaanse valeriaan proberen.

Zodra roze bloempjes verschijnen en het wilgenroosje is ga ik natuurlijk hier diep door het stof, maar daar denk ik

nog even niet aan.

Geplaatst:
Stom natuurlijk iets gezaaid en etiket weg, nu weet ik niet meer wat het is,

kunnen kruiden zijn maar bv ook een vaste groente.

Wie herkend het ?

kas003.jpg

Lijken ze op de mijne Wat vinden jullie ..........dán weet ik 't

pict265630171335883377.JPG

pict265839501335883385.JPG

Geplaatst:

Lijkt er wel veel op maar inderdaad bij jouw plantjes zit gaatje in de groeikern en bij de mijne niet,

wel nieuwschierig welk plantje je hebt.

Geplaatst:

aaaa85101335899247.jpg

Deze moeten het worden....(Lychnis chalcedonica) zijn 2 jarig en gaan dit jaar bloeien als het goed is. Misschien zijn de jouwe ook een 2 jarig soort, en ben je t daarom vergeten....zaad al in 2010 gekocht misschien?

Misschien zijn het wel gewoon goudsbloemen

Ben intussen wel benieuwd wat het uiteindelijk blijkt te zijn.....

Geplaatst:

Oke das brandendeliefde, nee tweejarig heb ik hekel aan vindt ik een gedoe te lang wachten ofzo, bovendien moet het soort van eetbaar zijn of een plant iets doen anders koop ik ze niet.

Nee een goudsbloem herken ik net nog zonder etiket (hoewel ze nog een etiket hebben hier ook)

Geplaatst:

Rantje vaste groente planten zaai ik nog soms in herfst, dan loopt in voorjaar de plantjes mooi uit en heb je beetje voorsprong.

Dit klopt niet in dit geval als het afrikaanse valeriaan is omdat eenjarig is maar ik maak wel eens foutjje

Geplaatst:

Ja bij Diana koop ik ook, best mogelijk dat het van haar komt (raak weer in de war )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...