Rebel Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Beste moestuiners, Ik ben een beginner wat moestuinen betreft. Dit jaar wilde ik pompoenen zaaien en verbouwen. Half maart heb ik de pitten in potten gezaaid. Inmiddels zijn ze mooi uitgekomen. Nu blijkt echter dat ik ze half april had moeten zaaien. Want volgende week zijn ze eigenlijk al klaar om uitgezet te worden. Is er een manier om de plantjes toch nog te verbouwen en te laten groeien? Kan het lukken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Ja hoor....gewoon ff in een grotere pot zetten....als het lukt het kleine potje de bodem uit halen en in een grotere pot zetten en binnen houden. als je straks gaat uit planten buiten in mei....knip je het klein potje verticaal door en voorzichtig eruit halen...niet geschoten is altijd mis en je kunt altijd in april voor de zekerheid nog een paar pompoenen zaaien. Succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebel Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Bedankt voor je antwoord. Zou ik ze misschien ook buiten kunnen planten onder een tunnelkasje? http://www.koopgoedkoop.nl/tuin/tuinkassen/folie-kas/tunnelkas-2-15-m-met-3-openingen.html?utm_medium=pcomp&utm_campaign=beslist En dan begin mei verplanten naar hun eigenlijke stek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H.E. Pennypacker Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Dat gaat niet lukken ben ik bang. Ik zou ze of in een grotere pot zetten of gewoon al op de plaats waar je ze wilt hebben, met bescherming. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebel Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Wat voor bescherming zou je me in dat geval aanraden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...