Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Hier een berichtje uit het zuiden van Noord-Brabant!

Mijn naam is Eva en ik ben (nog 1,5 week) 25 jaar oud. Ik woon samen met mijn vriend, hond, drie-potige kater en twee antwerpse baardkrieltjes in een leuke hoekwoning. Achtertuin op het westen, zijtuin op het noorden en voortuin op het oosten.

Mijn vader heeft nogal groene vingers, en ik heb de genen meegekregen. Hij teelt als hobby moestuinier in een grote onverwarmde kas, en heeft ook een groot open buiten stuk, en weitje met kalkoenen en kippen. Hij kweekt ieder jaar weer alsof hij 25 kinderen heeft, dus ik haal daar in het seizoen de meeste groente wel. Maar toch kriebelt het om met mijn vingers in de grond te zitten... En geniet ik van het zien groeien van alles is ons tuintje!

Het is een nieuwbouw woning, waar we 2 jaar geleden in zijn getrokken, en helaas heeft de grond in de tuin veel geleden van al het werkverkeer, dus ik hoop dat we nu, deze derde zomer in ons tuintje (75m2, achter- en zijkant samen), iets meer succes gaan hebben.

Ik heb al een stuk met kruiden staan, en wil hier vooral veel info opdoen om in de siertuin, tussen de andere planten, lekkere dingen te gaan zetten!

Ik heb al veel gelezen, maar het leuk eens mee te kletsen!

Groetjes!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Welkom,hoe meer je klets hoe liever

Geplaatst:

Ook welkom.

aangepast door Gast

Geplaatst:
welcome2Dbloemen3.jpg
Geplaatst:

Hallo Eva en welkom op dit forum. Succes met je moestuin.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Hoi Eva, herkenbaar verhaal over de nieuwbouwwoning en de platgereden grond (klei in mijn geval). We zijn in december 2010 verhuisd en hebben bij elkaar ongeveer 70 m2 tuin. Vorig jaar was het met de horrorzomer een waterballet in de tuin. Ondertussen al aardig wat aarde door de klei heen gespit, dus ik hoop ook op meer succes dit jaar.

En anders zijn potten een uitkomst...

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:
  • Auteur

Lisa; gelukkig is het bij ons geen klei Kan me voorstellen dat dat nog meer ellende met zich mee brengt. Wij kregen in april 2010 de sleutel, maar hebben juni 2011 het stuk aan de zijkant pas bijgekocht. De achtertuin ligt terras en gras, goede afwatering richting t putje! Maar die zijkant, pfff...

Geplaatst:

Ja, vorig jaar was het af en toe behoorlijk vervelend met de kleigrond. Maar goed, dit jaar gaat het vast beter.

Maar in ieder geval mooi dat je achtertuin een goede afwatering heeft , nu alleen dus de zijkant nog maar dat gaat vast lukken.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

Welkom

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

hey naamgenoot, welkom!

Geplaatst:
  • Auteur

Hihi

Had al gezien dat er nog al een Eva was... Leuk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.