Geplaatst: 19 oktober 20241 j 1 uur terug, HuubvG zei: gefeliciteerd! Dankje gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 19 oktober 20241 j 30 minuten geleden, Dahli zei: Gefeliciteerd @Mai Dankjewel gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 19 oktober 20241 j @Lia56 bedankt voor het organiseren! Zoals ik al eerder aangaf: een mooie, uitdagende en verassende keuze dit jaar net de Dreadlocks. Ben nu al benieuwd wat het volgend jaar gaat worden gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 19 oktober 20241 j Mai Pensato, Gefeliciteerd een enorme prestatie om zulke lange aren te kweken. @Lia56 hartelijk dank voor de organisatie. Deze Amarant heeft heel wat bekijks gehad op ons volkstuincomplex met zijn prachtige lange aren en diep rode stammen. Er zijn diverse zaden uitgewisseld omdat iedereen hem zo mooi vond.
Geplaatst: 19 oktober 20241 j Gefeliciteerd Mai, ik had nog goede hoop op de winst. Je ging er ruim overheen.
Geplaatst: 19 oktober 20241 j Gefeliciteerd @Mai Pensato Je moeite heeft geloond. 🥇 Ben zelf enorm tevreden met de zeer onverwachte 10e plaats. Dat had ik niet verwacht van het enige plantje dat over was (naast het nakomertje van 6,5 cm) en niet hoger dan een meter is geworden. En zonder extra bemesting of zorg. 🤠 @appelvrouw Ook gefeliciteerd met de poedelprijs, had nog even de hoop dat ik met deze eer zou gaan strijken... Helaas. Ook hier zijn er al zaadjes uitgedeeld, en uitgeschudt ten behoeve van teelt volgend jaar.
Geplaatst: 19 oktober 20241 j Proficiat !!! @Mai Pensato en bedankt @Lia56 ik kijk uit naar de volgende.
Geplaatst: 19 oktober 20241 j Super Mai…. Wat was nu je geheim en de tip voor ons? Lia… top georganiseerd dank je wel🥰 https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 19 oktober 20241 j Van harte gefeliciteerd met het mooie resultaat @Mai Pensato . Sorry voor de wat late reactie maar mijn laptop is een aantal dagen buiten gebruik geweest. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 20 oktober 20241 j Gefeliciteerd @Mai Pensato en ook ik ben heel benieuwd naar de kweektips! En ook heel erg bedankt @Lia56 voor het organiseren van weer een hele mooie wedstrijd. Ik kijk nu alweer uit naar de mooie zakjes van komend jaar 😉
Geplaatst: 20 oktober 20241 j @Mai Pensatogefeliciteerd! Goed gedaan! En jij ook @MROE. Het bleef inderdaad lang spannend! @Lia56 bedankt voor het organiseren! Ik vond het erg leuk om mee te doen! Volgend jaar beter....
Geplaatst: 26 oktober 20241 j Ja. Jong blad. Ik was er niet wild van. De kippen vinden het wel lekker. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 26 oktober 20241 j Ik heb in t voorjaar oeverloos lopen klooien om plantjes te krijgen. Nu groeien ze overal. Zelfs op de bovenkant van de composthoop. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 27 oktober 20241 j En weer iets langer. We groeien rustig door You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 14 november 20241 j Jaja weer wat langer You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 15 november 20241 j Oh. Dat doet me eraan denken dat ik ff zaad moet verzamelen voor volgend jaar. Mooi in een hoekje. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 15 december 20241 j Op 19-10-2024 om 19:18, Nasuada zei: Super Mai…. Wat was nu je geheim en de tip voor ons? Op 20-10-2024 om 09:49, Liekie zei: en ook ik ben heel benieuwd naar de kweektips! Excuses voor mijn late reactie, afgelopen weken erg druk gehad op mijn werk. @Lia56 allereerst bedankt voor het opsturen van de prijs, deze is dus goed aangekomen hier: Ik heb een grote (sier) tuin en doe bijna al het snoeiwerk zelf. De snoeischaar van 2 jaar geleden (komkommer wedstrijd) is inmiddels niet meer... Dan wat betreft kweektips. Allemaal niet heel spannend hoor: 1. risicospreiding: deel van de planten in de kas (in grote potten met 2 verschillende teeltmediums), en een deel buiten in de borders en fruitkwekerij 2. de planten in de kas vanaf het begin de scheuten uit de bladoksels weg gehaald, alleen te top bloemaar helemaal door laten groeien. Later ook de onderste bladeren verwijderd. De planten buiten in de borders heb ik gewoon door laten groeien, hier liggen wel in-line druppelslangen, bij droog weer wordt er water gegeven. Verder hebben die planten een aantal keren wat overtollig (drain) voedingswater van de tomaten gehad. Helaas zijn een aantal al snel gesneuveld door slakkenvraat. 3. de planten in de kas hebben zelfde water en voeding gehad als de tomaten. 4. Hierdoor zijn de planten n de kas mega hard gegroeid, in juli waren ze al ruim 2 meter hoog (zie mijn eerdere posts). De topbloemaar was toen nog heel klein. Begin juli heb heb de druppelaars er af gehaald en heb ik ze nog 1 keer handmatig water gegeven tot 10 juli. Dit om een generatieve stimulans te geven (bloemen ipv bladeren). Ik werk met vochtsensoren (van Ecowitt). Hieronder de gratiek waarin je kunt zien dat het vochtgehalte gezakt is van 59 tot 12%. Ik weet niet in hoeverre deze laatste actie echt veel heeft geholpen. Heb het gedaan op basis van mijn ervaring (zelf kweken en via mijn werk in professionele glasgroenteteelt) en theorie (plantenfysiologie). Kweken in een kas heeft denk ik wel wat voordeel gehad, hoewel de beste plant in de borders die ik gewoon heb laten groeien ook een onvertakte bloemaar van bijna 100 cm heeft voortgebracht. Ik heb eerder vandaag een post op mijn Instagram gezet over deze leuke wedstrijd en nog wat reclame gemaakt voor dit forum. Misschien krijgen we hierdoor nog een paar leden erbij. gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 17 december 20241 j Op 15-12-2024 om 13:48, Mai Pensato zei: snoeischaar van 2 jaar geleden (komkommer wedstrijd) is inmiddels niet meer... Nee toch? Ik heb mijn Felco al meer dan 25 jaar. Een enkele keer een nieuw mesje erop en hij is weer als nieuw. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 december 20241 j 7 uren geleden, appelvrouw zei: Nee toch? Ik heb mijn Felco al meer dan 25 jaar. Een enkele keer een nieuw mesje erop en hij is weer als nieuw. Haha, dit is een Felco lookalike, zeker geen echte. Denk dat je deze voor minder dan 10 eur kunt kopen en dat merk je echt wel in de praktijk. Felco's gaan bij mij meer dan 10 jaar mee (als ik ze niet kwijt raak tussen het snoei-afval 😃) Overigens heel begrijpelijk hoor dat de organisatie geen echte Felco weggeeft. Gaat meer om het gebaar en de eer. gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 17 december 20241 j Ja ik zie het nu, ik had niet goed gekeken. Mijn Felco heeft ook al eens een half jaartje in de compost gelegen. Twee x het mes verwisseld, helaas begint de handgreep bekleding nu langzamerhand te slijten. Veel plezier met je lookalike die vast ook wel lekker knipt al is het alleen maar dat hij zo uniek is. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 december 20241 j Oh... ik dacht dat er als prijs echt merkspul werd uitgedeeld. Dus échte Felco's en die andere mooie dingen van eerdere jaren... 🤔 Zelf weet ik dat dus niet want geen ervaring mee gezien ik nog nooit gewonnen heb. Ben al blij als ik in een top 10 terecht kom. Zag gister op tuin de aren op de grond liggen met flink veel zaadsel eromheen. Dus ik verwacht volgend jaar enorm veel kiempjes daar.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.