Ga naar inhoud

Teelt wedstrijd 2024 Amaranthus caudatus gibbosus 'Dreadlocks

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

soms uitgroei waar je toch bladeren hebt en dan weer bloem of de pluim zich splitst. Of strenger 1ste bolletje  waar de aar niet meer uitgesplitst is ?

aangepast door redzebra
Geplaatst:
20 minutes ago, redzebra said:

kan je dat duiden op een foto

Sorry, heb er geen foto van.
Nog nooit geteeld vandaar.
Maar het lijkt mij t eerste bolletje waarna er niet meer gesplitst wordt

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

@Lia56 bv je foto van gisteren, achteraan volle enkele aren , vooraan uitgesplitste. Dus even voor de zekerheid vanwaar tellen, ik ga ervan uit eerste bolletje nadat er geen splitsing is, dus de langste enkele aar.

aangepast door redzebra
Geplaatst:

Grappig, ik heb zaadjes gekocht van deze bloem online toevallig. Helaas kan ik niet meedoen want ik ben hoogstwaarschijnlijk in oktober op vakantie, maar ik ga ze zeker zaaien en mijn plant met jullie planten vergelijken. Veel succes allemaal :)

Geplaatst:
Op 2-1-2024 om 17:57, redzebra zei:

vanwaar tellen, ik ga ervan uit eerste bolletje nadat er geen splitsing is, dus de langste enkele aar.

Wat let je om  bij een splitsing alle gesplitste aren  op één na weg te halen zodat er  dan  een 'verlengde' enkele aar over blijft ? 

Of begrijp ik het verkeerd ? 

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
7 minutes ago, Frans said:

Of begrijp ik het verkeerd ? 

Ja, het is de bedoeling na de laatste splitsing te gaan meten. Niets weg halen... dus echt de enkele aar

Geplaatst:
9 hours ago, Mai Pensato said:

Niet teveel, het moet niet te makkelijk worden

Inderdaad niet teveel. Er moet ook zelf gezocht en nagedacht worden 😁

• Like 2
Geplaatst:

mmm Tot nu toe hebben er 25 leden zich aangemeld voor dit jaar's teelt wedstrijd... nou das niet veel... is een makkelijke dus kom op en doe mee
Ook al zet je t in een bak... sierwaarde heeft t in ieder geval. 

• Like 2
Geplaatst:

Helaas, ik sla dit jaar even over. Vanaf 2013 altijd meegedaan. Alleen de annanaskers heb ik overgeslagen. Dit wordt dus de tweede. Ik ga natuurlijk de wedstrijd wel volgen.

• Like 1
Geplaatst:

We hebben nu 29 deelnemers. Toppie!

Ik heb de zaden binnen dus ga binnenkort de berichtjes te versturen naar iedereen persoonlijk.

Zo leuk weer..

• Like 5
Geplaatst:

Zeker leuk, @Lia56!

Er zullen tegen het voorjaar weer meer tuiniers uit hun winterslaap ontwaken, zoals gewoonlijk. Grote kans dat een aantal nieuwe deelnemers zichzelf dan alsnog aanmeldt.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...