redzebra Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 (aangepast) kan je dat duiden op een foto @Lia56, om misinterpretaties te vermijden 2 januari 2024 aangepast door redzebra Quote
redzebra Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 (aangepast) soms uitgroei waar je toch bladeren hebt en dan weer bloem of de pluim zich splitst. Of strenger 1ste bolletje waar de aar niet meer uitgesplitst is ? 2 januari 2024 aangepast door redzebra Quote
Lia56 Geplaatst: 2 januari 2024 Auteur Geplaatst: 2 januari 2024 20 minutes ago, redzebra said: kan je dat duiden op een foto Sorry, heb er geen foto van. Nog nooit geteeld vandaar. Maar het lijkt mij t eerste bolletje waarna er niet meer gesplitst wordt 1 Quote
redzebra Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 (aangepast) @Lia56 bv je foto van gisteren, achteraan volle enkele aren , vooraan uitgesplitste. Dus even voor de zekerheid vanwaar tellen, ik ga ervan uit eerste bolletje nadat er geen splitsing is, dus de langste enkele aar. 2 januari 2024 aangepast door redzebra Quote
Lia56 Geplaatst: 2 januari 2024 Auteur Geplaatst: 2 januari 2024 12 minutes ago, redzebra said: eerste bolletje nadat er geen splitsing is, dus de langste enkele aar. Dat is juist 1 Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 3 januari 2024 Geplaatst: 3 januari 2024 Grappig, ik heb zaadjes gekocht van deze bloem online toevallig. Helaas kan ik niet meedoen want ik ben hoogstwaarschijnlijk in oktober op vakantie, maar ik ga ze zeker zaaien en mijn plant met jullie planten vergelijken. Veel succes allemaal Quote
Frans Geplaatst: 3 januari 2024 Geplaatst: 3 januari 2024 Op 2-1-2024 om 17:57, redzebra zei: vanwaar tellen, ik ga ervan uit eerste bolletje nadat er geen splitsing is, dus de langste enkele aar. Wat let je om bij een splitsing alle gesplitste aren op één na weg te halen zodat er dan een 'verlengde' enkele aar over blijft ? Of begrijp ik het verkeerd ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Lia56 Geplaatst: 3 januari 2024 Auteur Geplaatst: 3 januari 2024 7 minutes ago, Frans said: Of begrijp ik het verkeerd ? Ja, het is de bedoeling na de laatste splitsing te gaan meten. Niets weg halen... dus echt de enkele aar Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 3 januari 2024 Geplaatst: 3 januari 2024 Totaal geen idee,maar wel mooi.dus ja doe graag mee. Alleen wanneer moet je hem zaaien want in mei gaan we 2 weken naar Turkije Quote
Mai Pensato Geplaatst: 4 januari 2024 Geplaatst: 4 januari 2024 Op 1-1-2024 om 16:40, Lia56 zei: zal ook zo af en toe wat meer info geven. Niet teveel, het moet niet te makkelijk worden 😅 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mai Pensato Geplaatst: 4 januari 2024 Geplaatst: 4 januari 2024 Ik doe ook weer mee. Ben al aan het nadenken op welke alternatieve manieren ik deze wil gaan kweken. 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mai Pensato Geplaatst: 4 januari 2024 Geplaatst: 4 januari 2024 Heb Amaranthus afgelopen jaren als microgroente gekweekt, maar ja dan worden ze niet ouder dan een week of 4-5 Vroeger ook wel in de siertuin gehad, mooi maar ze zaaien zich wel ontzettend uit. 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Lia56 Geplaatst: 5 januari 2024 Auteur Geplaatst: 5 januari 2024 9 hours ago, Mai Pensato said: Niet teveel, het moet niet te makkelijk worden Inderdaad niet teveel. Er moet ook zelf gezocht en nagedacht worden 😁 2 Quote
Wortel Geplaatst: 5 januari 2024 Geplaatst: 5 januari 2024 Ziet er prachtig uit, die wil ik ook wel proberen! Ik doe mee 1 Quote
Nasuada Geplaatst: 6 januari 2024 Geplaatst: 6 januari 2024 Wat een leuke keus, ik doe mee 🤩 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Liekie Geplaatst: 6 januari 2024 Geplaatst: 6 januari 2024 Ik wil deze ook wel eens proberen dus ik doe ook graag mee! 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 8 januari 2024 Auteur Geplaatst: 8 januari 2024 mmm Tot nu toe hebben er 25 leden zich aangemeld voor dit jaar's teelt wedstrijd... nou das niet veel... is een makkelijke dus kom op en doe mee Ook al zet je t in een bak... sierwaarde heeft t in ieder geval. 2 Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 10 januari 2024 Geplaatst: 10 januari 2024 Ja graag !! 2 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
MROE Geplaatst: 11 januari 2024 Geplaatst: 11 januari 2024 Ik doe ook mee. Dat van het meten snap ik nog niet geheel. zal na de eerste foto van anderen wel helder worden.😉 2 Quote
tielse flipje Geplaatst: 11 januari 2024 Geplaatst: 11 januari 2024 Op naar de dertig deelnemers, noteer mij ook maar! 1 Quote
hoekman Geplaatst: 11 januari 2024 Geplaatst: 11 januari 2024 Helaas, ik sla dit jaar even over. Vanaf 2013 altijd meegedaan. Alleen de annanaskers heb ik overgeslagen. Dit wordt dus de tweede. Ik ga natuurlijk de wedstrijd wel volgen. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 11 januari 2024 Auteur Geplaatst: 11 januari 2024 We hebben nu 29 deelnemers. Toppie! Ik heb de zaden binnen dus ga binnenkort de berichtjes te versturen naar iedereen persoonlijk. Zo leuk weer.. 5 Quote
HuubvG Geplaatst: 12 januari 2024 Geplaatst: 12 januari 2024 Zeker leuk, @Lia56! Er zullen tegen het voorjaar weer meer tuiniers uit hun winterslaap ontwaken, zoals gewoonlijk. Grote kans dat een aantal nieuwe deelnemers zichzelf dan alsnog aanmeldt. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.