Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teelt wedstrijd 2024 Amaranthus caudatus gibbosus 'Dreadlocks


Lia56

Aanbevolen berichten

Meteen in een groter potje zaaien en dat in de volle grond planten. Dus alleen de hele pot verspenen. Of direct in de tuin. Ze kunnen ook in de pot, daar heb ik ze ook gehad( ik had ze werkelijk overal in Fr.) Maar in de volle (klei) grond deden ze het best.

  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort:

Gisteren gezaaid!

 

Amarant1.jpg

Stuk voor stuk verdeeld over het rechthoekige stuk tussen de 2 rijen tuinbonen in.

 

Lang:

Voordat ik ging zaaien heb ik de zaden uitgespreid op het bureaublad om ze te tellen. Het waren er 33. Vervolgens wilde ik ze op een schoteltje schuiven, maar het bureaublad is 3 cm dik. Dus gingen ze stuiteren, enkele sprongen er overheen. Opnieuw geteld, er bleven 29 stuks over. Genoeg, maar toch wilde ik proberen de gevallen zaden te vinden. Dat viel niet mee, er was al een paar dagen niet gestofzuigd. Nu weet ik dat je op een foto veel meer ziet dan met het blote oog.

 

Amarant2.jpg

Helaas zag ik meer zwarte puntjes dan alleen de zaadjes, en kwam het absurde idee op om er keukenpapier overheen te leggen en dat de komende dagen nat te houden. Dan zou ik de gekiemde zaden kunnen vinden, wie weet zit daar juist die winnaar bij. Het is vandaag 1 april, maar ik ga echt stofzuigen (eindelijk, is hard nodig) en natuurlijk niet de vloer als zaaibed gebruiken. :D

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een week later dan gepland heb ik vandaag de amaranthus ook gezaaid! Gebroederlijk naast de Kuri-pompoen. Een groter verschil qua zaad-formaat bestaat bijna niet 😃. 4 x 2 zaadjes per potje, denk ik….. de zwakste gaat eruit. Succes iedereen!!! Inmiddels hebben de amarant en kuri ieder hun eigen vensterbank.
 

IMG_5727.jpeg

IMG_5728.jpeg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Jootje en krijgen we bij jou niet een foto van een potje met aarde☺️? Van mij wel hoor en ik geef meteen een tip weg aan wie nog niet gezaaid heeft: Tijdens het zaaien van deze Bob Marley plant zachtjes “one love” neuriën…

 

lets get together and feel allright  🎶

 

IMG_2317.thumb.jpeg.c15e85a6ab1dbb43f62175bc92e4c9f6.jpeg

  • Like 7

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/2/2024 at 2:06 PM, appelvrouw said:

Ha Jootje en krijgen we bij jou niet een foto van een potje met aarde☺️? Van mij wel hoor en ik geef meteen een tip weg aan wie nog niet gezaaid heeft: Tijdens het zaaien van deze Bob Marley plant zachtjes “one love” neuriën…

 

lets get together and feel allright  🎶


En zeker ook een rolletje hollands gras erbij roken haha 

  • Like 6

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...