woldistel Geplaatst: 21 juli 2024 Geplaatst: 21 juli 2024 Na de bui toch nog even naar de tuin gefietst voor nog een komkommer en een courgette. Courgetteplant ook wat omhoog gezet tegen het rek waar eerder de bladerwten tegenaan groeiden. Wat de vogels hadden overgelaten geplukt en te drogen gelegd voor volgend jaar. Eerste Ida gold tomaatjes verkleuren ook, dus geplukt om op de vensterbank verder te laten rijpen. Heel wat slakken het bos ingegooid. Meer Neckarköningin spekbonen bij de stokken gelegd. De eerste Blauhilde bonen bloeien nu, maar ik heb denk ik drie planten over van een half doosje😂😂 😭😭. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 21 juli 2024 Auteur Geplaatst: 21 juli 2024 Ik dacht koel en overtrokken weer na de bui. Mooi om de aardbeistekken t verplanten. Het werd zelfs even broeierig windstil met wat zon dus maar gestopt en met courgettes, N-Z spinazie pepermunt en krielaardappels naar huis. 'S avonds de klus afgemaakt en de moederplanten opgeschoond en nog wat stekken uit kunnen delen. Nog even snel de druiven gesnoeid. 1 Quote De moestuin van Patrijs
MSDG Geplaatst: 21 juli 2024 Geplaatst: 21 juli 2024 Alle bieten geoogst, ruimte gemaakt voor de palmkool, boerenkool en spruitkool. Allen zorgvuldig opgekweekt en eindelijk eens op tijd gezaaid voor mooie zaailingen! Daarna de tijd genomen om een stevige constructie voor het insectennet te maken door een dwarsligger van bamboe op de bogen van pvc te knopen. Meteen een verschil en een mooie hoge tunnel. Bokashi ingegraven in de hoop met herfstblad. Dat was al mooie bladcompost in 't midden zonder dat ik erbij geholpen heb. Tomaten geoogst, gediefd en gesnoeid. Opgeruimd, onkruid gewied, smeerwortel gesneden voor de composthoop, 100 slakken naar de eeuwige jachtvelden gestuurd, alle oude bladeren van de snijbiet afgehaald, oude zonnebloemstelen versnipperd, water gegeven aan de nieuwe aanplant en in de kas en weer heel veel heermoes weggehaald. Ging met een voldaan gevoel naar huis, krijg zowaar het idee dat ik de boel wat onder controle heb. Van de week de fruitkooi eindelijk afmaken. Moet nog een paareter kippengaas op, maar vandaag lagen de prioriteiten even bij het tuinieren i.p.v. het klussen. 😄 3 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
bonnie f Geplaatst: 22 juli 2024 Geplaatst: 22 juli 2024 Tomatenoerwoud ontwart. Alles netjes bijgehouden behalve 2 die verder staan. Onkruid verwijderd en de uien opgehangen. Vandaag ga ik de kool uitplanten. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
MROE Geplaatst: 22 juli 2024 Geplaatst: 22 juli 2024 Knolvenkel en bloemkool verspeend, radijs en knolselderij uitgeplant. bramen gegeten😎 klimcourgette aangebonden. Gaten in de preirijen opgevuld. andijvie geoogst. en iets met slakken. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 22 juli 2024 Auteur Geplaatst: 22 juli 2024 Aalbessen, komkommers en postelein geoogst. De aardbeien afgemaakt, de laatste uitlopers weggehaald en nog wat stekken voor in potten volgend jaar tijdelijk in de volle grond gezet zodat ik geen water hoef te geven. Begonnen met de tomaten schoon te maken en blad weggehaald. Aardappelloof opgeruimd. De herfstprei onder gaas schoongemaakt en er winterprei bij gezet. Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 22 juli 2024 Geplaatst: 22 juli 2024 Het was een verloren zaak, na al die regen. We denken nu echt serieus na over een kleine kas in de tuin. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 22 juli 2024 Geplaatst: 22 juli 2024 Echt balen @Arja😱 Hier de eerste 2 vijgen (Desert King, net als vorig jaar de eerste) geplukt en gegeten. Heerlijk! Over 3 dagen de derde. Verder gegaan met de oogst van de olifanten knoflook. Lastig karwei, ze staan vlakbij de vijgen, aan de zuidkant dus wel vol in de zon, maar de wortels van de vijgen lopen er nu dwars doorheen wat het oogsten lastiger maakt. De helft gedaan, nog ongeveer een derde. Wellicht laat ik de solo bollen (dus zonder bloemstengel) zitten voor volgend jaar. En een heel klein beginnetje gemaakt met onkruid weghalen. Dat zal ook nog flink wat tijd kosten.. tijd die ik eigenlijk niet heb. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
G. B. Geplaatst: 23 juli 2024 Geplaatst: 23 juli 2024 Gisteren: Folie van de folietunnel verwijderd, en insectengaas erover gedaan zodat de kolen wel beschermd worden maar de regen er wel bij kan. Kolen worden al mooi groot. Veel onkruid getrokken tussen de aardbeien, en nog 4 aardbeien kunnen oogsten. Vooral de heermoes verstikt de aardbeien enorm. Handjevol bonen kunnen oogsten, lijkt alsof er eindelijk wat schot in de zaak komt. 1 tomaat lag op de grond (zie tomatentopic) was alleen maar rood van buiten, verder is ie nog keihard. Gaas van de aalbessenstruiken weggehaald, heb al veel kunnen oogsten daarvan. De rest is voor de vogels (ik kan er toch niet bij) Wat takjes krulpeterselie geoogst, lekker voor de soep. 2 Quote
bonnie f Geplaatst: 23 juli 2024 Geplaatst: 23 juli 2024 Onkruid weggehaald. Kolen geoogst en geplant. Laatste uien gerooid. Bieten geoogst. Oja, en weer augurk en komkommers geplukt. 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Patrijs Geplaatst: 23 juli 2024 Auteur Geplaatst: 23 juli 2024 De al gerooide aardappels nagelopen, er zat toch wat slecht tussen. Een krat Triplo gerooid. Twee tomatenplanten van onkruid ontdaan en geschoffeld. Rucola, courgette, aalbes,, broccoli en postelein geoogst. De courgette weggegeven en even getreurd om de jonge merel die al een paar dagen op mijn tuin zat en totaal niet bang was. Ook niet voor de kat blijkbaar....... 3 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 24 juli 2024 Auteur Geplaatst: 24 juli 2024 Nog een krat Triplo gerooid. Tussendoor de zachte knoflook schoongemaakt en uitgezocht. Kruisbessen, aalbessen en komkommers gegeten. Komkommers uitgedeeld en mee naar huis samen met de knofloken. Thuis nog een krat aardappels nagelopen en opgeborgen. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Goudsbloempje2 Geplaatst: 24 juli 2024 Geplaatst: 24 juli 2024 Rondje onkruid gedaan en tomaten gediefd, waar nodig voorzien van meer steun en aangebonden. 1 Quote
MSDG Geplaatst: 24 juli 2024 Geplaatst: 24 juli 2024 Appelbomen gesnoeid, kolen bemest en water gegeven, heermoes verwijderd, tomaten gesnoeid en gediefd en geoogst, 1 kilo (!) blauwe bessen geplukt, bramen geplukt, goudsbloemen gesnoeid, komkommer kruid gesnoeid, genoten van de rust en alles wat in bloei aan het komen is. 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
bonnie f Geplaatst: 25 juli 2024 Geplaatst: 25 juli 2024 Bomen gesnoeid, onkruid verwijderd, geoogst en geplant. En weer een rijtje aardappel gerooid. 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Patrijs Geplaatst: 25 juli 2024 Auteur Geplaatst: 25 juli 2024 Even snel tussen de buitjes door. Sperzieboontjes en courgettes geoogst. Tomaten geruild voor plantjes. De eigen tomaten een beetje vloeibare mest gegeven. Quote De moestuin van Patrijs
bonnie f Geplaatst: 25 juli 2024 Geplaatst: 25 juli 2024 2 kuub champost gehaald. Pfffff Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Patrijs Geplaatst: 26 juli 2024 Auteur Geplaatst: 26 juli 2024 @bonnie f : 💪 De laatste middenslag aardappels gerooid. En twee rijen Texla onkruidvrij gemaakt. Het vak met de aardbeien en mais geschoffeld. De mais staat erg slecht en moet nog een week of drie. Gezien dat de eerste kolf al aangepikt was door een vogel..... Een kilo peulen geplukt. Quote De moestuin van Patrijs
bonnie f Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 Peultjes? Nu nog? Dacht dat dat echt zo'n voorjaarsgroente was. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
mdubbelm Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 Compost gezeefd, de laurier en veldesdoorn gesnoeid, beetje water gegeven. Morgen verder met het laatste stukje bestrating. Quote
Patrijs Geplaatst: 27 juli 2024 Auteur Geplaatst: 27 juli 2024 @mdubbelm: 💪 Vandaag de peultjes afgehaald. Wel fijn zo'n lang voorjaar. Het ging net, nu slaat de meeldauw toe. De uien gepeld en uitgezocht. Twee derde van de irisbollen gerooid. De bieslook en snijbonen onkruidvrij gemaakt. Aardappels afgevoerd samen met wat postelein. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Rookie Geplaatst: 28 juli 2024 Geplaatst: 28 juli 2024 Slakken geraapt. Water gegeven. Tomaten gevoed en geïnspecteerd, paar verdachte bladeren verwijderd. Pompoenen en meloenen opgebonden. Komkommers geoogst. Quote
Mellie Geplaatst: 28 juli 2024 Geplaatst: 28 juli 2024 Gisteren:Slakken geraaptOnkruidWater gegevenVandaag: Slakken geraapt. Ik deed de kas open en plokplok, vielen er al een paar voor mijn voeten…alle vogelpoep van de tuintafel geschrobdOnkruid, linea recta door naar het kippenhokGrasmaairobot gereset. Die had niks gemaaid… En vooral: gewoon even niks en genieten van een regenloze dag! Veel zonneschi gewenst 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.