Geplaatst: 30 augustus 202430 Aug Dit gaat nog de oven in! De groentes zijn gevuld met rijst, feta, parmezaan en kruiden. Die olijf dingen heb ik er zo bijgedaan, ik ken ze niet, heb ze nog nooit gegeten. Misschien zorgt het niks. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 augustus 202431 Aug Wij aten restjes gisteren. Auberginestoof en rotiIk had niet zo veel eigen eitjes gekookt, want de kinderen vinden gekookte eitjes minder. Nou, dag was niet handig van moeders…. Dus gisteren maar weer extra eieren gekookt [emoji38] met kinderen weet je het nooit. Ik had uit de vriezer 4 lemon drops erbij gedaan. Heb ook nog adjuma, maar kon ze niet vinden. Oooo, het was de pittigste roti die we ooit hebben gegeten, maar de kinderen zijn godzijdank goed getraind inmiddels. En de lemon drops waren PITTIG. Mijn hemel. Maar lekker! Je ziet op mijn bord dat ze in grote herkenbare stukken zijn. Dat smeerde ik uit over mijn rotivel. Goddelijk!
Geplaatst: 1 september 20241 Sep Een gemengde salade met rode eikenbladsla en mini Kropsla, chinese bieslook, snacktomaatjes en komkommer uit eigen tuin. Verder nog de gemarineerde komkommers van @Petrasmoestuin. Ook uet. 2 september 20242 Sep aangepast door Gitta
Geplaatst: 1 september 20241 Sep Ik ga een quiche maken met bietjes, courgette en prei uet, met zure room, eieren en feta.
Geplaatst: 1 september 20241 Sep Wij staan hier een risotto te maken met olifantenknoflook, ui en courgette uet.
Geplaatst: 1 september 20241 Sep En hier ratatouille met wegkastjescourgette en gekregen paprika. Marjolein, rozemarijn, basilicum, dragon, laurier en tijm uet We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 september 20242 Sep Boontjes op z’n Turks met 3 dikke knofloken en tomaat, pap en 1 lemon drop uit de vriezer met tomatenpuree uet. De salade was met eigen fleurige tomaten en kruiden.
Geplaatst: 3 september 20243 Sep Ik ga straks soep maken van witte bieten, aardappel, pastinaak (als die nog goed is), ui, en wat verder nog in mijn hoofd op komt. Met lekker knapperig zelfgebakken brood. De pastinaak is vervangen door witte kool, waardoor het dus een soort van witte borscht wordt... interessant. 3 september 20243 Sep aangepast door Rookie toevoeging
Geplaatst: 3 september 20243 Sep Edamame uet met pasta en een tzatziki waarvan olifantenknoflook en komkommer uet.
Geplaatst: 3 september 20243 Sep Jij bereidt de edamame als een soort sugar snaps zie ik @Arja? Roergebakt?
Geplaatst: 3 september 20243 Sep @Arja ik neem aan dat je de peulen zelf niet eet, toch? Alleen de boontjes.
Geplaatst: 4 september 20244 Sep Nu ben ik in de war... De boontjes op de foto van @Arjamoeten dus nog gedopt worden?
Geplaatst: 4 september 20244 Sep Ja super lekker. De lief van Arja eet geen zout weet ik, maar wij kookten ze in lekker zout water en aten de boontjes uit de peul, een beetje à la een blad van de artisjok. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 september 20244 Sep 11 uren geleden, jootje zei: Je dopt ze tijdens het eten, Rookie. Weet ik van de kinderen…. Weer wat geleerd. Wist ik ook niet.
Geplaatst: 4 september 20244 Sep Een heerlijke salade. Rode botersla (salanova), chinese bieslook, wortel, komkommers en tomaten uet, verder nog wat zilver uitjes en augurken uit de supermarkt. Samen met frietjes uit de oven en kipfilet.
Geplaatst: 5 september 20245 Sep Op 4-9-2024 om 10:00, jootje zei: Je dopt ze tijdens het eten, Rookie. Weet ik van de kinderen…. Ik had daar geen idee van, maar wel een gezellige boel met alle doppers aan tafel, ik houd daar wel van. Vanavond tomatensalade met basilicum en feta gegeten, met bakaardappeltjes uit de vriezer, die ik ook wat leger wil krijgen.
Geplaatst: 5 september 20245 Sep Stamppot palmkool met rookworst😋😋 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 september 20246 Sep Ik heb twee palmkoolplanten staan en ik heb er nog nooit van gegeten...😳 Dat moet ik toch wel eens gaan doen.
Geplaatst: 6 september 20246 Sep In principe zijn ze daarvoor bedoeld, ja. Aan de andere kant, palmkool is best decoratief 😄🌴
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.