Arja Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 Ik heb eerst knoflook en paprika geroerbakt, dan blokjes courgette zonder schil erbij, maar die gaarde wat langzamer dan gewone courgette dus beetje water erbij en deksel erop en gaar gestoofd. Beetje saai, het miste een bite, want relatief veel courgette. Maarrrr... daar was het sausje, met mierikswortel en rucola en zonnebloemolie, staafmixer erop en bzzz. (Met kaas erdoor was het een soort pesto geworden, maar dat was nu geen optie). Het smaakte ... groen. Ik proefde de mierikswortel nauwelijks, maar de rucola wel, en de olie maakte het zacht. Een goede aanvulling bij de rest. Eigenlijk moest het mierikswortelsaus worden die smaakte naar mierikswortel. Dat is dus niet gelukt. 5 Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 Ok klinkt wel als een leuke uitdaging.. ik heb toevallig een potje mierikswortel staan! Zojuist nepkoffie gedronken met nepmelk en een plankje echte bananencake van gisteren!😋 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 Ik bedacht net dat ik morgen soep ga maken van de andere helft van de slang, met flink wat ui en knoflook enzo, en de restanten van vandaag, plus een schenkel van Jorieke. 4 Quote
Arja Geplaatst: 30 september 2024 Geplaatst: 30 september 2024 De soep is belachelijk lekker geworden. Schenkel gekookt met laurierblad en kruidnagelen. Vlees in stukjes gesneden, bot en kruiden verwijderd. Uien, knoflook, paprika en de tweede helft van die lange courgette erbij gedaan en gekookt. Proeven. Lekker, maar het heeft nog iets nodig. Schepje koriander en komijn erbij. In mijn kom nog wat zout erbij. Perfect! We hebben allebei nog twee keer opgeschept. 6 Quote
Rookie Geplaatst: 30 september 2024 Geplaatst: 30 september 2024 Roerbakmie met vega kipstukjes met de chinese groentemix, waarvan ik vanmiddag 4 porties voor de vriezer heb gemaakt. Witte kool, paksoi, knoflook en pepers uet. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 september 2024 Geplaatst: 30 september 2024 1 uur geleden, Arja zei: tweede helft van die lange courgette Ik eet veel groente maar ben verbaasd dat jullie in twee dagen dat hele ding soldaat hebben gemaakt. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 30 september 2024 Geplaatst: 30 september 2024 Ik ook. Moet toegeven dat van beide dagen nog voldoende over is om morgen een maaltijd van te maken. Maar dan is ie echt op. En jij? Heb je hem in het bos aan een tak gehangen, of past ie gewoon in je huisje? 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 september 2024 Geplaatst: 30 september 2024 (aangepast) Ik had ook nog een mini en die zat vanavond in de shakshuka samen met een eigen auberginetjes en boerenkool van @bonnie f de combinatie klinkt gek maar het was overheerlijk. De slang hangt er dus nog. Wel binnen hoor🐍 Ik denk aan een stoof uit de slowcooker. 30 september 2024 aangepast door appelvrouw 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 Haha @Mellie , ik zie nu dat je me in dat topic hetzelfde vertelde toen ik op 25 september vorig jaar hetzelfde wilde doen. Komt waarschijnlijk omdat de druiven niet in mijn tuin groeien maar in buurtuin waar ik straks de rijpe druifjes mag plukken. En dus ook toegang heb tot de bladeren. Geen leugen dus zet een reminder in je agenda voor juni. Druivenbladeren plukken. Ik eet een Hollands bruin sneetje brood met laatste stukje Turkse kaas en mijn allereerste mango stumpy van het jaar. Mijn hemel, wat is die peper goddelijk en wat voor hooi eet ik dan al die tijd? Sjonge jonge wat een smaak en geur. Nagerijpte tomaten en een jalapeño peper. Haalde het bij lange na niet bij de mango stumpy… ga zo zoeken in de kas naar meer rijpe pepers. 5 Quote
Mellie Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 Vanavond een courgette van bijna 2 weken geleden in de soep met een peper, knof en suppengewürz. Ow ja en veel peterselie. Daarbij wat restjes van gister en eergisteren. Er hangen nog 2 mini courgettes. Misschien dat ze het nog tot een soep kunnen schoppen. 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 Stamppot rauwe andijvie uet... heerlijk met dit weer 4 Quote
Mellie Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 Pizza’s met eigen saus, tomaten in verschillende kleuren, paprika en kruiden. Zelfgebakken zuurdesembrood Salade met heel veel eigen tomaten en basilicum en dan….Drumrolls pleasePompompooommmmDe allereerste moonlight mile tomaat ooit. Ik heb er eindelijk 1 weten te redden van de slakken na 4 jaar! YessssArtik ölsemde gam yemem 5 Quote
Rookie Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 Quesedillas met het kleine beetje mais, dat ik nog heb kunnen redden met salsa (hopelijk binnenkort zelf gemaakt) en tonijn uit blik. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 oktober 2024 Geplaatst: 3 oktober 2024 Zojuist verschillende kleine hoeveelheden groente uit de voortuin gehaald zoals een kwart vergiet Nw Zeelandse spinazie blaadjes. Die groente heet trouwens in Frankrijk Tetragon naar de Latijnse naam tetragonia tetragonioides dat zouden we hier ook moeten doen, tetragon dekt de lading veel meer voor een plant die niet eens familie is van de spinazie. Verder een handvol kleine aubergines en enkele onvolgroeide baby pompoentjes. Omdat er nog een bakje gekookte aardappel in de koelkast rondhangt en ik nog twee appels heb met plekken die gewoon op moeten vandaag voorzie ik een laagjes ovenschotel met mozzarella, parmezaanse kaas en pijnboompitjes. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gitta Geplaatst: 3 oktober 2024 Geplaatst: 3 oktober 2024 Gemengde sla, met de laatste volgroeide rode eikenbladsla, knoflook bieslook, tomaten en een kleine courgette (waarschijnlijk niet goed bevrucht) uet. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Whoop whoop, geraspt ingemaakt eigeel bovenop mijn broodje tonijn met een mega pittig pepertje. Whoah de eerste was beduidend vriendelijker! Wat leuk zo! Ik proef het niet heel erg, maar vind het wel heel leuk erbij. Edit: toch nog een laagje erbij geraspt en nu proef ik het wel. Het smaakt naar… Sja. Het is zout en hartig. Kan het eigenlijk met niets vergelijken. 5 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Wat bijzonder dit @Mellie Vind ik dat bij inmaak topic hoe jij dat eigeel inmaakt ?🤔 1 Quote
Dahli Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Ziet er goed uit @Mellie! Ik vind het zelf ook erg lekker over pasta met alleen wat olijfolie, knoflook en peper er verder doorheen. Geeft echt umami. 3 Quote
Arja Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Ik ging peren schillen die ik op de mtfd kreeg (weer niet meer van wie, sorry). En ik vond ze best zacht. Voor stoofperen. Je voelt 'm al aankomen he? Het waren handperen. Lekker zoet zijn ze! We gaan de rest ook snel opeten, ze zijn perfect rijp nu. 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Recept van onze Franse buurvrouw. Errug lekker 6 Quote
Rookie Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Het klinkt altijd zo culinair in het Frans!😀 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.