Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren aardappels gepoft in de open haard. Ik dacht dat ze verkoold zouden zijn, maar waren heerlijk! Ook heel veel tomaten op en pepers. Een seizoen te laat, maar ik geniet er nu extra van.

• Like 2
Geplaatst:

Oh Mellie, ik wordt jaloers!

Aardappelen poffen in de open haard, heerlijk!

Onze nieuwe houtkachel komt van de week, dan kunnen we eindelijk ook dat soort dingen gaan doen.

Met onze huidige houtkachel gaat dat net niet.

• Like 2
Geplaatst:

Vanavond Souvlaki spiesjes gegeten met een heerlijke bijpassende salade. Vanavond patat erbij. Normaal maak ik er gepofte aardappel erbij, maar die was ik vergeten, die had ik dan eerder in de oven moeten zetten. Mijn magnetron heb ik niet meer, die heb ik weggedaan, vroeger gingen de aardappelen in de magnetron.

Dit vinden wij toch zo lekker! Meestal eten wij dat met de feestdagen, maar ik moet het gewoon vaker maken, echt smullen! Zeker omdat wij nooit met zijn tweetjes barbecuen, dan heb je toch een beetje het barbecue effect.
Ik zet straks het recept weer bij mijn map recepten.

20241019_185424 met blauw.jpg

20241019_180254 met blauw.jpg

• Like 3
Geplaatst:

We aten vanavond burritos. Met paprika en tomaten uet. Verder nog een kleine gemengde sla erbij. Met sla, snacktomaatjes en halve paprika uet. 

20241019_182100.jpg

20241019_182105.jpg

• Like 3
Geplaatst:
5 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Ik zet straks het recept weer bij mijn map recepten.

Ik ben erg benieuwd. Ik heb dit jaar het hoofdgerecht te maken met kerst. Alsvast een beetje oriënteren. 

Geplaatst:

Zaterdag soepdag op Knarrestein.

Soep met een kleine Knarresteinse pompoen en 2 peren van @Anna3. Twee eetlepels gekookte kastanjes erbij. En wat gebakken salie.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)
49 minuten geleden, Gitta zei:

met kerst.

Oh dit is echt leuk om met kerst te maken. Iedereen zal het heerlijk vinden en het ziet er ook feestelijk uit. Mijn man zei weer vanavond: het is weer wat restaurantsterren waard. Maar ik zou het eerst een keertje uitproberen, tenzij het een verrassing is voor je familie natuurlijk. Maar voor andere gasten kun je het thuis eens uitproberen.

@Gitta

aangepast door Petrasmoestuin
  • Thanks 1
Geplaatst:

De man had gekookt.
Ik vond de potten tomatensaus een beetje aan de royale kant.
Papa had tegen kind gezegd, doe de saus maar in de pan. Kind gooit saus in de pan met kokende spaghetti… dussss
Heel bijzondere spaghetti

• Like 3
Geplaatst:

Vanavond heb ik gekruide koopraapfrietjes gebakken, met bonenmix uit de tuin, vegetarische burger en mijn eigen gemaakte appelmoes en uiteraard weer knoflooksaus erbij, die kan ik niet missen.
Ik zet het recept van de koolraapfrietjes straks weer bij mijn recepten.

20241021_192913.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Kippensoep met veel maggi, beetje peterselie, pap, knof en een halve courgette uet. Ik ruik de maggi nog. Ziek kind kikkerde er enorm van op. Hopelijk blijvend.

bc5cb5672c4c336db0b9309b99da8a16.jpg

Daarbij aten we gekochte quiche en salade met gekochte witlof. De sla erin en peterselie en dille kwamen wel uet en dat was erg smaakvol. Mooie zachte bladeren. Het was jammer van die witlof erbij. Ben er dol op, maar deze had nul smaak. Alleen dat bittertje zat er.

• Like 2
Geplaatst:

Ja zo is dat soms, of tegenwoordig wel vaker met witlof. Heel jammer. 
Wij aten eigenlijk niets wat uit eigen of zelfs maar andermans tuin kwam. Allemaal hupsafladder van de grootgrutter.

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wij aten vanavond courgette soep. De courgette, knoflook en bosuitjes kwamen uet. Verder gingen er nog restjes groente uit de koelkast in, wortel en paprika uet. De gedroogde tijm kwam ook uit eigen tuin. 

20241022_165843.jpg

20241022_165937.jpg

20241022_170557.jpg

20241022_173732.jpg

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

Worteltjes met zalm, die ingesmeerd met mosterd. Gebakken, bloem erbij, tomatenketchup, sambal, even bakken, dan water erbij of kooknat van de worteltjes. En wat laatste boontjes uit de tuin gehaald.

Met rijst.

20241022_200733 met blauw.jpg

aangepast door Petrasmoestuin
  • Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...