Mellie Geplaatst: 18 september 2024 Geplaatst: 18 september 2024 Quiche met eigen eitjes, knoflookpasta en tomaat en kruiden! Vanavond eten we er een verse salade minus komkommer uet bij met een soepje. 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 18 september 2024 Geplaatst: 18 september 2024 Gebakken kriel uet, met div sla en boontjes. Eitjes van de boer erbij. Lekker smullen! 2 Quote
Gitta Geplaatst: 18 september 2024 Geplaatst: 18 september 2024 Een gemengde sla uit het vak van de pluksla Azië, met nog wat bindsla uet. Verder komkommer, wortel en tomaten uet. 2 Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 september 2024 Geplaatst: 18 september 2024 Ik heb net nog rabarber geplukt en gekookt. 3 Quote
Rookie Geplaatst: 18 september 2024 Geplaatst: 18 september 2024 Okonomiyaki. Met witte kool en geraspte wortel. 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 september 2024 Geplaatst: 18 september 2024 1 uur geleden, Rookie zei: Okonomiyaki Die moest ik opzoeken! Nooit van gehoord alhoewel ik wel van de hartige pannekoeken ben. Heb je dan aan een pannekoek genoeg Rookje? Is dat Japanse mayo en wat zit er nog onder? Ik at bietjes uit de tuin van @Jorieke123 gestoofd in pakketjes in de oven met knoflookbieslook oregano salie en tijm uet. Daarbij een heerlijke malse Veldvarkenkarbonade😋😋 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dahli Geplaatst: 18 september 2024 Geplaatst: 18 september 2024 (aangepast) 24 minuten geleden, appelvrouw zei: gestoofd in pakketjes in de oven Wat een goed idee @appelvrouw! Er zaten gisteren wat verse bietjes in mijn pretpakket van Groentebroer en ik was al aan het denken wat daarmee te doen. Dit dus! Hoe lang laat jij de pakketjes in de oven? 18 september 2024 aangepast door Dahli Toevoeging vraag 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 september 2024 Geplaatst: 18 september 2024 Deze, de gele ( beide flink overgoten met olijfolie maakt een heerlijk sapje voor over de aardappels) drie kwartier en de roze Chioggia wel een uur. Op 200. Ik maakt het meestal wat eerder zodat ik zeker ben dat het gaar is, in het dichte pakje in de dichte oven blijft het nog een tijd warm 2 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vrouwholle Geplaatst: 18 september 2024 Geplaatst: 18 september 2024 De geoogste snijbiet gegeten. Gekozen voor de snelle bereiding; alles blad en stelen heel fijn gesneden en gestoofd in aanhangend water. papje gemaakt van bloem en melk ( eitje met bast erdoor gedaan) Ik proef of snijbiet steeltje net beetgaar is en voeg dan het papje toe …klontje boter, peper, zout, nootmuskaat… melk toevoegen tot de juiste saus dikte..ff laten garen . Gekookte aardappels niet iet…en oven gegaarde kip kluifjes niet van eigen kip erbij…😋 was weer heerlijk!😋 3 Quote
Rookie Geplaatst: 19 september 2024 Geplaatst: 19 september 2024 10 uren geleden, appelvrouw zei: Die moest ik opzoeken! Nooit van gehoord alhoewel ik wel van de hartige pannekoeken ben. Heb je dan aan een pannekoek genoeg Rookje? Is dat Japanse mayo en wat zit er nog onder? Dit is een hele dikke pannekoek, er zit dan ook heel veel groente in. Hij was enorm machtig, we hadden hier met z'n tweetjes genoeg aan. Ik heb geen japanse mayo, dus ik heb maar wat geïmproviseerd, ik had nog een restje Aziatische dressing en ik heb er nog wat pittige mayo overheen gedaan. Voor herhaling vatbaar, vonden we hier allebei. Ik volg niet echt recepten, ik frutsel maar wat aan, maar deze was heel goed geslaagd. 4 Quote
Gitta Geplaatst: 19 september 2024 Geplaatst: 19 september 2024 De laatste bonen oogst van dit jaar (boterbonen, sperziebonen en spekbonen) samen met een ui en knoflook uet. We hadden er nog gekookte aardappelen en vissticks bij. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 19 september 2024 Geplaatst: 19 september 2024 Linzensoep met tomaten peper knoflook paprika paprikapoeder pepermunt uet. Turkse bonenstoof met eigen bonen en gekochte, tomaat, paprika en peper. Lekker maaltje. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2024 Geplaatst: 19 september 2024 Rijst noodles met pindakaas ketsjup saus en roerei/ paprika/ restje koolrabi. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 Een heerlijk broodje bosvruchtenjam. Tjonge ik heb nog nooit jam uit de winkel gehad die zo goed smaakt als eigen gemaakte jam; geparfumeerd, niet te zoet en je ruikt de vruchten al voor je de hap neemt.. Iemand van jullie wel eens gekochte jam gehad die even goed als home made jam was? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 Pronk snijbonen met aardappelen zo lekker! (Die dadelijk bij de Aldi liggen zijn niet zo lekker als uit de moestuin) En een minder lekkere runder gehaktbal Quote
jootje Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 Hier paksoi uet! Yeah…vind ik zo lekker, met gember, knoflook , rode peper en sojasaus! 😋 ook spercibonen uet en aardappeltjes uit de supermarkt! 6 Quote
Gitta Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 9 uren geleden, appelvrouw zei: Iemand van jullie wel eens gekochte jam gehad die even goed als home made jam was? Nee, nog nooit meegemaakt. Gaat ook niet gebeuren vermoed ik. Quote
Gitta Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 @jootjehier is de paksoi ook goed, dus komend weekend en week eten we paksoi. Quote
Amarinde Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 Vanavond een lekker stamppotje van bietjes, ui en spekjes met aardappelpuree met havermelk. Smullen geblazen🤤 3 Quote
Rookie Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 Mjum! Ik heb ook nog wel wat bietjes, die er uit kunnen. Goed idee, dankjewel! 2 Quote
Gitta Geplaatst: 21 september 2024 Geplaatst: 21 september 2024 We hebben vanavond een ovenschotel met aardappelen, courgette en gehakt gegeten. De ui,knoflook, courgettes en kruiden kwamen uet. Het was heerlijk! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 Hier paksoi uet! Yeah…vind ik zo lekker,Ooo ik ben ook dol op paksoi. Vandaar dat ik er altijd veel van zaai. Helaas zijn rupsen er ook dol op. dit jaar geen paksoi meer denk ik Quote
Arja Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 (aangepast) Partner maakte vandaag een heel lekker soepje van knolselderij, bonen, paprika, veel knoflook, aardappel, pepertjes en kokosmelk. 22 september 2024 aangepast door Arja 1 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 Soep met veel maggi kruid en stengeluitjes en witte bonen ( boerentenen) om ze uit te proberen … ze hadden langere gaat tijd nodig dan de soep.. 🤔 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.