Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een heerlijke maaltijd van osso buco met uit eigen tuin alleen de tijm rozemarijn en de laurier en de peterselie voor de gremolata en daarbij risotto met venkel met wederom alleen peterselie en een salade van radicchio uit de tuin van Jorieke met kalamata olijven en pijnboompitjes, honing mosterd dressing. 
Ik kookte voor gasten waarvan er een gedreven hobby kok is en die vond het een heerlijke tongstrelende maaltijd dus ik ben trots👏👍 

• Like 5

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet t... heel ongezond maar heerlijke frites van aardappelen uet 😋

Uiteraard met een klodder eigen gemaakte mayo

aangepast door Lia56
  • Like 3
Geplaatst:

2 pepers, 1 sivri en 1 mango stumpy, helemaal de knof vergeten bedenk ik me nu, en alle zachte tomaten in een Turkse bonenstoof met gekochte orzo.
Er is 1 lepel van over, terwijl ik op heel wat meer had gerekend
Samen met een grote salade du jardin met paar soorten sla, 1 paprika en 2 dikke nagerijpte tomaten. Was heerlijk. Deze rijpen blijkbaar ook goed af. Vandaag sowieso heel veel tomaat gegeten. Heb er 3 weggegooid en onder het mom van uitzoeken, at ik er zo een stuk of 15 op… nou ja. Ze waren wel lekker. Ik heb een gele tomaat die heel lekker is. Benieuwd welke…

32bf920d72b991a3e0ebf609722e4d3f.jpg

• Like 3

Frittata met nieuw zeelandse spinazie. De nieuw zeelandse spinazie uet en de eieren van de kippen van mijn moeder. De rest was gekocht. 

20241024_180943.jpg

aangepast door Gitta
  • Like 4
Geplaatst:

Gisteren een aardappel/bietensalade. Vanavond mischien een bbq onder de veranda (kachel lekker opstoken) met een plak witte kool belegd met kaas etc.

• Like 2

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Nieuwe aardappeltjes (voor het eerst uet) met gesmolten gezouten roomboter (met wat groene asperges en een ei, maar dat was bijzaak).

• Like 3
Geplaatst:

Wederom een plak witte kool, nu met oosters tintje, soort van kibbeling en wat mie met prei. 2 maanden geleden heb ik knoflook gefermenteerd in sojasaus. Zo lekker bij oosterse gerechten!

• Like 2

Geplaatst:

Pasta oosterse stijl is prima te doen natuurlijk!

Wij maken een recept uit een supermarkt magazine..tofu met aubergine en teriyakisaus. Ik maak er nog een stoofje van paprika met pompoen bij. De teriyakisaus is wel knutselen geen rijstazijn maar witte wijn azijn, geen saké maar eau de vie en geen rietsuiker maar bruine basterd. Sojasaus had ik dan wel. 

• Like 3

Geplaatst:
1 uur terug, appelvrouw zei:

knutselen geen rijstazijn

Misschien had ik beter eerst even kunnen opzoeken hoeveel zuurder witte wijnazijn is dan rijst azijn. Ik heb er nog extra honing bijgedaan bij het wokken. Toen ging het wel dacht ik, onder het eten kreeg ik toch wel wat last van dat zurige en nu heel veel herrie rond de navel😢

• Like 2

Geplaatst:

Zo lekker gegeten vanavond! 2 recepten uitgeprobeerd, de ene moest ik wel weer wat aanpassen natuurlijk. Moeten jullie echt proberen! 
Vegetarische gehaktbal met courgette en wortel met een zoete aardappelpotje. Recepten volgen.

• Like 1
Geplaatst:

Gisterenavond een gemengde salade uet. 

Vandaag was ik met de kinderen bij mijn moeder en daar hebben we boerenkool gegeten uit de tuin van mijn moeder. 

• Like 1
Geplaatst:

Hier was het lasagne van bolognesesaus, pompoen plakken en kaas. Erg lekker.
Vanavond iets met biet, feta, aardappel en de oven.

• Like 2

Geplaatst:

Pompoencurry met een diverse salade van veldsla, rucola, eikenbladsla en postelein. Alle sla uit mijn tuin, de pompoen helaas niet. Ik zie dat de pompoencurry nog niet bij mijn recepten staat, zo lekker. Ik eet het regelmatig. Zal ik vanavond proberen erop te zetten. Ik schrijf dan ook mijn salade uit.

20241031_182926.jpg

• Like 1

Gisterenavond heerlijke courgette soep gegeten. Met courgette en knoflook en de gedroogde kruiden (tijm en rozemarijn) uet. 

20241031_163057.jpg

20241031_173034.jpg

20241031_173838.jpg

20241031_180258.jpg

aangepast door Gitta
  • Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...