Frans Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 Bij de Action zijn verkrijgbaar parasolhoudertjes (99 ct/stuk) en houten bezemstelen (65 ct/stuk) . De parasolhoudertjes zijn makkelijk in de grond te draaien en zitten daarna stevig vast. Bezemsteel in de parasolhouder klemmen en je stevige , goedkope en duurzame tomatenstok is klaar vooor gebruik. Geen geram op losse stokken en je zet het geheel met weinig moeite stevig in de grond . Omdat de stokken in kunststof houders staan (onderkant houders is open zodat ze bij regen niet vol lopen) en niet in kontakt komen met de (natte) grond verwacht ik dat ze lang mee zullen gaan. Durf je meer te investeren neem dan voor een paar centen meer i.p.v. de houten een ook bij de Action verkrijgbare geplastificeerde lichtmetalen bezemsteel . Die is niet alleen wat langer dan de houten versie maar heeft ook nog eens een ophangoog . Zo'n oog zou je kunnen gebruiken om stelen onderling met een draad of touw te verbinden voor het geval je planten erg hoog worden . Je kunt ze dan langs dat draad verder leiden . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Rantje Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 Hihi leuk! Wij stonden bij de action precies over hetzelfde na te denken...ik heb 2 spriralen maar m'n bakken zijn niet zo diep dat dat dus nooit stevig kan blijven staan. Dus wij vroegen ons ook af of dit stevig genoeg is, juist omdat de grond ook zo rul is Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
henkg Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 maar m'n bakken zijn niet zo diep dat dat dus nooit stevig kan blijven staan.Misschien moet je het hogerop zoeken.Je hebt toch al een hoge latten constructie op zo'n 2 meter? (ik zag die foto, én ik heb een uitstekend geheugen)Een paar stevige horizontale touwen op die hoogte, strak gespannen, en zó dat ze boven de tomaten lopen. En vanaf die touwen, afhangende touwtjes naar beneden. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Rantje Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 Je hebt toch al een hoge latten constructie op zo'n 2 meter? (ik zag die foto, én ik heb een uitstekend geheugen) Klopt helemaal!Maar aan de andere kant heb ik dat dus niet en daar zouden toch ook een paar tomaatjes moeten gaan wonen.De struikjes die van hoger worden en misschien toch nog 3 of 4 klimmende Met zo'n struikje kunnen we ook met gaas nog zo'n ronde kooi maken en die helemaal in de grond drukken maar vraag me af of dat wel zo praktisch is... De kant waar dat schutting-ding staat zouden we gaas tussen doen. Of idd. een touw spannen en ze daar omheen laten klimmen. Zijn we nog niet uit Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
hansm Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 Ja en net op tijd, ik had nog niet nagedacht over stokken in mijn nieuwekas en lijkt me prima idee Quote Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Goed idee Frans Ik had nog schrikdraadstokken over....beetje hetzelfde principe: Gewoon met je voet op de pedaal de grond in duwen..... Zelf wilde ik met touwen gaan werken in de kas, zoals gezien op de "kom in de kas" dag.Voor buiten heb ik stokken van 1.40 mtr, die gelijk met het plantje van 30 cm hoog de grond in gaan....ik heb niet genoeg van die schrikdraad stokken Quote
Eva Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 geweldig Frans'!ik ga je idee ZEKER gebruiken Quote
Ruitertje Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 Hoe veel kost zo'n metalen? Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Frans Geplaatst: 12 april 2012 Auteur Geplaatst: 12 april 2012 Hoe veel kost zo'n metalen?De exacte prijs weet ik niet meer. In ieder geval minder dan een euro. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
veuvecouderc Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 (aangepast) Geen geram op losse stokken en je zet het geheel met weinig moeite stevig in de grond . Wat is er mis met geram op losse stokken! En notabene jij hebt het over mijn kruiwagen Wat is er charmanter in de tuin dan dit ipv zo'n suf action bezemsteeltje?!?!?! FOEI Frans 20 juni 2012 aangepast door Gast Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Frans Geplaatst: 13 april 2012 Auteur Geplaatst: 13 april 2012 Wat is er charmanter in de tuin dan dit ipv zo'n suf action bezemsteeltje?!?!?! FOEI Frans Met zulke iele tomatenplanten heb je inderdaad geen stevige stok van de Action nodig Leslie Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
veuvecouderc Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Met zulke iele tomatenplanten heb je inderdaad geen stevige stok van de Action nodig Leslie Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.