Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jorieke blijft lekker thuis en zet klaar:

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb geen idee of dat dezelfde soort is Thea, er zijn er vast wel meer die er ook zo uit zien, maar geen lekkere bladeren hebben? Of weet je zeker dat het die 'eetbare' soort is die ik zoek?

Geplaatst:

?????????????

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Jorieke mijn zaaisel Franse tijm is erg goed gegaan. De tijmsoortjes die ik van jou zou krijgen zijn dan denk ik niet meer nodig..kan je ze aan een ander geven.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dan heb ik daar wel belang bij. Die tijm van de supermarkt is gewoon niets waard

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Mooi! Ik noteer het. De volwassen planten hebben de winter half-goed overleefd Er is heel wat dood gegaan, maar die 3 struikjes zijn alweer voor de helft groen en fris.

Geplaatst:
  • Auteur

Tot nu toe heb ik dit staan:

Appelvrouw: stevia, hertshoornweegbree, rozemarijn, 7-jaars spin., rucola?, 2x wilde asperge, Suikerwortel, stuk van de zuring breedblad, stukje rode zuring, zilverwitte alsem, ananassalie, prei

Thessa: Stevia, rozemarijn, ananassalie

Geedee: eucalyptus, egyptische ui

Kruidje: Roomse kamille, vaste maanzaad, rozemarijn

Eva:

- Bronzen venkel

- citroentijm

- Echte heemst

- Grote bevernel.

- Frans/Spaanse zuring

- Wolfsmelk

van bovenstaande een per stuk

-roomse kamille/ kruip kamille

- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen).

- vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaar

van bovenstaande een paar plantjes

Dennis29: 3x Wilde asperge, ananassalie, groene appel-, lavendel-, basilicum-, limoen-, citroen-, en aardbeimunt, 7-jaars spinazie, oesterblad, cola kruid, franse zuring, apios

Lisa: 7-jaars spinazie, rozemarijn, salie, citroentijm, vaste rucola, Ananas salie, kerrieplant

Helly: rabarber, stevia, colakruid, brandnetelgier, valeriaan, tijm

Margareth: egyptische ui, echte heemst

Heylane: Rabarber, chocolademunt, lavendelmunt, vaste maanzaad, kaneelbasilicum, rozemarijn, ananassalie, sint janskruid

Marieke: Witte asperge, colaplantje, Zilverwitte alsem, broedeitjes Bresse kip

Bonnie: ananassalie, gewone salie, Franse Dragon

Thea: Ananassalie

Jasmin: Ananassalie, absinth, Jute

Greetje11: 2 a 3 kippies, kefirkorrels, stevia, tijm

Geplaatst:

Hier is de tijm niet meer te vinden in de tuin. Tja zo'n verdroogt donker bruin gevalletje.

Volgens mij wordt het niet meer wat.

Denk dat ze bevroren is, dus als iemand nog 1 plantje over heeft heelllllllllllll graag.

Geplaatst:

Greetje ik heb nog een citroentijm zaailing die niet in de grond is gegaan..zal ik die voor jou bewaren?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ben de frans/spaanse zuring uit de stenen van de kruidentuin aan het peuteren. De volwassen planten staan daar, aangezien ik even geen ruimte had in de moestuin vorig jaar. Ze hebben zich flink uitgezaaid, mocht nog iemand een plantje (of meer) willen? De wortels zijn enorm lang en stevig (houtig). Nu krijgen ze betere grond (in een potje), dus zullen ze al mooi groot zijn op de moestuindag.

Geplaatst:

Waar smaakt dat naar? En hoe eet je dat?

Geplaatst:
  • Auteur

Tot nu toe heb ik dit staan:

Appelvrouw: stevia, hertshoornweegbree, rozemarijn, 7-jaars spin., rucola?, 2x wilde asperge, Suikerwortel, stuk van de zuring breedblad, stukje rode zuring, zilverwitte alsem, ananassalie, prei

Thessa: Stevia, rozemarijn, ananassalie

Geedee: eucalyptus, egyptische ui

Kruidje: Roomse kamille, vaste maanzaad, rozemarijn

Eva:

- Bronzen venkel

- citroentijm

- Echte heemst

- Grote bevernel.

- Frans/Spaanse zuring

- Wolfsmelk

- Ananassalie

van bovenstaande een per stuk

-roomse kamille/ kruip kamille

- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen).

- vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaar

van bovenstaande een paar plantjes

Dennis29: 3x Wilde asperge, ananassalie, groene appel-, lavendel-, basilicum-, limoen-, citroen-, en aardbeimunt, 7-jaars spinazie, oesterblad, cola kruid, franse zuring, apios

Lisa: 7-jaars spinazie, rozemarijn, salie, citroentijm, vaste rucola, Ananas salie, kerrieplant

Helly: rabarber, stevia, colakruid, brandnetelgier, valeriaan, tijm

Margareth: egyptische ui, echte heemst

Heylane: Rabarber, chocolademunt, lavendelmunt, vaste maanzaad, kaneelbasilicum, rozemarijn, ananassalie, sint janskruid

Marieke: Witte asperge, colaplantje, Zilverwitte alsem, broedeitjes Bresse kip

Bonnie: ananassalie, gewone salie, Franse Dragon

Thea: Ananassalie

Jasmin: Ananassalie, absinth, Jute

Greetje11: 2 a 3 kippies, kefirkorrels, stevia, tijm

Geplaatst:
Greetje ik heb nog een citroentijm zaailing die niet in de grond is gegaan..zal ik die voor jou bewaren?

Graag Jet,lees dit nu pas

Geplaatst:
  • Auteur

Oh, ik zoek trouwens nog lege eierdoosjes. Liefst die voor 6 eieren, mag ook voor 10 of 12.

En flesjes citroensap komen ook erg goed van pas Die vliegen er doorheen met al dat jam/sap/siroop/bier/wijn maken. Net als suiker...

Geplaatst:

Komt voor elkaar

Geplaatst:
  • Auteur

Tof, dank je alvast! We gaan binnenkort beginnen met de verkoop van onze eieren. Via de aardappelboer die we kennen (die heeft een klein winkeltje, wij mogen dat niet)

Hopelijk levert iedere klant zijn doosje weer in, maar goed, dan nog hebben we er (hopelijk ) een boel nodig.

Geplaatst:

Wat fijn dat je via een andere boer wat kunt verkopen. Die boer kan er ook bij zetten (of je maakt zelf een bordje waar t op staat) dat de doosjes weer terug kunnen worden genomen. Of dat je van die grote vierkante eierkartons regelt (30 eieren per karton) en dat ze dan zelf een doosje meenemen als ze ze willen kopen. Dat doen de kinderboerderij en de kaaswinkel hier in Kampen ook. En als ze dat eenmaal weten komen ze wel met meer eierdozen aan.

Geplaatst:

ik heb nog wel een stel van die grote kartonnen (30 eieren?)

heb je daar ook belang bij?

Geplaatst:
  • Auteur

@Helly: Ja, dat hebben we ook op een a4-tje gezet. Maar goed, na een tijdje zijn de doosjes ook wel 'op'. En moeten ze vervangen. Op het a4-tje staat ook hoe de kippen hier rondlopen (met een foto), zodat je kunt zien dat ze het nogal goed hebben

@Eva: Nee, dank je het gaat om een machine, waar ze in komen. Waar mensen zichzelf kunnen helpen (ook aan aardappels e.d.) als die boer er even niet is. Dus dan moeten het kant en klare doosjes zijn. Voor in zijn winkel-uren zou het wel kunnen, maar dan had hij er ook nog wel wat liggen.

Geplaatst:

Eieren uit een machine?

Wat moet ik me daarbij voorstellen?

En als je nou aan ons ook eieren verkoopt op de moestuindag, dan kun je ook wat verdienen. Ik heb wel oren naar echte boerderij-losloop-kippen-eieren

Geplaatst:
  • Auteur

Geen punt hoor, kom maar een doosje vullen

Ik weet ook nog niet hoe de machine er uit ziet. Hij heeft hem pas net, is hem nog aan het installeren. Het is een zoveelste-handsje, dus er moesten ook nog van allerlei stickers van af begreep ik

Ik denk zo iets:

70935986_2-aardappelautomaat-fruitautomaat-appelautomaat.jpg

Geplaatst:

Owww... ok.. dacht ff dat de losse eieren dan in een machine gingen en dat ze er dan kwamen uitrollen.. of zoiets

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.