Isabonny Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Hallo allemaal, ik meld me ook even aan.Ik ben woonachtig in het zuidelijkste puntje van NL en heb sinds kort een hangende moestuin.Ik heb nooit een moestuin gehad, omdat alle plek in beslag genomen wordt door de paardjes en kippen, en dus gaan we maar de lucht in ermee . Ben me overal flink aan het inlezen en heb al een aantal potten aan mijn nieuwe pergola's (die mijn man zelf gemaakt heeft) hangen. Ik zal beslist nog veel beginnersfouten maken. De eerste is al gemaakt: 24 slazaadjes tegelijk zaaien.....die komen dus ook echt allemaal uit! En nu ben ik eigenlijk voornamelijk op zoek naar groenten die ik in pot kan kweken, welke potmaat ik daarvoor nodig heb en zaken zoals: kan ik boontjes en peultjes ook gewoon af laten hangen of moeten ze opgebonden worden? Dat soort dingetjes dus allemaal. De plaatselijke Aveve heb ik in ieder geval al helemaal leeggekocht; daar is geen hanging basket meer te vinden . Het fijne aan die bakken is dat ik ze in de voet water kan geven. Zodra ik wat foto's gemaakt heb, zal ik kijken hoe ik ze er hier op kan plaatsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Welkom! Klinkt leuk dus ik ben benieuwd naar de foto's! De sla heb je voorgezaaid?Je zou het nog een beetje kunnen spreiden door een deel in de grond te zetten en een deel iets later te verpotten. Meestal blijven ze dan wat langer klein. Maar er zitten veel zaden in zo'n zakje dus zo erg is de 'fout' ook weer niet. Wat je ook kan doen, is best een goede tip denk ik, is steeds tussen de plantjes te plukken. Dus een salade maken van babyleaf. Is enorm lekker, die kleine malse blaadjes en zo maak je ruimte voor de sla die uit mag groeien tot krop en je hoeft niets weg te gooien! Succes! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Welkom,hier velen met een pot of iets dergelijks,waaronder mijn persoontje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Hallo en welkom op dit topic. Ik ben benieuwd hoe de bakken eruit zien die je man zelf heeft gemaakt. Foto's? Hoe bedoel je het dat je hanging baskets aan de voet kunt water geven? Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
verli Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Welkom! Quote https://www.facebook.com/groups/675459879210107/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Welkom....alwéér iemand uit Nederlands mooiste provincie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Hallo allemaal,Ik ben woonachtig in het zuidelijkste puntje van NL Welkom ! Geeft niks hoor, dat je op 't randje moet zitten, óók het randje hoort erbij. Dat met die hanging baskets en water geven, ben ik ook benieuwd naar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koetie Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Welkom! Een tuintje die de lucht in gaat In verband met mijn eigen beperkte ruimte ben ik zeer benieuwd naar jouw oplossingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isabonny Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Welkom! Klinkt leuk dus ik ben benieuwd naar de foto's! De sla heb je voorgezaaid?Je zou het nog een beetje kunnen spreiden door een deel in de grond te zetten en een deel iets later te verpotten. Meestal blijven ze dan wat langer klein. Maar er zitten veel zaden in zo'n zakje dus zo erg is de 'fout' ook weer niet. Wat je ook kan doen, is best een goede tip denk ik, is steeds tussen de plantjes te plukken. Dus een salade maken van babyleaf. Is enorm lekker, die kleine malse blaadjes en zo maak je ruimte voor de sla die uit mag groeien tot krop en je hoeft niets weg te gooien! Succes! Ja, ik heb ze voorgezaaid. Ik hoef niet uit te dunnen, want ik heb in elk potje maar 1 zaadje gegooid (het is zo'n rekje met 24 potjes van 5x5cm). Ik moet ze alleen zometeen in grotere potten gaan omzetten, want inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en zijn ze zowat 2 keer zo groot geworden, dat gaat echt snel .Ik heb geen grond beschikbaar (nou ja , grond zat, maar daar staan dieren), alles moet in potten. Aangezien het erg slecht/koud weer wordt nu, durf ik het nu niet goed naar buiten te verplaatsen in grotere potten. Dus wacht ik nog maar een paar dagen.Te veel sla zal ik niet hebben, want de buurvrouw wil er al, mijn moeder ook een paar voor op haar dakterras en och, de paarden/kippen en konijnen zullen ze ook wel lusten. Er wordt dus niks weggegooid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isabonny Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Hallo en welkom op dit topic. Ik ben benieuwd hoe de bakken eruit zien die je man zelf heeft gemaakt. Foto's? Hoe bedoel je het dat je hanging baskets aan de voet kunt water geven? Hij heeft geen bakken gemaakt, maar 2 pergola's waar ik hanging baskets aan kan hangen Hier een link naar de baskets ndie ik heb:http://www.elho.nl/3018/collectie/bekijk-onze-collectie/outdoor/green-basics/green-basics-hangschaal.html Ze zijn van het merk Elho. Deze bakken hebben zus een dubbele bodem met een uitsparing erin waar je water in kunt gieten. Super gemakkelijk. Je hoeft (vrijwel) geen water van boven te geven, het water wordt van onderen opgezogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts