Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Na veel wikken en wegen hebben we begin van het jaar besloten de moestuin van mijn vader over te nemen die eind vorig jaar overleden is. Ikzelf had tot voor een paar maanden nog nooit een vinger in de de aarde gehad. Gelukkig weet Ben er wel wat van maar we zijn wel beide beginners.

De tuin is het afgelopen jaar wel verwaarloosd geweest omdat mijn vader nog slecht uit de weg kon maar we zijn eind februari dapper begonnen er onze plek van te maken. Ik ben al weken zoet met zaadjes spelen dus ben wel benieuwd wat het gaat worden.

Het belangrijkste is wel dat we lekker bezig zijn en er tot nu toe veel plezier in hebben.

Verder weinig tijd om te schrijven vandaag, want we gaan zo weer naar de tuin toe. Ik las hier ergens over de rode blaadjes aan de bessenstruiken dat dat bloedluis zou zijn dus ik ga lekker blaadjes plukken. Ben wil uien gaan poten en we gaan kijken wat we aan netten en bogen hebben om wat te gaan zaaien.

Bijgevoegd een foto van begin maart toen we net een paar keer geweest waren.

spitten13581333691747.JPG

Geplaatst:
welcome2Dbloemen3.jpg
Geplaatst:
  • Auteur

Hartelijk dank voor het welkom

De rechterkas is van ons de andere is van onze buurman Jorieke. Naast het schuurtje (waar ik vooral erg blij mee ben) staat er nog een kleinere kas die in betere conditie is.

Vandaag een heerlijke dag in de tuin gehad. Ik ben zoet geweest met blaadjes plukken en onkruid verwijderen en Ben heeft uien, sjalotten en knoflook gepoot, wortelen en spinazie gezaaid en de heg gemaaid.

Ik ben erg benieuwd wat er boven gaat komen.

lichter-huisjer81261333747863.jpgtunnelkassen39631333747945.JPG

Geplaatst:

Carla en ben welkom. Heel veel tuinplezier gewenst!

We zijn benieuwd naar het vervolg en je vragen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je appelvrouw , ik heb net het moestuin seizoenen forum ontdekt dus het lijkt me leuk om daar wat bij te houden. Want ik raak nu al helemaal in de war van al de nieuwigheid. Even uitproberen hoe het daar werkt.

Geplaatst:

Welkom ! ziet er wel wat winderig en fris uit nog he ? Maar mooi stekkie ! Kun jullie je helemaal uitleven. succes hoor !

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hallo en welkom!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Welkom en wat een mooie grote tuin zeg!

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Hallo Bit, Helly en Janine~Bustani, Nog bedankt voor het welkom hier.

Wij zijn ook wel heel gelukkig met het mooie plekje

Geplaatst:

En welkom! Je schreef over bloedluis... Ik heb dit jaar allerlei ongenode gasten in mijn bomen en planten. Bloedluis lijkt op wolluis, of op een witte schimmel op takken. Prima te bestrijden met spiritus. Het veroorzaakt op mijn sierappel echter geen rode blaadjes.

Rode, omgekrulde blaadjes zitten weer op mijn perenbomen...

Kortom: welkom!!

Time flies like an arrow; fruit flies like a banana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic