Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Een vreselijk plantje, wat met recht onkruid wordt genoemd...

Bijna niet uit te roeien, zelfs spuiten helpt niet!

Wat je kan doen is worteltje voor worteltje er uit halen, of 2 spaden diep omspitten, maar het is taai spul, de kans dat het gewoon weer opkomt is groot!

Je boft!!!

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Yep, dat is zevenblad. Bij mij in de tuin (helaas) overvloedig te vinden. Het heeft soms 7, soms 9 en als het groter is soms zelfs 5 blaadjes (iig.. bij mij.. weet niet of ik één of andere superhelden versie hier heb)

Geplaatst:

Ja zevenblad of hanenpoot,kan je heerlijk spinazie van koken.

Het smaakt ook naar spinazie.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Gatver!

Wie verzint het om onkruid te eten. haha

Ik ben geen koe hoor! Sla is al erg, dan voel ik me net een konijn. haha

Nee hoor, maar mijn zevenkruid gaat niet in de pan, of liever ik 'hak ze in de pan'.

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Thea heeft anders wel gelijk Rauw smaakt het als peterselie, en als je het kort in de pan laat slinken is het net spinazie. Laatst nog zevenblad pasta gemaakt. If you can't beat it, eat it!

Geplaatst:

Ze zeggen wat een boer niet kent dat eet hij niet.

Jammer zo mis je wat.

Geplaatst:

Nou dan ga ik eens een flinke pan ervan maken....vecht er al jaren tegen

Is het na het koken ook in te vriezen en later weer op te warmen??? met spinazie mag dat niet weet ik maar geldt dat ook voor 7 blad...geen 2 keer opwarmen??

Geplaatst:

Nu ik hier lees dat het eetbaar is ga ik er toch anders tegenaan kijken

met vriendelijke groet, Rubo

Geplaatst:
Is het na het koken ook in te vriezen en later weer op te warmen??? met spinazie mag dat niet weet ik maar geldt dat ook voor 7 blad...geen 2 keer opwarmen??

Dat 2x opwarmen niet mag is geloof ik ook alweer achterhaald.

Maar je kan 7blad toch in elk geval rauw of heeeeel kort geblancheerd invriezen.

mijn receptenblog: http://www.laag-pitje.net/

Geplaatst:

Dan ga ik voor geblancheerd...slinkt het in ieder geval....heb wel een diepvrieskist, maar daar moet straks ook nog kilo's oogst in..... .....hoop ik

Geplaatst:

Wat was ook alweer het credo?

If you can't beat it... eat it!!!

Geplaatst:

Ik kreeg een tic in mijn ooglid toen ik het zag, dus, JA, da's dat klere....eh, zevenblad.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Haha Bubbels.

Maar effe serieus mensen..je kunt er echt goed mee koken. Het schijnt ook erg goed te zijn voor mensen met jicht ( dat schrijft de meneer die op smulweb een recept van zevenbladpesto heeft staan) die pesto heb ik gemaakt en is heerlijk. Ik doe ook een paar blaadjes door de salade, of op een mooi opgemaakt bordje met voorgerecht en dan een takje 'hanepoten' erover heen.

Volgens mij is zevenblad geen onkruid maar gewoon een vergeten groente.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja, je raakt het nooit meer kwijt....als het al niet door zaad zich kan verspreiden, dan maakt het wel wortelscheuten, zoals brandnetel en elk inniministukje dat je laat zitten, wordt gewoon weer plantje.

Geplaatst:
  • Auteur

Dus DE ideale groente om in het plantsoentje van de gemeente te kweken tussen hun struikjes Schoffel Bestendig

Geplaatst:

Ja klopt, het is m'n favoriete bladgroente maar je wilt hem niet in de tuin hebben

Geplaatst:

Wat stom, ik ken dit plantje echt niet in deze omgeving. Groeit het slecht op zurige zanderige grond?

Ik wil het graag plukken (maar niet uit mijn tuin graag)

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Jasmin: Oh, dat is leuk. Plukken we een maaltijd bij elkaar.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ja zevenblad groeid heel goed uit.Vooral als je 4 jaar niks aan je tuin kon werken.Ben met frisse moed begonnen om te eten van de hanenpoten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.