Tanja65 Geplaatst: 1 april 2024 Geplaatst: 1 april 2024 Ik kan wel wat bolletjes uitgebloeide blauwe druifjes voor je meenemen. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Ciska Geplaatst: 2 april 2024 Auteur Geplaatst: 2 april 2024 (aangepast) @Tanja65prima de luxe..😊 zoals het nu lijkt doet de thijm oregano het, nog wel een ienimienie stekje, zal ik hem voor je meenemen? 2 april 2024 aangepast door Ciska Quote
Tanja65 Geplaatst: 2 april 2024 Geplaatst: 2 april 2024 (aangepast) Graag! Hoeveel bolletjes wil je? Ik zal ze hier uit de tuin vissen vlak voor we naar de MTFD gaan, ze staan nu nog te bloeien. Maar ze hebben zichzelf ruim uitgezaaid dus geen probleem om er een aantal op te graven. 2 april 2024 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Nasuada Geplaatst: 3 april 2024 Geplaatst: 3 april 2024 Ik neem ook stekjes vlinderstruik voor je mee, ze lijken aan te slaan. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Stan W Geplaatst: 11 april 2024 Geplaatst: 11 april 2024 Heb nog twee honingbessen in pot staan als je die wil hebben. Ben alleen de kaartjes met de rasnamen erop kwijtgeraakt de afgelopen jaren. Als je dat belangrijk vindt (wat ik goed zou begrijpen) heb je echter niet zoveel aan deze twee. Quote
Ciska Geplaatst: 11 april 2024 Auteur Geplaatst: 11 april 2024 @Stan W graag...als ze maar lekker zijn😊 Wat wil je er voor terug? Quote
Goldfish Geplaatst: 11 april 2024 Geplaatst: 11 april 2024 Honingbes smaakt in elk geval niet naar honingbes. Dat ga je binnenkort ontdekken. Houden trouwens wel van wat kalk en ijzer. Quote
acpronk Geplaatst: 11 april 2024 Geplaatst: 11 april 2024 Ze smaken wel naar honingbes, maar niet naar honing.Je moet ze zo laat mogelijk plukken, liefst als ze er zelf van af vallen, dan zijn ze het minst wrang (of zoetste, hoe je het wilt noemen).Voor de komende MTFD heb ik ook stekjes beschikbaar, van 2 moderne Canadese rassen (weet nu niet meer welke welke is). Je moet in ieder geval kruisbestuiving hebben, dus minimaal 2 rassen. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Ciska Geplaatst: 12 april 2024 Auteur Geplaatst: 12 april 2024 @Goldfish, @acpronk okay..... Kan ik uit jullie reactie opmaken dat ze dus niet echt lekker zijn?? Wrang, niet zoet.... Laat ik het dan anders zeggen...vogels lusten ze wel? Kijk.... dan zet ze in het bessenbos 2 neer en lok ik ze uit het bessenbos 1, waar de blauwe bessen staan.😅 Quote
acpronk Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 Als ze echt goed rijp zijn, dan zijn ze wel wat zoeter, maar de naam honing van honingbes maken ze niet waar.En vogels lusten ze ook, dus je zou ze als afleiding kunnen gebruiken.Let er wel op dat ze volle zon nodig hebben voor de beste smaak. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Ciska Geplaatst: 12 april 2024 Auteur Geplaatst: 12 april 2024 @acpronk ze staan daar vollop in de zon boven op een "berg" bij de rest van de collectie bessen. Als het mag wil ik de stekjes volgend seizoen wel...als je nog bijzonder klein fruit weet wat ik nog niet heb...roep maar! Moet nog wat plekken opvullen Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 (aangepast) Onze honingbessen in Frankrijk waren redelijk, maar ik at ze van de struikjes als ze los kwamen. Geen honing, toch apart en ik vond ze lekker, op tafel zijn ze zelden gekomen. 12 april 2024 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 @Ciska zou je voor mij niet nog een stekje oregano tijm meenemen? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Stan W Geplaatst: 13 april 2024 Geplaatst: 13 april 2024 Op 11-4-2024 om 19:48, Ciska zei: @Stan W graag...als ze maar lekker zijn😊 Wat wil je er voor terug? Of deze lekker zijn weet ik niet, heb er nauwelijks bessen aan gehad. Bovendien vind ik honingbessen, zelfs van de beste rassen helemaal niet zo lekker. Kan zijn dat ik ze te vroeg pluk, maar dat is eerlijk gezegd pas zodra er blauwe honingbessen beginnen te vallen. Blijf altijd het bittere en iets wrange te duidelijk proeven. De keukenlaurier en rode en/of spitskool zaailingen lijken mij wel leuk. Quote
acpronk Geplaatst: 13 april 2024 Geplaatst: 13 april 2024 als je nog bijzonder klein fruit weet wat ik nog niet heb...Wat heb jij, of wat heb je niet?Vind je druiven of vijgen ook klein fruit?Qua druiven heb ik Einset Seedless, Reliance en eentje die ik als Kodrianka heb gekocht maar het niet is. Dit zijn stekken die ik afgelopen winter heb gezet. Wortelvorming is dus nog niet gegarandeerd.Ook heb ik stekken van een medeforumlid van Venus en Vanessa gekregen, die heb ik pas vorige week opgepot. Hopelijk slaan die (ook) aan.En ik heb vijgen, vorig jaar een aantal gestekt, maar de labels zijn onleesbaar geworden, dus je weet niet welk ras je dan krijgt. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Ciska Geplaatst: 14 april 2024 Auteur Geplaatst: 14 april 2024 @Stan W de laurier is voor jou...neem hem de volgende keer mee. plus de 4 L potten Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.