Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ruilijstje Ciska april 2024


Ciska

Aanbevolen berichten

Graag! Hoeveel bolletjes wil je? Ik zal ze hier uit de tuin vissen vlak voor we naar de MTFD  gaan, ze staan nu nog te bloeien. Maar ze hebben zichzelf ruim uitgezaaid dus geen probleem om er een aantal op te graven. 

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Heb nog twee honingbessen in pot staan als je die wil hebben. Ben alleen de kaartjes met de rasnamen erop kwijtgeraakt de afgelopen jaren. Als je dat belangrijk vindt (wat ik goed zou begrijpen) heb je echter niet zoveel aan deze twee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze smaken wel naar honingbes, maar niet naar honing.
Je moet ze zo laat mogelijk plukken, liefst als ze er zelf van af vallen, dan zijn ze het minst wrang (of zoetste, hoe je het wilt noemen).

Voor de komende MTFD heb ik ook stekjes beschikbaar, van 2 moderne Canadese rassen (weet nu niet meer welke welke is). Je moet in ieder geval kruisbestuiving hebben, dus minimaal 2 rassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Goldfish, @acpronk okay.....

Kan ik uit jullie reactie opmaken dat ze dus niet echt lekker zijn?? Wrang, niet zoet....

Laat ik het dan anders zeggen...vogels lusten ze wel? Kijk.... dan zet ze in het bessenbos 2 neer en lok ik ze uit het bessenbos 1, waar de blauwe bessen staan.😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

@acpronk ze staan daar vollop in de zon boven op een "berg" bij de rest van de collectie bessen. Als het mag wil ik de stekjes volgend seizoen wel...als je nog bijzonder klein fruit weet wat ik nog niet heb...roep maar! Moet nog wat plekken opvullen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze honingbessen in Frankrijk waren redelijk, maar ik at ze van de struikjes als ze los kwamen. Geen honing, toch apart en ik vond ze lekker, op tafel zijn ze zelden gekomen. 

aangepast door appelvrouw
  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-4-2024 om 19:48, Ciska zei:

@Stan W graag...als ze maar lekker zijn😊

Wat wil je er voor terug?

 

Of deze lekker zijn weet ik niet, heb er nauwelijks bessen aan gehad. Bovendien vind ik honingbessen, zelfs van de beste rassen helemaal niet zo lekker. Kan zijn dat ik ze te vroeg pluk, maar dat is eerlijk gezegd pas zodra er blauwe honingbessen beginnen te vallen. Blijf altijd het bittere en iets wrange te duidelijk proeven. 

 

De keukenlaurier en rode en/of spitskool zaailingen lijken mij wel leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites



als je nog bijzonder klein fruit weet wat ik nog niet heb...


Wat heb jij, of wat heb je niet?
Vind je druiven of vijgen ook klein fruit?

Qua druiven heb ik Einset Seedless, Reliance en eentje die ik als Kodrianka heb gekocht maar het niet is. Dit zijn stekken die ik afgelopen winter heb gezet. Wortelvorming is dus nog niet gegarandeerd.
Ook heb ik stekken van een medeforumlid van Venus en Vanessa gekregen, die heb ik pas vorige week opgepot. Hopelijk slaan die (ook) aan.

En ik heb vijgen, vorig jaar een aantal gestekt, maar de labels zijn onleesbaar geworden, dus je weet niet welk ras je dan krijgt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...