Marieke Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Dit is de kookpot die we voor de aardappels gebruiken , dat gat is dus om het rookkanaal op aan te sluiten. En de voorkant : De grote emaillen pan kun je er uithalen : Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Jorieke123 Geplaatst: 16 februari 2012 Auteur Geplaatst: 16 februari 2012 Te gek Marieke! Wat een gaaf ding Dank je voor de foto's, ik zal ze ook even aan Joep laten zien. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2012 Auteur Geplaatst: 20 februari 2012 Hier zijn de varkens blij dat de grond weer ontdooit is! Er stond net een big naar China te graven volgens mij Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 volgens mij is het een lust om naar ze te kijken...malle beesten Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 februari 2012 Auteur Geplaatst: 21 februari 2012 Er lopen nu 4 wolvarkentjes op een stukje land waar moestuin moet komen (uitbreiding van de bestaande moestuin). En dat grenst direct aan ons hek, langs de weg. Er lopen best vaak wandelaars, en die zie je dan meteen opkijken (ik denk dat ze geknor horen) en stoppen om te gaan kijken. Die varkentjes zien mensen, en komen dan keihard knorrend aangerend naar het hek Moet een erg grappig gezicht zijn.Er zit nog een (droge)sloot tussen, ze kunnen ze dus niet aaien Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Heb je er een bordje "niet voeren" bijstaan? Mensen geven soms de gekste dingen aan beesten Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 21 februari 2012 Auteur Geplaatst: 21 februari 2012 Nee, maar ze kunnen er ook echt niet bij. Of ze moeten het al in een flinke boog over het hek en de sloot gaan gooien. Maar dat heb ik nog niet gemerkt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 2 maart 2012 Auteur Geplaatst: 2 maart 2012 De wolvarkentjes, lekker aan het ploegen: View My Video (zet je boxjes maar niet aan, er waaide wind in de microfoon...) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 2 maart 2012 Geplaatst: 2 maart 2012 Je varkens lusten ook luzerne en mooi in het land .Dubbel plezier Luzerne Natuurlijk gezond krachtvoer Luzerne is een vlinderbloemige plant die al meer dan 2000 jaar voor veevoer wordt verbouwd. Luzerne (Herbe Medica) was het voer voor de cavalerie en de trekpaarden van van de oude Grieken en Romeinen en is erkend als een uitstekend groenvoer. Vergeleken met ander voeders is Luzerne een natuurlijk gezond krachtvoer met één van de beste bronnen van hoogwaardige eiwitten, vitaminen en mineralen. Luzerne is ook goed te gebruiken als aanvullend voer voor zwakke en herstellende dieren, omdat het licht verteerbaar is. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Jorieke123 Geplaatst: 6 maart 2012 Auteur Geplaatst: 6 maart 2012 Je ooit afgevraagd waar de term 'Lui varken' vandaan komt? Zie hier: View My Video Het waaide nogal, dan staan alle kippen lekker in het varkenshok. 1 van de varkens stond buiten te grazen, maar deze dame vond dat ze wel een schoonheidsslaapje kon gebruiken (sorry voor de 1e-maandag-van-de-maand-sirene) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 Haha die laat gewoon over zich lopen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 20 maart 2012 Auteur Geplaatst: 20 maart 2012 Vrij saai filmpje, van heel normaal varkensgedrag: View My Video Zouden alle varkens in NL dat maar kunnen doen de hele dag Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yola Geplaatst: 20 maart 2012 Geplaatst: 20 maart 2012 Happy pigs, dat gun je toch elk varken?Hier hebben we er 1 bij die ik met geen mogelijkheid in het weiland houden kan, ze breekt door de draden en racet terug naar stal, waar ze helemaal alleen naast de schapen woont, heeft het ogenschijnlijk prima naar haar zin, denk dat ze de beer niet mag, haar zus heeft het buiten perfect naar haar zin.Rare beesten. Quote
Helly Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Dat zijn geen wolvarkens, dat zijn woelvarkens. Lijkt wel (op een eerder filmpje) alsof ze een zwembad (modderbad?) voor zichzelf aan het graven zijn Quote Good things come in small packages
Marieke Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Hier de willie wollies ontzettend blij kunnen maken met het geven van een tuinslang, en de daardoor onstaande modderpoel Heerlijk! Hoe kan ik een filmpje plaatsen? Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Jorieke123 Geplaatst: 22 maart 2012 Auteur Geplaatst: 22 maart 2012 Oh die van jou kam je elke dag, of niet? Moooooi! Helemaal niet zo afro als die van ons. Meer golvend. Je kunt filmpjes uploaden naar bijv. Tinypic, en dan hier de link plaatsen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Marieke Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 (aangepast) Ja tuurlijk, elke dag kammen en pedicure natuurlijk. En uitgebreide thaise massage met op de achtergrond Mozart, voor super mals vlees straks Inderdaad , hele andere krullen dan die van jullie! 22 maart 2012 aangepast door Gast Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
hansm Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Jorieke die van jouw hebben schaamhaar vergelijken bij dit goldenretriever vachtje van Marieke haar varken Quote Players only love you when they're playing.
marnick1999 Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 kan je mischien nog een goeie foto geefen van je varkens Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 april 2012 Auteur Geplaatst: 9 april 2012 We hebben gisteren een (tijdelijk) modderpoeltje gemaakt bij de wollies: View My Video Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Leuk die viespeuk, waneer zijn je kunekune uitgerekend ? Quote Players only love you when they're playing.
marnick1999 Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 hoeveel kost tegewoordig een varken en zij jou varkens lief en zijn mannetjes ook lief Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 april 2012 Auteur Geplaatst: 9 april 2012 @Hans: De Kunekune's gaan hopelijk met een weekje bevallen. Ze zijn echt dik nu. @Marnick: Varkens kosten van een paar tientjes, tot een aantal honderd euro per varken. Het ligt helemaal aan welk ras je wilt. Mannetjes zijn vaak gecastreerd, dan zijn ze bijna gelijk aan vrouwtjes. Vrouwtjes schijnen dan zelfs vervelender te kunnen zijn (als ze berig zijn bijv.) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Cool spannend ook, wieweet hoeveel je er krijgt Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 13 april 2012 Auteur Geplaatst: 13 april 2012 Nog geen nieuws op het biggen-front.Wel ben ik info aan het zoeken over Jimmy, een Duroc varken. Ik was even benieuwd hoe hoog dat ras nou precies wordt, en dus of hij al bijna op zijn hoogst is. En dan lees ik overal weer dat Duroc varkens toch zo agressief zijn. En onrustig. En dat ze daarom zelfs niet als hobbydier kunnen worden gehouden (staat op de site van de levende have). Dat wist ik voordat we hem kochten, en degene waar we hem vandaan hebben, vond dat hevig meevallen. Hierbij dus even een goed woordje over Duroc varkens. Wij hebben er dus maar 1, en hij is gecastreerd, dus of onze info nou zo betrouwbaar is... Maar Jimmy is echt een superlief varken. Hij vreet niet je halve hand op als je er (kriel-formaat) aardappeltjes in stopt. Hij springt niet tegen je op als je aan komt lopen met een emmer vol met heerlijk slobber voer. Als je hem aait, kom je niet meer van hem af. Hij blijft dan achter je aan sjokken, tot je weer aait. En dat komt niet omdat hij bijv. zo dik en sloom is ofzo. Want hij is (helaas ) nog lang niet dik. Aai je hem op zijn zij/buik, dan stort hij om en blijft hij liggen De wolvarkens (iets jonger dan Jimmy) Zijn een stuk springeriger en ze happen ook wel eens ergens in als ze denken dat het eten is. En dan blijkt het je been Korter gezegd: Onze Duroc is super! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.