Geplaatst: 20 juni 201213 j Auteur Een echinacea theetje? Ik zal eens neuzen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 20 juni 201213 j Nee meer voer wat oppeper/extra kracht geeft, zoiets van zeer goede kindermelk of van DA of pap of iets wat haar extra geeft om gezond te zijn. Met je varken en flesvoeding zou ikzelf bezorgt zijn of dit voldoende voor haar is, bij mijn kittens met de hand opvoede werd ook aangeraden om verschillende soorten kittenmelk te mengen, dat was een dure met een gewone om te zorgen dat alles wat nodig was binnen kwam, alleen de dure geven was ook weer overdreven en niet nodig. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 20 juni 201213 j Auteur Ratje is slechter dan vanmorgen, dus ik ga zo maar weer naar de DA. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 20 juni 201213 j Auteur Verdomme... Ratje is niet meer. Met dat ik bij de DA aankwam, was ze al zo goed als in shock. Ze kwam niet echt meer overeind, en knorde hard als ik haar op tilde. Alsof ze overal pijn had. (daarvoor maakte ze nooit herrie tijdens het oppakken...) Vanmiddag was ze nog OK. Goed gedronken, even rond gestapt in het gras, daarna weer lekker geslapen. Maar rond 4 uur wou ze al niet meer drinken, en stribbelde ze tegen bij het oppakken. Dus ik heb extra opgelet, en rond 5 uur was ze al slapper en minder mobiel. Als ik haar op de grond zette, liep ze een rondje op de plaats Ik heb haar nog streng toe gesproken, dat we dat niet gingen doen hoor! Maar goed... heeft niet geholpen De dierenarts heeft haar een spuitje gegeven, we hebben samen gewacht tot haar hartje het niet meer deed. En nu ligt ze in de cavia kooi, te wachten tot Joep een mooie boom uit zoekt waar ze onder komt. Geen steen ofzo, daar doen we niet aan hier. 6 weken heerlijk zitten tuttelen, terwijl we eigenlijk liever hebben dat alles 'vanzelf' gaat (zoals met de andere biggen, die almaar dikker en groter worden) en nu moet ik haar plekje opruimen, en de warmtelamp uitdoen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 20 juni 201213 j Balen Jorieke na zoveel voor haar gedaan te hebben is het best zuur, maar blijft top/lief dat jullie zo met haar bezig zijn geweest. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 20 juni 201213 j Echt S**t Je hebt er wel alles aan gedaan. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 juni 201213 j Dood gaan is altijd schokkend.En vooral als het snel gaat en niet ziet aankomen.Sterkte voor jullie beiden.En de andere meer aandacht tuttelen. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 20 juni 201213 j Ach meis, wat rot voor jullie. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 20 juni 201213 j Bah....wat naar voor jullie! En voor Ratje natuurlijk. In ieder geval kan je zeggen dat je je best gedaan hebt voor haar!
Geplaatst: 21 juni 201213 j Ach wat sneu... ik ging helemaal voor Ratje!... Ze heeft in ieder geval een enerverend kort leven gehad... En in die tijd hebben wij (de lezers) ook van haar (via jouw filmpjes en verhalen) mogen meegenieten...
Geplaatst: 22 juni 201213 j Wat naar, voor Ratje en voor jullie. Zoveel zorg en dan toch nog moeten laten inslapen. Is nooit een leuk iets om te moeten beslissen ook al is t t beste voor t beestje. Good things come in small packages
Geplaatst: 27 juni 201213 j Kom net thuis van mijn werk en kijk natuurlijk direct in stal, Madouc was aan het biggen!! Gelijk al een spannend moment, ze had een mega stronest gebouwd en dar de biggen in verstopt, heb ze eerst uitgegraven en apart gehouden, toen de laatste geboren was heb ik ze aangelegd in een door mij gemaakt en gelukkig door Madouc goedgekeurd kleiner nest.In totaal 8 biggen, vanavond probeer ik foto's te plaatsen.Wordt vevolgd dus.........
Geplaatst: 27 juni 201213 j Auteur Leukkkk! Dat is nou eens tof thuiskomen zeg! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 27 juni 201213 j En dan hier de biggen.Het ziet er nog allemaal heel goed uit, Madouc blijkt een heel lieve rustige moeder die zo relaxed is dat ik zelfs aan haar biggen mag komen.Van pasgeboren biggen verbaasd het me altijd hoe varkensachtig ze al zijn,vol vechtlust en kracht.Op deze foto's zijn ze net geboren. Uploaded with ImageShack.us
Geplaatst: 28 juni 201213 j Auteur Haha gaaf zeg, wat een gekrioel! Ik vind het zo mooi dat moeders ze er alleen maar uit 'schiet', en dan als melkbar dient. De biggen worden niet schoongelikt (zoals bij schapen bijv.) en vinden zelf de weg naar de tepels. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 28 juni 201213 j Wat een prachtige bijna wildzwijn achtige biggetjes ze zien er heel wild/natuurlijk uit, ik ben even kwijt wat het ras of dacht de kruising van twee rassen is ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 28 juni 201213 j Het zijn mangalitza varkens, beer is blond, moeders is rood.Schrok om eerlijk te zijn wel van de "desinteresse " van de melkbar ze was eerst alleen maar aan het baren en keek idd niet naar haar kroost om.Nu lopen de biggen al met strootjes te slepen en te spelen, hoop op mooi weer dan kunnen ze lekker naar buiten.
Geplaatst: 28 juni 201213 j Oke leuk, tof dat een stuk of 3-4 mensen hier het wolvarken houden. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 3 juli 201213 j Biggen doen het geweldig, ze wonen nu sinds zaterdag buiten waar ze ook slapen, er staat een hut maar die is afgekeurd door Madouc, die veel liever slaapt in een zelfgegraven nest met haar biggen dicht tegen zich aan.
Geplaatst: 3 juli 201213 j Mooi Yola! Ze zien er prachtig uit. Hoe oud is de moeder?Ga je al de biggen zelf houden? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 juli 201213 j De biggen worden uiteindelijk allemaal verkocht als vlees.Madouc is een maand of 9.Vanmiddag lag ze in haar modderpoel samen met de biggen, ze zagen er heerlijk uit, ik kan er echt uren naar staan kijken.
Geplaatst: 4 juli 201213 j Auteur Maar omdat ze zo laat in het jaar zijn geboren, heb je de hele winter 9 hongerige 'biggen' lopen. Houd je ze dan binnen? Want buiten komen ze in de winter niet erg veel aan toch? Wolvarkens kunnen dan wel erg goed tegen de kou, maar veel eten wordt omgezet in warmte in plaats van in vlees. Ik ben benieuwd Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.