Geplaatst: 25 maart 20187 j Auteur Nee, helaas heeft het zielepootje het toch niet gered. Ze lag vanmorgen dood in het nest, plus nog 2 andere biggen Ik zie geen beschadigingen of andere gekke dingen dus ze zullen 'gewoon' geplet zijn, of er was iets anders (inwendigs) en dáárna zijn ze onder hun moeder gekomen... Dat weet je ook niet. Ze is verder heel voorzichtig met gaan liggen en opstaan en heeft geen gekke diepe kuil gegraven als nest enz. (waar de biggen dan wel eens in kunnen rollen en dan onder hun moeder komen) Ze heeft nu nog 10 biggen en daar zijn wij helemaal tevreden mee, het is jammer dat er meer werden geboren en dat die dood gingen Liever 'maar' 8 tot 10 biggen bij geboorte en dan allemaal goed of hooguit eentje die minder is. Tja, niet echt een toffe ochtend dus Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 25 maart 20187 j He wat kak joh van de biggetjes. Maar 10 is nog een prachtig aantal inderdaad. Of ze eerst geplet zijn of al zwak waren en daarom geplet zijn, weten we niet. Maar wel dat de mams in ieder geval in haar eigen nest kon opstaan en bewegen. En niet door hekken gedwongen werd te blijven liggen zoals die arme zielen in de reguliere varkensteelt. Snap dat desalniettemin je ochtend niet erg jofel was. Sterkte! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 27 maart 20187 j Auteur Nou met de 10 biggen gaat het verder goed. Hun moeder eet even wat minder omdat ze berig is/wordt maar met haar gaat het ook goed. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 27 maart 20187 j Goud-zilver-koperglans... wat een beauty "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 27 maart 20187 j Whahahaa Wat een gifskietertjes! En dat bij nog maar een paar dagen oud. De kunes matten ook, maar echt pas veel later (en meer door de kont in de strijd te werpen, minder kopjebotsen)Die goud/brons/zilver big lijkt haast wel blauwe oogjes te hebben trouwens. Inderdaad echt een plaatje [emoji7] wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 15 april 20187 j Auteur Nou George en Brownie maken er zo op de MTFD een goeie show van.... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 april 20187 j Nou, inderdaad Ik heb er een filmpje van gemaakt, zal ff kijken hoe ik m kan plaatsen.
Geplaatst: 20 april 20187 j Auteur Zo, 4 weken na de vorige biggen... nieuwe biggen! Ze zijn gisteren geboren en er liepen er nu al een paar buiten! En niet eens per ongeluk De volgende biggen (van onze 3e zeug) komen 'pas' weer in juli. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 20 april 20187 j Gefeli!!!Zo hier zie je dan toch echt weer Kune terug in die twee (?) met tekening he. Zit er ook meer Kune in deze toom dan in die vorige? Erg olijk stelletje hoor. Die zwart witte springt er helemaal uit! Ze treffen het met het weer zeg. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 20 april 20187 j Auteur Nee evenveel Kune (een kwart). En die bonte zouden ook nog van de Bentheimer kant van George kunnen komen Wel weer wat piri piri's gezien hier en daar. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 april 20187 j Oh ja, er zit ook nog Bonte Bentheimer in. Sjonge, wat een mooie mengelmoesjes he. Je hebt vast bergen andere dingen te doen, maar we worden hier wel erg vrolijk van die plaatjes hoor - dus wat ons betreft: keep 'em coming! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 21 april 20187 j Auteur Nou ze stonden vandaag dus al te matten met elkaar! (kan je ook bekijken als je geen Facebook hebt ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 april 20187 j De kleine aso’s!!! Hahaha. Mini-vlekje laat zich in ieder geval niet op zijn / haar kop zitten wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 3 mei 20187 j Auteur De moeder van Nugget heeft weer biggen, en het verschil onderling is weer groot. Er zijn 4 kleinere biggen, van de 11. En 1 van die 4 is echt heel erg klein. We lieten ze vanmorgen castreren dus ik heb een foto gemaakt van het verschil, maar de grotere big zijn kont paste niet eens op mijn foto zo door de bench-draden. En dat is nog niet eens de grootste big, al verschilt dat niet heel veel. En er is niets mis mee verder hoor, zo op het zicht tenminste bedoel ik dan. Doet goed mee, vanaf het begin al, rent lekker rond, enz. Net als Nugget toen. En dit was dus een beertje en zijn balletjes moesten er dus ook nog eens uit Scheelt NOG weer wat grammen. Ook hebben we nu dus pas op 2 weken laten castreren, terwijl we dat liever op 1 week oud doen. Maar toen was dit biggetje al helemaal mini! De 3 andere kleine biggen zijn effen (rood)bruin, dus aan de kleur ligt het niet Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 3 mei 20187 j Nou zeg, wat een verschil Maar niet zo'n mooie tekening als Nugget "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 3 mei 20187 j Jeutje wat een verschil! En in bouw ook. Die dikke rooie heeft echt flinke hammetjes. Die kleine maar een smal bipsje hoor. Ze lijken wel andere rassen zo! Maar wat prachtig dat die variatie allemaal mag en kan he. Dat je geen allemaal even grote, even dikke, roze eenheidsworstjes hoeft te hebben, omdat de supers graag standaard maten koteletjes verkopen enzo. Ziet er buiten straks helemaal geweldig uit natuurlijk. Van die vrij rondhobbelende rare snuiters in alle vormen en maten. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 3 mei 20187 j Auteur Ja maar Speets, moet je zijn gouden wimpers dan eens zien Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 3 mei 20187 j O wat een schátje weer Zou die niet hier bij de kipjes in kunnen? Ik wou dat ik 40 jaar jonger was Nou ja, komt wel in een volgend leven Prachtige foto "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 4 mei 20187 j Awwwww. Super knappe wimpertjes. En wat een boorsnuitje-in-the-making! Sjonge! Lijkt wel een kort slurfje! (Ongetwijfeld normaal, maar wij zijn stompsnuitigerds gewend hiero) wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 4 mei 20187 j welkom biggetjes....jaloerssss...ik wil ook biggetjes .....Haha nog even geduld.ik ga vast op zoek naar een knapperd voor Zwoerdje in januari. Dus ik heb nog wel even. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 11 mei 20187 j Auteur Het allerkleinste biggetje, die met die vlekken, is ineens verdwenen... Ik had hem de dag daarvoor nog op de foto gezet omdat ie zo moeilijk moest doen met drinken: Net als die daar rechts naast trouwens, maar die redde zich wel aardig. De gevlekte big stond ook steeds wat te suffen met zijn oogjes half dicht. Maar goed, het was ook warm en dan worden alle biggen wat slomer en dromerig. Liggen ze veel in het zand te pitten. En de volgende ochtend was de big foetsie. Hij zal dus dood zijn gegaan, en zijn moeder heeft hem begraven of... 'opgeruimd' (opgegeten). Klinkt wat naar, maar dat is met deze warmte en eventuele vliegen enz. wel het beste wat een natuurlijk buitenvarken kan doen. Nou goed, de rest eet ondertussen ook al lekker mee van eierkoeken en krentenbollen, dus ik kan ze tammer gaan maken! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.