Babbelx Geplaatst: 9 april 2012 Share Geplaatst: 9 april 2012 Hee, Ik heb gisteren watermeloenen gezaait in plastic bakjes. Ik heb aan de onderkant 2 gaatjes gemaakt met een mesje. Ik heb ze in een bakje water gezet zodat de grond van onder tot boven water kan opnemen en ik ze de komende week geen water meer hoef te geven. Maar blijkbaar zijn ze iets te nat geworden. Ik las dat dat best wat problemen kan opleveren voor watermeloenen, dus heeft iemand een oplossing om de grond wat minder vochtig te maken?Edit: Topic gesplitst van: https://www.moestuinforum.nl/eravingen-met-watermeloen-kweken-t1662.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Missmass Geplaatst: 9 april 2012 Share Geplaatst: 9 april 2012 Ik heb mijn watermeloentjes gewoon opgekweekt in een plastic bekertje met potgrond en ze alleen water gegeven als de grond wat droger aanvoelde. De grond moet vochtig zijn, niet nat. Dat geldt ook voor als ze eenmaal groter zijn. Ik zou ze dus niet in een bakje water zetten want dan hebben ze continu 'natte voeten' en gaan ze rotten. Gewoon de potgrond vochtig houden door af en toe een scheutje water. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Babbelx Geplaatst: 9 april 2012 Auteur Share Geplaatst: 9 april 2012 Ik heb ze in een bakje water gezet totdat het water de grond in getrokken was. Ze staan er dus niet meer in. Voorlopig geef ik ze dus geen water meer.Bij mijn tomaten, paprikas en basilicums ging t prima maar nu is de grond ietsje te nat geworden Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 9 april 2012 Share Geplaatst: 9 april 2012 Wat ik doe na opzuigen en ze blijken echt te nat te zijn geworden, dat ik de potjes op keukenrolpapier zet, en het vocht er weer uit laat zuigen . paar x herhalen. Blijft wel nat , maar scheelt wel. Ben je het meeste vocht in ieder geval kwijt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Babbelx Geplaatst: 9 april 2012 Auteur Share Geplaatst: 9 april 2012 Ga ik gelijk proberen! Ze zullen er vast niet zo veel last van krijgen want het begint al te verdampen. Met de tomaten kwam het ook goed nadat ik was uitgeschoten met de gieter Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 9 april 2012 Share Geplaatst: 9 april 2012 Als je ze gister pas gezaaid hebt, kiep het bekertje om op een krant, zoek het zaad, mix een beetje droge grond door die natte, en alles weer op zijn plek terug stoppen en anders even op een doek op de radiator....vinden ze ook nog lekker warm Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.