Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kweekzakjes


Aanbevolen berichten

450469.tif

 

Handige zakjes als je een plantje hebt wat je weg wilt geven aangezien deze zakjes lekker goedkoop zijn en 1 liter inhoud hebben.

Ook handig als je geen stapels potjes in de schuur wilt hebben, want de kwaliteit is goed genoeg om de zakjes opnieuw te gebruiken.

 

Dus ik dacht de oplossing te hebben om plantjes te verkopen op de rommelmarkt, goedkope 'potjes'.

Maar helaas stak het weer iets anders in elkaar.. De zakjes zijn goedkoop, maar overal worden gewoon de verzendkosten van 'n pakket berekent. En 6,75 voor 50 zakjes bijvoorbeld.. Ja, dat gooit de prijs per zakje wel flink omhoog.

 

Dus dan begin ik weer snel te denken: Ik koop er een paar honderd, dan ben ik per stuk veel goedkoper uit..

Maarja, wat moet ik met een paar honderd kweekzakjes?!

 

Maar ook begon mijn 'handelsgeest' direct te werken,

Daarom wou ik hier even informeren voordat ik iets bestel:

Zijn er hier mensen die deze zakjes zien en denken "handig!" ? Misschien zie ik er dan nog wel wat in om er wél een paar honderd te kopen en die dan weer door te verkopen, die ik dan per brievenbus post kan opsturen naar de liefhebbers. Want ik ben er eigenlijk 100% zeker van dat ze simpel per brievenbus post kunnen, maar al die verkopers die willen natuurlijk weer zoveel mogelijk verzendkosten berekenen

 

Ik denk dat het ongeveer 8 cent per zakje zal kosten, maar dat hangt er ook weer vanaf hoeveel ik zou kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, goedkoper dan de potjes die je kunt kopen bij de tuincentrums (ja de Intratuin verkoopt ze echt! En ook niet goedkoop!) maar idd, gratis potjes zijn een stuk goedkoper. Maar niet iedereen kan die dingen gratis krijgen/vinden bij een tuincentrum. En als je weinig ruimte hebt (en daar weet ik alles van) dan zijn die zakjes denk ik ook wel handig; ronde potjes nemen toch meer ruimte in beslag dan zulke vierkante zakjes.

Zijn ze er alleen in klein formaat? Want een zaailing kan aardig groeien binnen no-time. Dan moet je ze, net als met potjes, toch weer verpoten naar een grotere versie.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua model lijkt het op een leeg melkpak (of fruitsap,chocomel,etc) dus die komt voor mij al in aanmerking, maar je kunt ook denken aan ziplockzakjes (worden tegenwoordig ook vaak als diepvrieszakjes verkocht) of broodzakken (bovenkant oprollen en je hebt een mooie maat met een wat stevigere rand). Boterhamzakjes lijken me inderdaad wat te slap, maar op het moment dat je potgrond in bijvoorbeeld zo'n broodzak doet en dat een beetje aandrukt geeft dat prima stevigheid. Het is maar een idee hè.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Helly, andere formaten kan ik nergens vinden.

@De Alternatieven.. Ja kan wel, broodzakken misschien nog. Ziplock.. Misschien wat lastiger omdat het geen vierkante bodem heeft, lastiger met verplaatsen?

 

 

Maar groter inkopen gaat 'm niet worden zo te horen

Voor de liefhebbers de plek waar je ze kan kopen (Heb nog geen idee of hij nou bereid is het met brievenbus post te versturen, want 5 cent per zakje is leuk.. maar niet als er pakket kosten bij komen )

 

Link naar advertentie; http://link.marktplaats.nl/549888776

En aangezien hij die advertenties vaak ververst, de link naar de verkoper: http://verkopers.marktplaats.nl/8464355

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de uitgang van de tuinsupers staat meestal een bak met potjes van planten die ze weggegooid hebben. Gratis.

En kijk maar eens bij kleinere tuincentra onder de tabletten. Vaak wemelt het van de plastic potjes.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...