Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pe/pa/to met zonnebrand


Arja

Aanbevolen berichten

Bijzonder, ik had geen zonnebrand verwacht achter glas + plastic (de hoes van de plantenflat). Maar het middelste groepje plantjes heeft dus deels witte blaadjes, ontdekte ik vanmiddag. Wist niet dat dat kon achter glas. 

 

Een nog groter mysterie is wat voor plantjes het zijn. Er staat een bordje 'Orange cherry' bij, en dat zou volgens mijn lijstje een tomaat moeten zijn, maar het is zo te zien een peper of paprika. 

 

PXL_20240310_152207818.thumb.jpg.decf5436bdf962e055e1a2f1a1ed1947.jpg

 

PXL_20240310_152223452.thumb.jpg.4816611b57c2ebd6c14703a10b2b2417.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja volgens mij heeft Wollie gelijk,  een bontbladige peper. Een spontane mutant of had je er zo een gezaaid? Het schijnt wel dat de planten wat meer moeite hebben met groeien/ produceren door het gemis van chlorofyl. Ze zijn wel mooi!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bontbladig, interessant! Het zal geen mutant zijn, want alle exemplaren in de potjes met deze naam zijn bont. 

 

Ik kan ook niet meer achterhalen hoe ik aan de zaadjes ben gekomen. Dus geen idee welke soort het is. Tenzij hij echt Orange Cherry heet, kent iemand een peper- of paprikasoort die zo heet? Hij zou van iemand hier kunnen komen (via mtfd of doos), maar ook van Velt of plantenasiel of zakenbank of vrienden. 

 

En ja, we hadden een tijd idioot veel mugjes. Nu bijna niks meer, weet niet of er straks weer een golf komt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus toch! Dan is er niks misgegaan, en klopt het label gewoon. Opluchting, want ik was even bang dat als er eentje niet klopte, de kans bestond dat er meer verwisseld was. 

 

Grappig hoor, de plantjes lijken (vind ik) op dit moment kwa bouw echt veel meer op pepers dan op tomaten. Maar ik geloof je meteen, want ik zat direct na jou op de route van de zadendoos, en jij had er flink wat tomaten ingedaan, herinner ik me. 

 

Ik ga morgen nog eens goed kijken en aan het blad ruiken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken, maar ik heb er helemaal geen foto van genomen. Van geen enkele tomatenplant overigens. Wel van enkele vruchten, maar niet van deze.

Plant is niet echt "dwarf", groeit gewoon indeterminate.
Geeloranje vruchten zo groot als een cherrytomaat.
Smaak niet bijzonder, maar smaken verschillen uiteraard.
Hoe meer varigation, hoe slechter de groei. Had ook een zaailing met witte kiemblaadjes, maar die ging dus dood.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...