Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

bepaalde en onbepaalde aardappelrassen.


Jasophoria

Aanbevolen berichten

In de Engelse benaming indeterminate and determinate, wat je ook bij tomaten rassen hebt.

De determinate stopt met groeien na een bepaald punt, en een indeterminate niet, die blijft gewoon door groeien.

Nu ben ik er dus net achter dat je dat ook hebt met aardappelen.

En de determinate rassen hoef je niet op te kuilen en de indeterminate wel, omdat je anders weinig oogst krijgt, omdat die dus hoger aan de steel aardappelen vormt, en als je die niet onder de grond stopt, word het niks.

Ik heb dus waarschijnlijk altijd indeterminate rassen gehad en behandelt als determinate rassen, en dan krijg je dus bijna geen oogst.

 

Maar het probleem is, dat geen enkele webshop waar je pootaardappelen kunt kopen, zeggen of het determinate of indeterminate aardappelen zijn, dus ik weet niet wat ik nu moet kopen?

Iemand die een webshop weet waar ze dat wel vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 1 gevonden die determinate is, de charlotte.

Hier verkopen ze dei  https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/pootaardappelen/pootaardappelen-1

 

Dus dan denk ik dat er nog wel meer moeten zijn.

Is er nergens een lijst met aardappelen die in Nederland te koop zijn, waar bij staat of ze determinate of indeterminate zijn?

En wat is de roseval, want die vind ik erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roseval kweek ik wel eens van aardappeltjes van de AH. Heerlijk aardappeltje. Net uit de grond ook erg mooi, met een parelmoer glansje erop.

Geen idee of het determinate of indeterminate is, maar daar heb ik met aardappelen eigelijk ook nooit rekening gehouden. Dit jaar wordt voor mij aardappelloos. (denk ik 😁)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...