Goldfish Geplaatst: 11 maart Share Geplaatst: 11 maart AANBOD De lijst wordt nog aangevuld, o.a. wanneer ik een goed beeld heb welke zaailingen ik over ga hebben, * Haal en breng service Vreeken, Fruitbomen.net (en b.v. Esveld) OPGEVEN KAN TOT VRIJDAG 10 UUR * zaailingen tomaat (lijst volgt) * zaailingen bloemen: Lathyrus Molucella (Klokken van Ierland) Centaurea (Korenbloem) Lavatera Cosmea Goudsbloemen Dille Citroenmelisse Lepelblad Huacatay munt Slangenradijs Prikneus Turkse drakenkop (niet veel) * graslelie * daslook * bamboe/tonkin stokken van 90cm en 120cm * kweekpotten van klein tot ongeveer 18L, rond en vierkant * chutney gemaakt van PawPaw * gelei gemaakt van eigen Japanse sierkwee met anijs limoen en zelfgekweekte szechuanpeper * eigen kiwibessen jam met A. 1/3 normale hoeveelheid suiker en B. met 1/2 normale hoeveelheid suiker * eigen kaki jam/gelei * eigen paw paw jam * OVB A. het uitgraven B. het kunnen transporteren. Een meerjarige zelfbestuivende lotusboom (Diospyros Lotus). Familie van de kaki. Geeft erg kleine wrange vruchten (vruchten worden wel groter bij bestuiving door een mannelijke boom). GEVRAAGD * pepers (mild tot matig heet) * paprika's * mother-of-thousands (is binnen !) * bergbasilicum (is 2x binnen) * aparte kruiden * eetbare bloemen * epsom zout / bitterzout/ magnesium sulfaat * dahlia's * zaailing bijzondere tomaten & vleestomaten evt. herfstframbozen, aardbeien (mits t ras bekend is of wanneer je echt lyrisch bent over smaak en opbrengst) RUILS: Henkg: .postzegel en ..... voor zaailingen zonnedauw Arja: stokken, stekken Japanse sierkwee voor .... peper en paprika. 4 om 4 jam ruil en gevlekte blad tomaat Nasuada: haar bestelling bij Fruitbomen net voor Keltisch zout en t aankoop bedrag Jorieke: krijgt 15-20 eierdozen , evt strobaal in ruil voor gastvrijheid Appelvrouw: potten, kiwibesjam, tonkinstokken, voor mother of thousands en 3 weckpotten, aankoop Big Ben en blauwe bes bij Fruitbomen.net voor geld Bonnie F: paar pollen daslook voor... Charly: Donsnachtschade, Wonderberry, Jaltomato (?) voor..... Inkopen doen bij Fruitbomen,net voor Appelvrouw, Nasuada, Jorieke Transport namens Charly van zaaitrays naar ACPronk Transport namens Arja van potje jam voor ACPronk Order Tanja, bij Vreeken Algemeen: frisdrank o.i.d. zie contact met Angela Lathyrus voor: Ciska Lathyrus voor" Arja Lepelblad + Huacathay munt voor : Tanja Weggeef tafel: zaaitray , kiwibessen jam, Paprika T-shirt Weggeeftafel : Tomaat 14 en Tomaat 28 = 42 days standaard tomaat niet bijzonder lekker, maar wel erg vroeg Tomaat 41: Hot Jade Black, een donkere tomaat die een hoog scoorde bij een Belgische kenner (Kris van W) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 11 maart Share Geplaatst: 11 maart Hoi Vincent we hebben het eerder over potten gehad, grote potten voor mijn groente/tomaat/paprika teelt. 18 liter potten zoveel als je kan missen. Staat het aanbod van jou daarvoor nog? Ik kan niet veel terug geven want ik heb niets van jouw lijst, ik kan wel betalen voor de potten? En wil nog graag een zwarte bes struik uit ZH welke zal ik laten weten als ik weet waar je heen gaat. Mother of thousands, bedoel je daar die vetplant mee? Die heb ik namelijk wel voor je. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 11 maart Auteur Share Geplaatst: 11 maart Ja die vetplant, is voor @Mevrouw Groen . Klopt ik ga kijken wat ik kan missen aan potten voor je, wordt vervolgd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 11 maart Share Geplaatst: 11 maart Top! De mother of thousands neem ik mee voor mevrouw groen. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mevrouw Groen Geplaatst: 11 maart Share Geplaatst: 11 maart Daar word ik heel blij van! Dank je wel, appelvrouw! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 11 maart Share Geplaatst: 11 maart 1 hour ago, Goldfish said: (geen idee of/wat er toen al half geruild is) Weet ik ook niet meer, maar ik heb vast wel wat pe en pa voor je. 1 hour ago, Goldfish said: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 14 maart Share Geplaatst: 14 maart Hej! Bij Fruitbomennet hebben ze de zwarte bes Big Ben. Zou je die voor mij kunnen kopen😀🙏? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 14 maart Auteur Share Geplaatst: 14 maart Tuurlijk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 15 maart Share Geplaatst: 15 maart Vincent, alleen als je heel veel P9 potjes overcompleet hebt (2e handsjes van kwekers?), dan wil ik er graag een aantal. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 15 maart Auteur Share Geplaatst: 15 maart Ik ga ze tellen, heb er vast wel wat over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 15 maart Share Geplaatst: 15 maart Wanneer ga je? Ik kijk het nog even aan maar ik denk dat ik 2 dode bessenstruiken heb. Zou je die voor me mee willen nemen bij fruitnet? Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 15 maart Auteur Share Geplaatst: 15 maart Ik ga meestal in de week VOOR de MTFD dus je hebt nog tijd. Fruitbomen.net is 15 minuten van mij gedaan dus ie een makkie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 1 april Share Geplaatst: 1 april (aangepast) Hoi! Ik hoefde eigenlijk niets/ niet zoveel terug voor de weckpotten maar jullie lijst is daarvoor te verleidelijk😍 Potten, stokken en kiwi jam daar maken jullie mij heel blij mee. Ik heb drie weckpotten ingepakt. 1 april aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 2 april Share Geplaatst: 2 april Vincent, over de P9 potjes van jou: Die blijk ik toch niet nodig te hebben voor dit jaar. (Ik vond het al zo raar dat ik er zo weinig had. Pas na veel zoeken vond ik nog een stapeltje. Nergens goed voor, dat netjes opruimen). Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 2 april Auteur Share Geplaatst: 2 april Ok, ik haal ze van het inpaklijstje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 2 april Auteur Share Geplaatst: 2 april @appelvrouw die stokken van 90 en 120cm, welke wil je en hoeveel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 2 april Share Geplaatst: 2 april Maak niet uit welke lengte en geef maar wat je kwijt wilt of een goede ruil vind..ik ben overal blij mee😊 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tanja65 Geplaatst: 2 april Share Geplaatst: 2 april Als je nog wat van de grote(re) potten over hebt houd ik me aanbevolen. Kom ze chronisch tekort. Ik ga even kijken of ik nog zaad van kruiden voor je heb. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 2 april Auteur Share Geplaatst: 2 april Op 11-3-2024 om 21:04, Goldfish zei: AANBOD De lijst wordt nog aangevuld, o.a. wanneer ik een goed beeld heb welke zaailingen ik over ga hebben, * Haal en breng service Vreeken, Fruitbomen.net (en b.v. Esveld) * zaailingen tomaat (lijst volgt) * zaailingen bloemen (lijst volgt) * graslelie * daslook * bamboe/tonkin stokken van 90cm en 120cm * kweekpotten van klein tot ongeveer 18L, rond en vierkant * chutney gemaakt van PawPaw * gelei gemaakt van eigen Japanse sierkwee met anijs limoen en zelfgekweekte szechuanpeper * eigen kiwibessen jam met A. 1/3 normale hoeveelheid suiker en B. met 1/2 normale hoeveelheid suiker * eigen kaki jam/gelei * eigen paw paw jam Ik ga verder zeer binnenkort Citrus bestellen in Tsjechië (www.citrus-shop.cz) of Italie GEVRAAGD * pepers (mild tot matig heet) * paprika's * mother-of-thousands (is binnen !) * bergbasilicum * aparte kruiden * eetbare bloemen * epsom zout / bitterzout/ magnesium sulfaat * dahlia's * zaailing bijzondere tomaten & vleestomaten evt. herfstframbozen, aardbeien (mits t ras bekend is of wanneer je echt lyrisch bent over smaak en opbrengst) RUILS: Henkg: .aantal p9 voor zaailingen zonnedauw Arja: stekken Japanse sierkwee voor .... peper en paprika. 4 om 4 jam ruil Appelvrouw: potten, kiwibesjam, tonkinstokken, voor mother of thousands en 3 weckpotten, aankoop Big Ben bij Fruitbomen.net voor geld Tanja: grotere potten voor zaden van kruiden Bonnie F: paar pollen daslook voor... Charly: Donsnachtschade, Wonderberry, Jaltomato (?) voor..... Inkopen doen bij Fruitbomen,net voor Appelvrouw , evt Bonnie Transport namens Charly van zaaitrays naar ACPronk Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 2 april Share Geplaatst: 2 april Wil je nog wat stokken kwijt? En wil je behalve de pe/pa ook een gekke variegated tomaat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nasuada Geplaatst: 3 april Share Geplaatst: 3 april Mocht je nog een plekje in de auto hebben voor de heenreis zou je dan een blauwe bes en een zwarte bes vaan fruitbomen.net mee kunnen nemen? Ik ga voor de tip van appel de zwarte bes de BiG Ben en voor de blauwe bes de bluecrop. kan ik als dank voor het rijden je blij maken met potje keltischzout ( consumptie) Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 3 april Auteur Share Geplaatst: 3 april 8 uren geleden, Arja zei: Wil je nog wat stokken kwijt? En wil je behalve de pe/pa ook een gekke variegated tomaat? Ik doe graag gek dus ja. Er zijn vast wel wat stokken over. Nog voorkeur voor 90cm boven 120cm? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 3 april Auteur Share Geplaatst: 3 april @Nasuada De auto is nog lang niet vol, dus Big Ben en Bluecrop neem ik voor je mee. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nasuada Geplaatst: 3 april Share Geplaatst: 3 april Super fijn dank je wel alvast namens de ontvangers van de chocotaart met blauwe bes en de zwartebes toetjes😅 Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 3 april Share Geplaatst: 3 april 3 uren geleden, Goldfish zei: De auto is nog lang niet vol Neem voor mij dan ook nog maar een blauwe bes mee als kan. Ik durfde niet te vragen maar blijkbaar is je auto groot dit jaar! Eigenlijk dan dezelfde bestelling als Nas, lekker handig. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.