Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Marokkanse munt stekken


Aanbevolen berichten

Op mijn nieuwe moestuin stond een mooie Marokkaanse muntplant, maar de vorige eigenaar heeft zijn plant ook meegenomen.

 

 

Maar goed, nu zou ik toch wel graag zo'n plantje willen.

 

Op de moestuindag kom ik niet en ook Zelhem eo. of limburg ben ik niet zomaar, maar wie kan me toch helpen aan een stekje hiervan?

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal van de week eens kijken op de tuin hoeveel levensvatbare muntwortels er over zijn. Denk dat er wel een aantal envelopjes gevuld kunnen worden.

 

Lijstje maken?

Snekermoestuin

Eva

Jasmin

Gemma

....

edit: Dennislp

edit: Seppie

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst marokkaanse munt gekocht ( ), wel eens waar in Belgie, maar goed... Ik heb 1 euro betaald... Daarvoor kun je hem bijna niet opsturen! (twijfel trouwens of de smaak veel verschild van de "gewone munt"??

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal van de week eens kijken op de tuin hoeveel levensvatbare muntwortels er over zijn. Denk dat er wel een aantal envelopjes gevuld kunnen worden.

 

Lijstje maken?

Snekermoestuin

Eva

Jasmin

Gemma

....

edit: Dennislp

 

 

Dat zou fantastisch zijn!

Laat me in PB ff weten wat je ervoor terug wilt!

 

groetjes Gemma

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal van de week eens kijken op de tuin hoeveel levensvatbare muntwortels er over zijn. Denk dat er wel een aantal envelopjes gevuld kunnen worden.

 

Lijstje maken?

Snekermoestuin

Eva

Jasmin

Gemma

....

edit: Dennislp

 

 

Helemaal geweldig Erny,

 

Ik hoor graag of het lukt en wat je ervoor wilt hebben.

 

 

 

@Eva1986, ik had bij ons al gezocht naar maroc muntzaad, maar dit hadden ze niet

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, het was bij Pelckmans (Belgie, meerdere winkels). Maar voor €1,- kon ik hem toch niet laten staan!

 

Liefst koop ik biologisch geteelde planten, maar soms wint mijn hebberigheid

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gescoord Gemma !

Dan schrap ik jou weer van mijn Muntlijstje...

 

Blijven volgens mij nu over:

Snekermoestuin

Eva

Jasmin

Seppie

Dennislp

 

Met Dennis heb ik al ge-pb't, als de andere belangstellenden dan ook deze week via pb hun adres willen sturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste mensen, heb me net aangemeld op dit leuke forum en dit wordt mijn eerste moestuin bericht

 

Ik koop altijd een bosje munt (dus geen plant) bij de toko of turkse/marrokaanse winkel voor 50 eurocent of minder. bij een supermarkt kun je vaak ook wat munt steeltjes krijgen.

 

Van 1 steeltje neem ik ca. 5 a 10 cm, haal de onderste blaadjes eraf en knijp de top eruit. In een potje met potgrond zet ik 3 a 4 van deze steeltjes, met een plastic zak erover. Nadat het begint te wortelen (na ruim een week) plant ik over naar een grotere pot of volle grond. Elk jaar heb ik zo volle bossen met munt, heerlijk voor o.a. thee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onderweg vanmorgen bij Oldenzaal langs kon ik het niet laten even bij een groot tuincentrum, Uit Het Broek, te vragen of ze daar ook Marokkaanse munt hadden. Helaas.

Ben er wel met een mooi paar klompen weer de deur uit gegaan.

 

Maar goed, Erny is al mijn uitkomst en daar ben ik blij mee.

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...